Samsoving

norwegianwood

Betatt av forumet
MAI 2013
Er det noen andre her som har tenkt å ha babyen på samme rom som dere? (I sin egen seng da) Alle jeg snakker med sier at det er så viktig at babyen har eget rom. Men vi har bare 2-romsleilighet, og det er uaktuelt å gjøre stua om til barnerom.
På babyverden så står det jo hele tiden artikler om at det er bra med samsoving, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så uvanlig. Hva tenker dere om dette?

Vi skal ha babyen på samme rom som oss, vi har også kun en 2 roms og da får man gjøre det beste ut av det :) våre foreldre gjorde det samme den gangen di var ung og det gikk fint det å. Vi skal kjøpe noe større etter hvert, mn venter til høsten med å begynne å lete. Mye styr med salg og kjøp også!

Skal ha nurket inne hos oss,har hatt alle de andre der,er jo så enkelt når en nattammer:-)
Og med samsoving trodde jeg menes sove i samme seng....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Her skal babyen sove på samme rom som oss. De to andre barna våre har også gjort det i hvertfall 6mnd selv om vi har hatt rom til de:)

Samsoving er vel i samme seng ja??

Såklart skal lillemann ligge hos oss i starten. Noe annet er ikke aktuelt :) Snuppa fikk eget rom når hun var 10 mnd, men så sov hun som regel natta gjennom, så kunne i grunn fått det før den tid og.. Men er en trygghet å ha de på samme rom det første året. Her skal senga stå plantet rett ved sida te'a mor ;)

Småen skal sove på samme rom som oss de første ukene, så flytter han inn på sitt eget rom ^^

Jeg har bare lest og legen OG jordmor har sagt at det anbefales å sove på samme rommet som barnet hele det første året!

Hadde vi hatt flere rom så hadde jeg fortsatt sovet sammen med barnet!

Samsoving er vel soving i samme seng?? Her skal hun sove på vårt rom i sin seng til hun slutter å spise om natta, og gjerne litt til... :-) Hva er argumentene for at det er så viktig med eget rom da?? Jeg vil nå si at det kan heller være betryggende for babyen å kunne høre foreldrenes pust/bevegelser om natta og få raskt kontakt enn å bli plassert på eget rom....

Vi har stort hus med mange soverom, men her skal rusket sove på samme rom som oss i egen seng. Hvor lenge må vi ta som det kommer :)

Vi kommer til å ha seng ved siden av oss og kommer til å ha babyen der til nattamminga nærmer seg slutten. Storesøster fikk eget rom da hun var 9-10 mnd og det var rett og slett fordi vi forstyrret hverandre på natta..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Blir samme rom her og, enda vi har god plass i andre rom :) setter opp en sprinkelseng med fjerna langside helt inntil vår seng på min side, skrur fast, så blir det litt som samme seng. De kaller det visst samsoving å sove på samme rom og, men det kan fint gjøres trygt å sove i samme seng også! Er endel myter ang samsoving og krybbedød, før mente de jo det var negativt, men nå har de funnet ut at det var andre faktorer som spilte inn og ikke samsovinga (i samme seng) i seg sjøl. Nå er det jo tvert i mot anbefalt å dele rom nettopp med tanke på krybbedød. Deler man seng er det viktig med nok plass, gjerne noe ala ammemadrass, og at babyen har egen dyne - så skal det og være helt trygt. Jeg synes det er veldig naturlig å skulle sove sammen i starten.

Planen er at lillegutt skal sove i egen seng på vårt rom til han er noen måneder, så flyttes han inn på sitt rom :)

Samsoving er å sove med ungen i senga ja ;) vi må ha ungen på rommet uansett, men hadde ikke klart å legge den på eget rom så liten...og han blir nok som de andre to ungene mine gjorde, til å få ligge i senga med oss :) Da sover jeg mye bedre og babyen finner ro inntil meg :) stresset lite med å legge i egen seng sist gang da det tydeligvis løsner for mine unger ved 3 mnd alder både døgnrytme og finne ro i egen seng. Orker ikke slite meg ut på natta for å legge han i egen seng - har min egen filosofi der jeg mener de jo er vant til mammas varme og trygge mage og å legge de helt alene i seng den første tida strider litt mot hva som er naturlig...nesten alle andre dyr i verden sover jo med ungene den første tida. Er jo bare å passe på overoppheting og at ingen ruller over - at den ligger trygt men nært mamma(og pappa) :)

Her skal den lille sove på vårt rom en god stund. H*n skal få rom i 2.etg, så vil ikke at h*n skal flytte opp dit før h*n er stor nok til det :)

Baby skal sove ved siden av meg under egen dyne i dobbelsenga. Mannen sparkes inn på gjesterommet ;)
av erfaring orker jeg ikke stå opp og stå bøyd over sengen hver gang hun mister tutten, som er ofte den første tiden. Og løfte ut og opp i sengen hver gang hun skal ammes. Det ble lite søvn på meg frem til jeg la henne ved siden av mg og bare strakte ut armen og stappet i tutten da hun lagde lyd. Når hun slutter å nattamme er det strake veien til eget rom, akkurat som storesøster!!

Vi skal ha lille prins på vårt rom det første året så skal vi bytte soverommene slik at han og storesøster får soverommet vårt (som er størst) og vi tar rommet som storesøster har nå :) siden de skal dele rom vil jeg vente litt med å flytte han over sånn at nattesøvnen til storesøster blir bevart mest mulig.

Her skal lillebror ligge i egen seng forsina meg.. utrygt å skulle ha han i vår seng siden storebror går i søvne og som regel ender opp i vår seng. Trur ikkje han hadde merka at lillebror lå der siden han ikkje er våken.. ;)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Vesla sov med meg noen dager, men jeg sov rett og slett bedre når hun lå i sin egen seng.. Hun falt fint til ro i sin egen seng etterhvert også, nå med andre ord kommer hun krypende omtrent hver natt ;)

Vi får se hva som blir naturlig med lillemann, men regner med det blir i sprinkelseng rett ved siden av meg :)

Hadde vært redd for å rulle meg oppå henne vist jeg hadde hatt henne i senga tror jeg :( . Så her blir det i egen liten seng som skal stå på min side av sengen den første tiden hvertfall :)

Her blir det egen seng på vårt rom, kan godt være snuppa kommer over i vår seng noen timer på morningen, men ikke hele natta

Back
Topp