Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Labambie
ORIGINAL: zarafina
Senga vår, er for oss, vi har ikke barn i senga eller på soverommet, det er vårt "fristed"[:)]
Oi... Så hva skjer når barnet har mareritt og vil sove med mamma og pappa? Må tilbake livredd i egen seng?
ORIGINAL: Adrian_å_Mamma
fridasinmamma: Svar på spørsmålet ditt lengre oppe.
Vi legger oss ikke når Adrian legger seg. hehe. Han legger seg til sin leggetid i vår seng. og så kommer vi etter når vi skal legge oss.
men ei jeg jobber sammen med har en sønn på 6 (kansje 7 nå) som fortsatt sover sammen med dem i sengen. og hun legger seg sammen med han[:-] da hadde jeg seriøst ikke følt at jeg hadde noe "eget" liv i det heletatt. om jeg kan formulere det så dumt[8D]
Jeg er veldig for samsoving og folk får gjøre det så lenge det føles komfortabelt for alle parter. [:)]
ORIGINAL: zarafina
Senga vår, er for oss, vi har ikke barn i senga eller på soverommet, det er vårt "fristed"[:)]
Oi... Så hva skjer når barnet har mareritt og vil sove med mamma og pappa? Må tilbake livredd i egen seng?
ORIGINAL: Fridasinmamma
Jeg leste ikke artikkelen sååå godt.. orker ikke engelsk[8D] (mulig at den tråden ikke omhandler det jeg snakker om altså.. men bare nysgjerrig[:D])
Men dere som er for samsoving.. mener dere da at det er koselig å gjøre det av og til.. eller mener dere at man skal legge seg sammen med barne når barnet skal sove kl 19 feks.. for da å legge seg sammen med han eller henne..
eller er dere mer på den at ja, det er koselig om barnet kommer inn til oss kl 00 eller 03 for å sove sammen med oss?
For når jeg hører ordet samsoving.. så tenker jeg på at man legger seg samtidig med barnet.. til det har sovnet..
Det var det søsteren min gjorde.. og det ser ikke jeg på som særlig positivt.. for hun gjorde det til sønnen hennes var rundt 8-9 år.. for han var vandt med å ha det sånn..
husker da jeg skulle passe han en helg.. kl var 21 på kvelden.. og han skulle legge seg.. og spurte helt forvitter meg; Skal ikke du også legge deg?[8|][:)] hehe
Jeg er veldig for samsoving og folk får gjøre det så lenge det føles komfortabelt for alle parter. [:)]
ORIGINAL: målebånd
ORIGINAL: Fridasinmamma
Jeg leste ikke artikkelen sååå godt.. orker ikke engelsk[8D] (mulig at den tråden ikke omhandler det jeg snakker om altså.. men bare nysgjerrig[:D])
Men dere som er for samsoving.. mener dere da at det er koselig å gjøre det av og til.. eller mener dere at man skal legge seg sammen med barne når barnet skal sove kl 19 feks.. for da å legge seg sammen med han eller henne..
eller er dere mer på den at ja, det er koselig om barnet kommer inn til oss kl 00 eller 03 for å sove sammen med oss?
For når jeg hører ordet samsoving.. så tenker jeg på at man legger seg samtidig med barnet.. til det har sovnet..
Det var det søsteren min gjorde.. og det ser ikke jeg på som særlig positivt.. for hun gjorde det til sønnen hennes var rundt 8-9 år.. for han var vandt med å ha det sånn..
husker da jeg skulle passe han en helg.. kl var 21 på kvelden.. og han skulle legge seg.. og spurte helt forvitter meg; Skal ikke du også legge deg?[8|][:)] hehe
nei jeg legger barnet til vanlig tid og så legger jeg meg selv. Ingen av barna(sover bare med ene for tiden) har vært vant til å sovne med oss voksne tilstede.Vi synger en sang og så er det god natt. Barna har alltid klart å sovne selv og sove selv til duppene på dagen.Så har ingen problemer med samsovingen[:)]
ORIGINAL: Fleur
Enig. Synes virkelig at folk skal få bestemme det selv.
Og synes faktisk folk peser veldig med å få bittesmå babyer til å ligge i egen seng og kanskje til og med på egen rom.
De har jo nettopp kommet ut av magene våre, de trenger masse nærhet og de trenger ofte mat. I den perioden synes jeg virkelig samsoving er bra.