Det er veldig koselig med samsoving, men alle får det dessverre ikke til. Jeg får ikke sove hvis jeg har et barn i senga når jeg ikke ammer det. Så lenge sønnen min bare skulle ha mat og jeg evt kunne trekke han over i hans egen bedside etterpå, var det greit. Etter hvert begynte han å våkne av oss når vi la oss, spesielt etter at min høytpustende mann la seg til å sove.
Måtte derfor flytte han på eget rom ved 6 mnd, og heller stå opp for å amme. Ved 8 mnd ble vi ferdige med amming om natta, for da begynte han å le og bable i stedet for å spise, fikk tydeligvis nok mat på dagen

.
Nå som han er snart seks kan vi ligge sammen i en dobbeltseng hvis vi er borte, altså en av oss med han, men ikke alle tre på en gang, da sover vi ikke.
Vi legger oss inn på rommet hans hvis han er syk og vil ha oss der, har alltid stått en ekstra seng der inne.
I vår verden er det veldig mange som samsover, og som synes det er så rart at vi har gjort det så veldig «etter boka», men vi måtte ta hensyn til hele familien. Det som er fint, er at vi har et trygt barn som liker å legge seg, og sover hele natta. Hvis noe plager han om natten, roper han bare på oss

.
Som flere nevner, er det viktigste at det fungerer for familien, og at alle får sove.