Samvær med far...!

MartineElida

Andre møte med forumet
Jeg gruer meg faktisk til vesla kommer, grunn av BF truer med at han skal ringe barnevernet å dem skal hente babyen osv! Vet jo selv at det ikke kommer til å skje. meg har dem da ingenting å ta på, men han skal ødelegge mest mulig for meg..
å bare tanken på at han skal ha samvær med meg gjør meg redd. Jeg er ikke trygg på han på noen måte å er en stor grunn for at vi flyttet vekk fra han.
Han driver med psykisk trakassering, trusler, drikker veldig mye og er veldig umoden for alderen..
jeg tørr ikke sende vesla til han.
åssen muligheter har jeg?? :(
dette gjør jeg for Den lille sin skyld ikke for min hevn,

Jeg ville snakket med dem på familiekontoret. Ta det opp med jm, hun kan sikkert lose deg videre. Så får du juridisk hjelp også, så du/dere får avklart rettigheter også kan få forklart dine bekymringer. Spar på ALT av sms, trusler osv fra bf, så du har dette!!

Venter nr 3 4. August:)

Huff, dette høres alvorlig ut, kan du ikke snakke med jordmor om dette? Evt. Familievernkontoret?
Har ingen erfaring med dette, men ville aldri sendt babyen min til en slik far som du beskriver

Klem :)

Venter 1 av 3 kjekkeste gutter den 06.08.13 ;)

Ja har vært et veldig vanskelig svangeskap og klarer ikke forstå at jeg noen gang kunne ønske barn med en som vil ødelegge meg og barna sitt liv :( jeg har ikke snakket med noen om dette for jeg er redd jeg ikke blir trudd. Han snakker jo rundt om at jeg er gal i hue osv.. Går kunn til lege, men skal bestille jm time nå på slutten for trenger virkelig å få noe hjelp med han å hva jeg skal gjøre.. Er så redd for den lille babyen som skal gå gjennalter liv med en far som prøver å ta henne fra meg osv :(
men jeg er sterk å lar meg ikke bli tråkket ned av en sånn idiot.

Åhuff. For en fyr:/ håper han ikke klarer ødelegge for deg. Lurt å kontakte jm vill jeg tro. De kan hjelpe med så mye ;)
Men når babyn bare er baby så har ikke far så mye han skulle ha sagt, mener jeg å huske jeg har hørt. Det er du som er viktig for babyen den første stunden å det skal nok litt til før barnevernet henter babyen.
Som de andre sier, spar på all kommunikasjon mellom deg og bf. Pass på at du selv er saklig og nøytral når du svarer han så det ikke er noe han kan ta deg på ;) lettere sagt enn gjort om en blir forbanna å lei, men prøv ;) bor du langt unna han eller?

* Lillesøster ventes 19 august *

Åhuff. For en fyr:/ håper han ikke klarer ødelegge for deg. Lurt å kontakte jm vill jeg tro. De kan hjelpe med så mye ;)
Men når babyn bare er baby så har ikke far så mye han skulle ha sagt, mener jeg å huske jeg har hørt. Det er du som er viktig for babyen den første stunden å det skal nok litt til før barnevernet henter babyen.
Som de andre sier, spar på all kommunikasjon mellom deg og bf. Pass på at du selv er saklig og nøytral når du svarer han så det ikke er noe han kan ta deg på ;) lettere sagt enn gjort om en blir forbanna å lei, men prøv ;) bor du langt unna han eller?

*sniker*
Kontakt familievernkontoret og hør med dr. Er du utrygg på han kan du få ordnet det slik at han ikke har samvær uten deg tilstede.
På familievernkontoret får du også mye hjelp til hvordan du skal takle han.. lykke til :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kontakt barnevernet selv og fortell hva som foregår. Det blir ikke aktuelt at han har samvær alene med en bitteliten baby uansett, og du trenger ikke være noen supermamma for å beholde barnet ditt. Så lenge du er en helt vanlig, normal mor som tar deg av barnet på en god måte, har du ikke noe å frykte fra barnevernet. At han sier at du er gal stiller vel bare ham i et dårlig lys...
Men det er lurt å være føre var, altså ta kontakt med barnevern eller familievernkontoret før fødsel, for han høres ut som typen som kan gjøre livet temmelig surt for deg om han får muligheten. :(

