Samsoving

Junie

Glad i forumet
Er det mange her som sover m babyen i senga?? Prøver å legge han i senga si, men han nekter. Blir mye skrik, dvs at jeg ofte kapitulerer og ender med han i senga. Huff, har jo lest mye os krybbedød etc, og prøver å unngå dette, men er man trøtt så er det lettere sagt enn gjort. 

Han sover stort sett i sengen sin, eller i vognen. Jeg forstår at du er engstelig for krybbedød, tanken streifer meg ganske ofte! Men helsesøster her var ganske overrasket over at jeg ikke hadde han med meg i sengen, fordi babyer trenger nærheten sa hun. Men så lenge Kristoffer sover godt i sengen sin, så blir det slik. Jeg hadde ikke hatt roen med han i sengen.

Nei, det tør jeg ikke...uansett hvor trøtt jeg er...redd for å sovne over henne og...men nå har jeg ei veldig snill jente da, hun er fornøyd etter å ha fått pupp, skiftet bleie og litt kos, så da sovner hun i sengen ved siden av oss..
Får håpe det endrer seg for deg etterhvert da [:)]

Det har skjedd et par tre ganger når hun ikke roer seg om natta. Da er det bare pupp eller armen som duger. Prøver å unngå ekstra pupp, så da blir det å ligge på armen da[8D]
Det er jo veldig koselig da, men jeg tenker jo også på det med krybbedød.
Håper det ikke er så lenge til hun skjønner forskjell på natt og dag[:)]

ORIGINAL: Amamma

Det har skjedd et par tre ganger når hun ikke roer seg om natta. Da er det bare pupp eller armen som duger. Prøver å unngå ekstra pupp, så da blir det å ligge på armen da[8D]
Det er jo veldig koselig da, men jeg tenker jo også på det med krybbedød.
Håper det ikke er så lenge til hun skjønner forskjell på natt og dag[:)]

Hva er grunnen til at du unngår det? [:)]

Nei her sover han ikke i samme seng. Ligger i vugga ved siden av senga vår. Klarer ikke å slappe av om han ligger hos oss. På sykehuset sa de at barnet gjerne kunne ligge i samme seng for at de trengte kontakt og nærhet. Men da bør ikke foreldrene røyke og barnet bør ha sin egen dyne slik at det ikke blir overopphetet.

Matilde sover ved siden av meg, hun har ikke vært i senga si ennå [:)] hun ligger under sin egen dyne slik at hun ikke skal få all min varme i tillegg. Ikke faren hennes eller jeg røyker heller.
Har hatt alle mine i senga mens de var så små, har ikke hatt noe problem med å få de over i egne senger etterhvert. Er så mye mer lettvint! [;)] 
Tror ikke du skal bekymre deg så mye, det er jo litt kos også da!

Marlene sover så godt i sin egen vugge, så har ikke hatt behov for å ha henne i sengen hos meg. Men, hender vi tar middagslur på sofaen i lag [;)] 

eg legge ho i senga si når me tar kveld, men etter amminga på natta, så er ho ofte veldig våken, så då blir det til at ho sove mellom oss.fordi ho ligge der til ho sovne. kan ikkje legge ho i senga uten at ho sove, for då blir det høglytte protester!!
me sove på ein heilt anna måte syns eg, med ho der. våkne av den minste lille ting/lyd. me har ei 180*200 seng, så det er stor plass og så får ho dyna si for å unngå varmen vår.

Her er det visst noe skummelt med sengen hennes.. For av en eller annen grunn så er det SÅ fælt å sove i egen seng.. men med engang jeg legger henne i vår seng så sovner hun helt henn.. så blir nok soving i vår seng en liten stund..og KOSEN er jo KJEMPE HERLIG..så må innrømme eg er blitt litt avhengig av å ha hun der..[8|]

Her ligger hun i senga sammen med oss. Det kommer hun til å gjøre fram til hun er roligere om natta.

Mange som gjør begge deler... Godt å høre egentlig. [:)] Sover jo lettere når han ligger sammen med oss, og han sover m egen dyne. Senga hans er ikke populær, kald tror jeg ift vår varme seng. Og kanskje det er noe med lukta av mor? Får avvende han etterhvert.... Takk for innspill!

legger henne i sengen sin,de blir noen ganger opp og ned, men tenker på hu elste, så ikke hun skal bli sjalu for at hu minste får lov til å sove i sengen vår og ikke henne[;)]
 hvis du syns sengen hans er kald så legg han på et skinn eller flees pledd eller noe. jeg har flees pledd rund jenta vår mens jeg ammer og pakker tett rundt henne når jeg legger henne ned så hun skal føle nærhet og trygghet som om hun ligger i armene mine

På sykehuset ble vi oppmuntret til å sove med bebisen fra første stund. Kristian ligger mellom oss i hode høyde med egen dyne og det fungerer kjempe bra.

Vi samsover.
Har egentlig sengen hennes ved siden av min,
men det blir lite søvn når hun våkner etter en halvtime...
Inntil meg sover hun mye bedre.
Våkner bare to ganger... ca kl to og halv seks...
Er ikke vanskelig valg når man får sove nesten hele natta...

Her sover vi i samme seng alle tre... Ellers blir det what so ever ingen nattesøvn!
Lillemor sover mellom oss, på høyde med hodene våre under egen dyne.

Nasjonalt kompetansesenter for amming eller hva det heter oppmuntrer faktisk til samsoving fordi det har gode effekter på ammingen, og på barsel ble jeg også oppfordret til å ha henne i senga fordi barn blir trygge og rolige av det. Eller noe sånt... Gruer meg til vi skal slutte med det! Hvordan skal det gå til?

Simen Johannes sover greit i sin engen seng, men nå i eksamenstiden trenger jeg all den søvnen jeg kan få, så da er det enkelere å ha han i senga ved siden av meg og bare finne fram puppen i halvsøvne når han skal ha mat![:)] 
Siden pappa'n også skal ha eksamener så ligger han faktisk på stua for å få mest mulig søvn han og, så da føler jeg at det er tryggere å ha SJ i senga med meg![:)]

Har gått til innkjøp av Dry ammemadrass, den har kanter som brettes opp etter ammming. Den er god og varm, han merker ikke at jeg flytter litt på han. Den var dyr, men verdt investeringen, jeg er jo såå bekymret for alt mulig om dagen. ;) 

MsMarte
Senior medlem

Medlem siden: 09.12.2006
Status: pålogget Her sover hun i samme seng
signerer [8|][;)]
ORIGINAL: Trin

Her sover vi i samme seng alle tre... Ellers blir det what so ever ingen nattesøvn!
Lillemor sover mellom oss, på høyde med hodene våre under egen dyne.

Nasjonalt kompetansesenter for amming eller hva det heter oppmuntrer faktisk til samsoving fordi det har gode effekter på ammingen, og på barsel ble jeg også oppfordret til å ha henne i senga fordi barn blir trygge og rolige av det. Eller noe sånt... Gruer meg til vi skal slutte med det! Hvordan skal det gå til?

Back
Topp