Samsoving

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Sover dere sammen med babyen? Altså i samme seng? Jeg har babyen i senga mi, fordi jeg er redd hun skal kveles i gulp, dyna si, eller ett eller annet.. Føler jeg må ha full kontroll, så ho ligger rett ved siden av meg.

Vi har gått til innkjøp av Bed Side Crib. Er veldig spent på om det vil fungere bra. Noen som har erfaringer med den kanskje? :)

Vi har baby i senga! Jeg er ikke klar i det hele tatt for å legge hu i sin egen seng

Her sover han i egen seng tett inntil min. Så er bare å strekke seg etter han når han våkner. Det er super kos å ha han i min seng og kan gjerne ta en lur med han på dagtid etter amming, men sover mye bedre sammenhengende på natt når han er i egen seng :)

Vi har et ganske teit rom å innrede, så derfor står senga helt inntil veggen på min side.. Derfor synes jeg det er greit å ha henne i senga så har jeg litt kontroll. Men ho skal nok få ligge i senga si selv etterhvert :)

Har samsovet med de to eldste tilbyr var 3-4 mnd så har jeg lagt dem i senga litt etter litt. Superkos, og føles mye mer trygt. :-) usikker nå på hvordan det blir siden vi ikke har hatt felles barn før, mannen sover ganske urolig og så er senga bare 1,50 .. Kanskje mannen flytter ut til kjellerstua for ei stund.. Avhengig av mengden gråt/soving på vesla...

Blir nok egen seng her. Redd for at ho skal få dyna vår over seg eller noe. Men kommer nok til å la henne sove i vår seng når mannen har gått på jobb :)

Her er planen egen seng til lillebror, men vi får se hva som fungerer best når han kommer.
Storesøster var prematur og sov best på brystet mitt de første to månedene før hun plutselig ville sove i egen seng.
Jeg har sydd ett babyrede, så vi har muligheter både for samsoving og egen seng. Lillebror får bestemme selv når han kommer i neste uke.

Her sover hun ikke noe for seg selv, da bare skriker hun. Klarer kun å sove inntil puppen og småamme gjennom hele natta, så da har det blitt sånn;)

får ikke gjort det pga mannen røyker, men er like så greit når senga er 1.50, mannen er kraftig og vi i tillegg har en liten hund som liker seg i vår seng. Trangt nok kan man si. Vi skal gå til innkjøp av større seng, men nå er det ikke lenge igjen til termin, så venter til vesla kommer og alle rutiner er på plass ;)

Blir egen seng for gutten når vi kommer hjem fra sykehuset. Har ikke så bred seng og mannen røyker. I tillegg er han vant allerede virker det som å ligge i egen seng da vi har vært på nyfødt intensiv en god uke nå. Har ikke fått hatt han på rommet med meg om natten pga ledninger i starten og nå sonding. Men hjem i morgen :-)

Vugga blir stående helt inntil min side av senga, så i utgangspunktet vil vi ha henne i den. Men vi holder mulighetene åpne foreløpig, og vil velge det alternativet som gjør at vi alle sover best mulig.. :-) Tror jeg kommer til å sove dårligere med baby i senga vår, men på den annen side så sover jo ingen av oss hvis hun ligger i vugga og skriker fordi hun ikke vil ligge alene :p

Samboeren sover veldig tungt og er flink til å legge seg delvis oppå meg og sånt, så tror ikke jeg har nerver til å ha han oppi vår seng.
Vi har babynest i sprinkelsenga hans, så blir nok tryggest oppi der.
Senga vår er 150 bred, så er ikke plass til babynest mellom oss uansett, ikke uten at jeg ligger våken hele natta og bekymrer meg for at han skal få dyne over seg eller en arm eller noe...
Jeg skulle virkelig ønske vi kunne samsove, men jeg tør virkelig ikke!

Samsov ikke med storebror eller sovnet jo titt og ofte under amming, men sov stort sett i egen seng. Håper det funker for hun i magen også...jeg klarte ikke slappe av og sov utrolig dårlig med lillemann ved siden av meg i sengen. Vi har heller aldri hatt noe problemer med tilvenning til å sove i egen seng og får storebror valget nå så velger han å sove i egen seng. men vi får se hva som funger på mageboern... Sjansen er jo der for at hun nekter å sove noe annet sted enn i armene mine foreksempel...

Dere som velger å legge de små i egen seng; er dere ikke redde for kvelning? Tenker også på krybbedød.. Om de kveles i gulp, dyna si eller noe annet...

Hun blir nok å sove i egen seng, ca 40 cm fra vår..vil tro det er det beste siden vi har 150 seng å samboer er ganske urolig iløpet av natta..
Tror jeg vil føle meg tryggere med henne i egen seng..

Dere som velger å legge de små i egen seng; er dere ikke redde for kvelning? Tenker også på krybbedød.. Om de kveles i gulp, dyna si eller noe annet...
Tenker jeg vil være mer redd for å legge meg oppå henne ell at hun forsvinner under dyna..
Har ikke født enda, så egentlig ikke godt å vite hva vi gjør, blir bare spekulering:)

Jeg er vel mer redd for kvelning hvis han ligger i vår seng! Og jeg vil ikke høre han noe lettere i vår seng enn i sin egen som står inntil vår ;)

Back
Topp