samvær

Leslie

Glad i forumet
Hvor mange prosent er egentlig annen hver helg og en dag i uken?
 
ORIGINAL: Leslie

Hvor mange prosent er egentlig annen hver helg og en dag i uken?



Det er 1/4 del
 
dette er såkalt "vanlig" samvær.. trodde det var 30/70? Hvor mange prosent utgjør annenhver torsd. til mand. da? er ikke god på sånn prosentregning..[8D]
 
onsdag-mandag er iallefall 40/60.... så torsdag-mandag er vel litt mindre da... suger på prosent regning [8D]
 
ORIGINAL: Lillesnille

onsdag-mandag er iallefall 40/60.... så torsdag-mandag er vel litt mindre da... suger på prosent regning [8D]

Godt det ikke bare er meg.[8|][:D]
 
Utregning:
Antall overnattinger pr. måned / antall netter pr. måned x 100 (for å få det ut i prosent) = samværsprosent.
Siden man stort sett planlegger samvær i ukesform (7 dagers bolker) blir det ikke helt nøyaktig, siden det ikke er fire uker i måneden (det ville jo vært 28 dager i snitt, ikke 30), men nært nok til å ha noe å regne med.

Så: Annenhver helg og en overnatting i uka.
1 natt annenhver uke, 3 netter annenhver uke, fire uker = 8 netter i måneden.
I følge formelen over får vi da:
8 / 30 * 100 = 26,7%

Annenhver torsdag-mandag blir det samme - 4 overnattinger 2 ganger i måneden = ca. 27%.
Annenhver onsdag-mandag - 5 overnattinger 2 ganger i måneden= 10 netter i måneden:
10 / 30 * 100 = 33,3%

40% er 12 overnattinger i måneden.
 
Takk for god oppklaring! :)
 
ORIGINAL: *yummymummy*

ORIGINAL: Insolita

ORIGINAL: Leslie

Hvor mange prosent er egentlig annen hver helg og en dag i uken?



Det er 1/4 del


eller 25% om man skal svare i prosent, som hovedinnlegger faktisk spurte om[&:]


Å herreguuud[8|]
 
ORIGINAL: Minerva

Utregning:
Antall overnattinger pr. måned / antall netter pr. måned x 100 (for å få det ut i prosent) = samværsprosent.
Siden man stort sett planlegger samvær i ukesform (7 dagers bolker) blir det ikke helt nøyaktig, siden det ikke er fire uker i måneden (det ville jo vært 28 dager i snitt, ikke 30), men nært nok til å ha noe å regne med.

Så: Annenhver helg og en overnatting i uka.
1 natt annenhver uke, 3 netter annenhver uke, fire uker = 8 netter i måneden.
I følge formelen over får vi da:
8 / 30 * 100 = 26,7%

Annenhver torsdag-mandag blir det samme - 4 overnattinger 2 ganger i måneden = ca. 27%.
Annenhver onsdag-mandag - 5 overnattinger 2 ganger i måneden= 10 netter i måneden:
10 / 30 * 100 = 33,3%

40% er 12 overnattinger i måneden.

men da vi var på nav så fikk vi beskjed om å telle med ferier og sånn, så vi tok et kalenderår og telte over alle dagene og delte det på 12 (mnd)..sånn regnet de bidraget her.
 
Her har ikke PtG hatt Jr. i ferien enda, og det blir ikke før tidligst neste år uansett siden han ikke har krav på betalt ferie i år, så det har ikke falt meg inn å regne med.  [:)]
 
Så hvis vi regner med to uker i sommerferien, og en uke høst eller påskeferie pluss annenhver torsdag til mandag så blir det 39% faktisk.. 8 netter i mnd. + 21 netter ferie = 96+21=117. 117/30*100=390
 
ORIGINAL: Jomfruen79

Så hvis vi regner med to uker i sommerferien, og en uke høst eller påskeferie pluss annenhver torsdag til mandag så blir det 39% faktisk.. 8 netter i mnd. + 21 netter ferie = 96+21=117. 117/30*100=390

 
Eh, nei, med det regnestykket blir det faktisk 390%. [:D]
Skal vi se: 96+21= 117 overnattinger I ÅRET.
117/12 mnd = 9,75 netter i måneden
 
9,75/30*100 = 32,5% [:)]
 
Godt jeg har satt flere hjerner i sving her:)
 
ORIGINAL: Minerva

ORIGINAL: Jomfruen79

Så hvis vi regner med to uker i sommerferien, og en uke høst eller påskeferie pluss annenhver torsdag til mandag så blir det 39% faktisk.. 8 netter i mnd. + 21 netter ferie = 96+21=117. 117/30*100=390


Eh, nei, med det regnestykket blir det faktisk 390%. [:D]
Skal vi se: 96+21= 117 overnattinger I ÅRET.
117/12 mnd = 9,75 netter i måneden

9,75/30*100 = 32,5% [:)]


hehe.. har aldri påstått at jeg er god i matematikk. :P [8|] Hvis det skal bli 40% så må man opp i 4 uker sammenhengende utenom annenhver tors. til mand. da. Hvor mye er vanlig i ferier? Hvor mange uker sommerferie, påske, høst, vinter??

Hvordan har dere det som har 40/60??
 
Men hva er egentlig vitsen med å regne prosent????[8|][:)] På nav må man jo bare spørre hvor mange netter bf (i mitt tilfelle) har mini på samvær.. og da man kun kan velge mellom faste dager på bidragsveilederen så..? den går jo fra 0-1, 2-3 og 4-8 osv... bf sniker seg akkurat innom 4-8[&:] med 4 netter[&:][&:][&:] Overnatting kun fredag til søndag annenhver helg...
 
Det er liksom det folk snakker om syns jeg.. her vil sambo ha 50/50 noe som ikke blir aktuelt, ikke av økonomiske grunner, men flere andre.. Så derfor er det snakk om 40/60 eller 30/70, og det er greit å vite hvor mye samvær det egentlig er. Han har de andre ungene sine annenhver tors. til mand. derfor jeg er nysgjerrig på hvor mye det er.[:)]
 
Back
Topp