samvær

Ja. Har blitt fortalt at det er den som har hovedomsorgen for barnet har ansvar for at barnet har det bra under samvær.

Kreve? Hmmm ja altså man kan prøve å kreve det ja..
Men sånn som i min situasjon er far Inger observasjon nå for jeg kan ikke stole på han og er til tider usikker på alt er OK.. Nå har vi en avtale på at far må si ifra om han en samværhelg ikke er i stand til å ta seg av dem, og at jeg kan kreve å se i alle skap osv og jeg kan også nekte han samvær om jeg føler han ikke er i stand..

Så du kan selvfølgelig prøve å si ifra om hvordan du vil ha, man burde kunne forvente, og det skulle vært en selvfølge.. Men det er ikke alltid det

Kommer vel ann på situasjonen det? Men der er noen grunn til tvil, om han har svikta tidligere osv.

Det kommer helt ann på hvorfor han ikke er å stole på. Hvis han har rusproblemer kan det være restriksjoner pålagt fra barnevernets side ifbm m samvær.
Hvis det bare er du som ikke stoler på ham har du ikke noe du kan kreve på den måten.

tusen takk for innspill alle sammen .. heldigvis ikke noe veldig alvorlig som rus å sånt .. lurte egentlig bare på når det kommer til generelle avtaler å sånt vi gjør ang barnet ... synes jeg finner så lite informasjon for mor .. googler man får man opp kunn om far og hvilke rettigheter far har.. føles som mor har null og nada å si om noe som helst..

Ja, men mor må nok gi far en sjanse til å bevise at han er til å stole på. Kan jo skrive i samværsavtalen at den varer i 3 mnd med forbehold om at begge parter holder satte avtaler, og dersom ikke vil det være behov for endring av samværsavtalen.

Back
Topp