Samsoving til barnet er 5 år

ORIGINAL: Labambie

Jeg er veldig for samsoving og folk får gjøre det så lenge det føles komfortabelt for alle parter. [:)]

Enig. Synes virkelig at folk skal få bestemme det selv.

Og synes faktisk folk peser veldig med å få bittesmå babyer til å ligge i egen seng og kanskje til og med på egen rom.

De har jo nettopp kommet ut av magene våre, de trenger masse nærhet og de trenger ofte mat. I den perioden synes jeg virkelig samsoving er bra.

Snuppa vår havner alltid i vår seng løpet av natten, er bare koselig [:D] Eneste minuset er at hun tar stor plass, og at jeg ikke sover godt uten henne.. :o

Jeg syns det er kjempekoselig med ungene i senga, selv om det kan bli liiiitt trangt til tider. Da lemper jeg Minsten over i sprinkelsenga, så får han krabbe opp igjen om han våkner på nytt.[8D]
Vi legger oss til og med med de hver kveld og vi, synger, koser og stryker på de til de sovner. Ikke om det snør en viss plass, skal mine barn gråte av ensomhet i sengene sine!

ORIGINAL: Miriel

ORIGINAL: Vugge

Greit prevansjonsmiddel da.. [8|][8D]

Har du ikke sofa? Eller kjøkkenbord?

Eller dusj, eller dørkarm, eller vegg, eller lenestol, eller vaskemaskin... Bare fantasien som begrenser[8D]

ORIGINAL: merete_80

Her har vi aldri samsovet, men folk får gjøre som de selv ønsker.

ORIGINAL: Fridasinmamma

Det er koselig innimellom.. men langt fra noe jeg kunne ha funnet på å gjøre hver kveld.. blir dumt å legge til en sånn vane..

Men hender jenta mi våkner før jeg har lagt meg.. eller midt på natten.. og da sover hun og jeg sammen.. veldig koselig det[:)]

Signerer. koselig sånn innimellom, men søvnkvaliteten min blir dårligere når hun ligger hos oss.[:)]

Eldste kommer inn til oss så og si hver natt. Er vanskelig å sende hun inn i sengen sin igjen siden lillesøsteren sover på samme rom som oss, så hun får alltid sove videre i vår seng. Syns det er koselig, bortsett fra at hun alltid skal ligge under min dyne. Vil ha dynen min i fred [>:]

ORIGINAL: *Zephyre*

Prevansjonsmiddel?
Sex kun i senga er jo kjedelig [8|]

enig. senga er til å sove i. Natta er til for å sove. Hos oss er samsoving ingen hindring.Barnet er jo i barnehage og legger seg klokka 7.Så vi har plenty av tid for oss selv.Kan sikkert forklare hvordan småsøskenene kom til[8D]

Min er snart 5år, og vi samsover ennå, eller, helt til i kveld.... [8D]
Men om han føler for å komme inn til meg igjen i løpet av natta, så må han bare det, men fra nå av skal han legge seg i sin egen seng[:)]

Jeg er veldig for samsoving og folk får gjøre det så lenge det føles komfortabelt for alle parter. [:)]

så enig så enig[:)]

Jeg synes samsoving er koselig!
Men jeg klarer ikke engang å sove på samme rom som barna, fordi de snorker verre enn mannen når de snorker i kor! [8D]
Men det hender ofte at jeg finner tvillingene mine i samme seng, når jeg titter inn til de før jeg legger meg, og det er så koselig[:D]

Joda [8|] Hadde ALDRI skjedd i dette huset, men jeg samsover ikke med barna mine i det helle tatt da [:)]

syns det er kjempekoselig en gang i blant, men skulle alle mine 3 jenter sove i sengen sammen med meg og min kjære hver natt så tror jeg at jeg hadde blitt sprø.....for samsoving gir dårlig søvn.....og barnet har godt av å lære å sove i egen seng og vær selvstendig og trygg ved å sove i egen seng

Denne er jeg så enig i. [:)]

Frøkna kommer inn til oss av og til og da henter jeg dyna og pute hennes og legger henne i mellom oss. Bare koslig det da[:)]

han ligger så urolig at da hadde ikke jeg fått god nok søvn - så det er uaktuelt.
men ser veldig godt fordelene med å ligge inntill foreldrene for trygghet, vi samsov når han var baby.
vet om en mor som samsover med sin 4,5åring, synes ikke det er rart eller feil. Passer bare ikke meg hvis jeg skal få sove godt[;)]

ORIGINAL: *Zephyre*

Prevansjonsmiddel?
Sex kun i senga er jo kjedelig [8|]

Tenkte jeg og!

vi samsover stort sett alle 3[:D]

sønnen min sovner stort sett i sin egen seng,men kommer inn til meg i løpet av natten. det er bare koselig :) men nå har jeg en 1,50 seng,og der er det god plass til oss begge :)

Back
Topp