Samsoving

I forhold til krybbedød er det ikke farligere å samsove enn å sove i egen seng! Så lenge man ikke røyker eller er påvirket.

Det som ofte gjør at de våkner når de blir flyttet på er temperaturforskjellen. Altså man legger de ned på et nytt sted som ikke er oppvarmet. Derfor har eg alltid et pledd rullet rundt henne, sånn at det blir med henne i sengen og fortsatt god og varm.

I forhold til krybbedød er det ikke farligere å samsove enn å sove i egen seng! Så lenge man ikke røyker eller er påvirket.

Det som ofte gjør at de våkner når de blir flyttet på er temperaturforskjellen. Altså man legger de ned på et nytt sted som ikke er oppvarmet. Derfor har eg alltid et pledd rullet rundt henne, sånn at det blir med henne i sengen og fortsatt god og varm.

Jeg varmer opp nestet hennes med en varmeflaske, og pleddet er rundt henne under ammingen. Men det er ikke alltid det funker likevel. :p Jeg vil veldig gjerne at frøkna mi skal sove i sin egen seng men hun ender som regel opp sammen med meg til slutt. Gjerne fordi at jeg sovner selv under ammingen. Men pappaen røyker.. Så liker ikke at hun skal sove sammen med oss. :)

Jeg hadde overhodet ikke tenkt å samsove... Men lille sover ikke om han ikke sover på meg...
Håper det avtar etterhvert, for det er slitsomt!

Sluk var det her med førstemann.. Veldig slitsomt, men det går over en gang..

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi hadde akkurat det samme problemet med første. Helsesøster sa at det gikk helt fint så lenge vi fulgte "samsovingsregler". Ha sin egen dyne, ikke ha det for varmt/kaldt etc. Husker ikke alle nå...

Tenkte mye på det samme som deg og var bekymret. Hun sov ikke hvis ikke, så til slutt ble d bare sånn. Nå er hun tre år og sover fortsatt best i armkroken min :p

Vi samsov første uka, men det skled ut i forhold til reglene og en natt våknet jeg av at vi hadde sovnet midt i ammingen under samme dyne med hun i armkroken. Ble kjemperedd etter det og nå ammer jeg alltid sittende på natta.

Det som har fungert her er at hun sover i en sovepose, da er hun alltid varm og tror ikke hun merker så godt at jeg flytter henne fra meg og over til senga. Vi har en seng som står helt inntil vår og jeg har alltid en hånd mot henne til hun faller til ro.

Back
Topp