MomLife
Flørter med forumet
Jeg får mange kommentarer ang samsoving. Sønnen min er 11 mnd. Han sovner i bedside seng som er hakket lavere enn dobbeltsenga, men når jeg selv legger meg kommer han krabbene og legger seg oppå meg. Resten av natta sover han stort sett ved siden av meg i dobbeltsengen min. Både jeg og sønnen min sover greit. Kommentarene jeg får går ofte i «du skjemmer han bort», «han kommer aldri til å klare å sove alene», «han bli avhengig av deg», «han blir en mammadalt», «du kommer til å få store problemer med at han blir så avhengig av deg» «ønsker du virkelig dette», «han hadde sovet mye bedre i egen seng», o.l.
Jeg synes opplegget jeg og sønnen min har fungerer fint! Jeg koser meg masse! Vi har kun et soverom så har aldri prøvd å legge han på eget rom, men ser jo for meg at evt oppvåkninger da hadde vært værre for oss begge, at vi hadde våknet ordentlig begge to og brukt lengre tid på å sovne igjen.
Men tilbake til kommentarene: er det andre som opplever det samme? Hva svarer dere på dette? Erfaringer med samsoving? Del gjerne linker til gode artikler e.l. som viser til fordeler ved samsoving!
Jeg synes opplegget jeg og sønnen min har fungerer fint! Jeg koser meg masse! Vi har kun et soverom så har aldri prøvd å legge han på eget rom, men ser jo for meg at evt oppvåkninger da hadde vært værre for oss begge, at vi hadde våknet ordentlig begge to og brukt lengre tid på å sovne igjen.
Men tilbake til kommentarene: er det andre som opplever det samme? Hva svarer dere på dette? Erfaringer med samsoving? Del gjerne linker til gode artikler e.l. som viser til fordeler ved samsoving!

orker ikke være våken halve nettene bare for at alle skal være i egen seng. Mini her kommer stort sett inn til oss hver natt og sover med oss og jeg orker ikke lage noe kamp ut av det. Han er straks 4 år. Jentene på 10 og 11 år sover i sine egne senger og har gjort det nesten hele tiden, men alle unger er forskjellige og har ulike behov. Ikke bry deg om hva andre sier. Så lenge dere sover godt er det det som er viktig!