Samsoving.

ORIGINAL: minius

Jeg har vært redd for å samsove fra starten av. Fryktet babyen skulle havne under dynen min og ikke få nok frisk luft, at det skulle bli for varmt å ligge så tett inntil oss (m tanke på krybbedød) og mange flere grunner.. Men vi samsov visst likevel hehehe jeg ammet liggende om natten og ofte så sovnet vi begge to og ble liggende slik. Jeg synes samsoving er sååå deilig og koselig. Men jeg får problemer med nakke og rygg så jeg har vært nødt til å slutte. Dessuten er babyen begynt å åle seg framover så jeg tør ikke ta sjansen lenger.. men jeg gjør det nok neste gang også ;-)

Her var det også helt utenkelig å samsove, men etter en stund var det helt naturlig. Hun har jo egen dyne, og jeg ligger helt stille, våkner når jeg skal snu på meg. Hvis hun ikke sover hos oss, våkner jeg likevel og lurer på hvor hun er, hehe. Det er jo så koselig å våkne av at hun drar meg litt i håret eller sparker meg i magen. [:D]

ORIGINAL: miss25

Her har vi aldri samsovet.. har hendt når hun var mindre at jeg tok henne oppi vår seng på morningen og sov en times tid til, men ikke på natta..

Hadde ikke tenkt å samsove vi heller, det bare ble sånn. [:)]

Vi samsover enda ja, men det er når hun har fått mat om natta[:)] da hun var nyfødt og frem til hun var rundt 3 mndr ble det lengre økter med samsoving, siden hun la seg samtidig med meg og vi sovna sammen. Men etterhvert har hun jo lagt seg tidligere. Hun har nesten hele tiden vært flink til å sovne i egen seng. Den siste tida har hun imidlertid vært sånn at hun ikke sover særlig godt sammen med meg lenger. Når hun får mat om natta går jeg omtrent i koma, men hun våkner etter en stund og da vil hun helst være våken et par timer før hun sovner igjen[8|] i natt var jeg så trøtt at jeg ikke makta å holde meg våken, så da sov hun sammen med meg fra ca halv ett, men da sov hun kjempedårlig[&:] satser på å klare å legge henne over i egen seng i natt og nettene fremover, da sover vi bedre alle sammen[;)]

Samsoving er forresten trygt så lenge mor og far ikke røyker, drikker eller er svært overvektige, og barnet har eget teppe. Bare sånn for de som ikke vet[:)]

ORIGINAL: hb77

ORIGINAL: BølleBella

Skulle så gjerne ha samsovet, men hun vil ikke [:(] Nekter faktisk!
Så her har hun sovet i sin egen seng siden hun ble født..

Noen barn vil visst ikke kose like mye som andre. Skjønner at du gjerne skulle samsovet. Du får se det positive, at du slipper å jobbe med å få henne til å sove i egen seng. [:)]

Ja, det ser så koselig ut å sove sammen med babyen. Men jeg slipper jo å avvenne både meg selv og ungen senere. Hehe

Back
Topp