Ne

nei bor 30min unna, men han trur at jeg flytter tilbake til Telemark så har latt han bare tru det. Så han vet ikke hvor vi har flyttet nå. Ja må få tatt kontakt med barnevernet å fortelle dem sånn ting er å han er bare ute etter å lage et helvete for oss. Det meste av hva som har laget denne situasjonen er fordi vi reiste fra han grunn av alkohol problemene hans. Som han ikke klarer å se selv å bare nekter. Jeg står på mitt at han ikke skal ha noe samvær så han får gå til retten å alt som er om han vil! Han har ødelagt svangerskapet mitt å mere enn det får han ikke ødelegge. Mor er lei dette :)
Tusen takk jenter for svar. Letter virkelig på frustrasjonene mine merker jeg <3

Jeg synes du er sterk å gjør rett i å oppsøke hjelp. En slik galing som drikker for mye alkohol skal du slippe å håndtere alene ;)
Håper det ordner ser for deg og den lille :) å at du finnet deg en mann som tar vare på dere og duller med dere :)

barnevernstjenesten er ikke noe å være redd for. Det er ikke slik at de bare kommer å tar barnet, da må barnet utsettes for omsorgssvikt på etter eller annet nivå. Men jeg skjønner at du blir redd.

barnefaren må be om samvær for at dette skal gjennomføres, sier du nei, må dere til mekling, familieværnkontoret altså. Blir dere ikke enig der, går saken videre til tingretten.

Når eller om far får fastsatt samvær og du mener at han ikke kan ivareta barnet, er det ditt ansvar å melde fra om dette til barnevernstjenesten, slik at de kan gå inn å Vurdere dette. Vet du at barnefar er ruset, er det helt riktig å holde tilbake barnet.

Barneverntjenesten har mye erfaring med slik type problematikk og kan kansje gi deg noen råd om hvordan du går frem etter at banet blir født.

Må bare anbefale deg til ikke å dele foreldreansvar når h*n kommer. Det er lett å dele det, men veldig vanskelig å få det alene igjen...​
Lykke til i din vanskelige situasjon, håper det ordner seg for deg etterkvert..​

Som de andre skriver over her :-) søk hjelp og råd hos barnevernet og familiekontoret :-). Barnevernet er der for å kunne hjelpe og gi råd. Med en sånn bakgrunn som du skriver bf har så ville jeg aldri sendt barnet til faren på samvær. Det er der bv kan komme inn fordi du er bekymret. Vanskelig situasjon du er i og håper du har familie rundt deg som er der for deg så du ikke står alene i dette. Amathea kan også være til hjelp :-). Lykke til, dette går bra :-)

Signerer alle over, er nok veldig riktig å søke råd hos fagfolk når det kommer til slike saker og ut fra hva andre jeg kjenner som har vært i lignende situasjoner har opplevd er det du som vinner på å kontakte barnevernet/familiekontoret ikke han.

Lykke til :)

Hva med å unngå å skrive navnet hans på alle slags papirer. Si barnet ikke har noen far. ?? Noen som vet dette? Bare en tanke som slo meg.
Bf kan ikke kreve dna test om mor nekter...?

Tusen takk jenter! Hjelper virkelig :)
skal snakke med jm til uka ang dette. Så håper henne kan hjelpe meg vidre.
ja har lurt på det selv ang hva jeg kan nekte og ikke. Vet jeg kommer til å nekte han alt og til å med skal jeg ikke fortelle når jeg føder! Ønsker virkelig jeg kan få et normalt liv igjen uten en som er ute etter å ødelegge for meg uansett :(

Om dere ikke har samme bostedsadresse og eller er gift får du automatisk hele foreldreansvaret alene for barnet alene. Da kan han ikke kreve samvær uten ditt samtykke.

Det var veldig godt å høre :)
har endelig fått flyttet og byttet telefon nummer så dagene har blitt ganske så rolig uten trusler å mas fra han :)

Skrive far ukjent på sykehuset

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Hva med å unngå å skrive navnet hans på alle slags papirer. Si barnet ikke har noen far. ?? Noen som vet dette? Bare en tanke som slo meg.
Bf kan ikke kreve dna test om mor nekter...?

Lettere sagt enn gjort, det kommer nemlig NAV til å kreve.:/

<3 18.05.11 <3 16.04.13 <3

Back
Topp