Samtale med lege i dag og jeg er 10 kg lettere!

Mosse

Lille bekymring ventet i slutten av januar <3
Januarskatter 2015
Jeg har verdens beste lege! Har slitt med depresjoner før og nå når jeg er gravid er jeg mer følsom for å si d mildt..... forrige graviditet fikk jeg blødning i uke 10 og ble henvist til gyn og UL. Fikk videre oppfølging der gjennom hele svangerskapet + de vanlige kontrollene med lege og jordmor. Nevnte for legen at jeg er ekstremt bekymra denne gangen og at d ikke går greit følelsesmessig. Snille legen henviste meg til tidlig UL hos samme gyn og sa at dette skulle gå bra, og at jeg skal få så mye oppfølging jeg ville 10 kg lettere og kan såvidt begynne å glede meg over svangerskapet.

Så godt med en lege som forstår :)!

Så bra:) jeg har en psykisk sykdom og sliter mye med depresjoner. Blir ekstra varsom i svangerskap, er godt og ha støttende fagfolk rundt seg da. Min jordmor er også psykiatrisk sykepleier, og jeg føler at det blir satt av ekstra god tid til samtaler.

05.01.2015 <3

Så bra:) jeg har en psykisk sykdom og sliter mye med depresjoner. Blir ekstra varsom i svangerskap, er godt og ha støttende fagfolk rundt seg da. Min jordmor er også psykiatrisk sykepleier, og jeg føler at det blir satt av ekstra god tid til samtaler.

05.01.2015 <3
Ja, det er godt å bli tatt ekstra vare på når det er sånn som det er. Har ikke tatt kontakt med jordmor enda, men regner med jeg gjør det i løpet av denne uka. Så slik som det ser ut for nå blir jeg tatt vare på av jordmor, lege og gyn :)
Godt å høre du også blir godt tatt vare på av fagfolk. Vi trenger det når vi har lett for å synke ned i våre egne tanker.

Så bra at du har en sånn lege:) jeg har og slitt med litt depresjon og en annen psykisk sykdom og håper på noe oppfølging. Skal til verdens beste jordmor i morgen og håper at hun kan henvise meg til ul. Klarer bare ikke tro på at det faktisk er noe levende der inne. Er redd for exu, for mer enn et barn (har gått på pergotime så er litt større sjanse for det..), prematur baby (født prematurt før) og hjemmefødsel (sist var mildt sagt styrtfødsel). Så føler ikke jeg går rundt og gjør annet enn å bekymre meg. Sykdommen min blir og mye verre av alle bekymringene:( er bare 5+5, så har bare visst om det i underkant av to uker..

Kjempe flott at du får god oppfølgning videre!! Det er slik alle leger bør være <3 Lykke til videre i svangerskapet. Prøv å nyt tiden :D

Så bra du blir henvist og fulgt opp

Termin januar 2015

Så bra at der finnes slike leger altså. Det liker jeg å høre. Kjempe bra at du får ekstra oppfølging:)

Så godt å høre, mosse!!:) det gleder meg at det er slike leger der ute!:) Og vertfall når de passer på deg!:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Så koselig å høre sånne historier! Blir fort at man bare hører og skriver om de negative opplevelsene man har hos legen/jm/gyn, så er godt å høre at det finnes noen solskinnshistorier der ute også :)

❤️Venter et nissetroll i slutten av desember ❤️

Så bra at du har en sånn lege:) jeg har og slitt med litt depresjon og en annen psykisk sykdom og håper på noe oppfølging. Skal til verdens beste jordmor i morgen og håper at hun kan henvise meg til ul. Klarer bare ikke tro på at det faktisk er noe levende der inne. Er redd for exu, for mer enn et barn (har gått på pergotime så er litt større sjanse for det..), prematur baby (født prematurt før) og hjemmefødsel (sist var mildt sagt styrtfødsel). Så føler ikke jeg går rundt og gjør annet enn å bekymre meg. Sykdommen min blir og mye verre av alle bekymringene:( er bare 5+5, så har bare visst om det i underkant av to uker..
Bare å si at du vil ha ekstra oppfølging, så får du det nok :) Viktig å ta vare på psyken til mor også. Sikker på at du får hjelp hvis du ber om hjelp. God klem! :)

Back
Topp