Samsoving til barnet er 5 år

*Zephyre*

Forumet er livet
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article1083020.ece

[:D]

Skjer ikkje her i huset :P
Dei får såva i si egen seng med mindre da e noke ekstra xD

Jeg er veldig for samsoving og folk får gjøre det så lenge det føles komfortabelt for alle parter. [:)]

Vi samsover ofte enda, hun er 2 i juli...
Syntes det er sååå koselig!

Vel, her samsover jeg og eldste gutten inni mellom enda.
Prøver å venne han til å sove i sin egen seng, og har prøvd på det siden han var 4 år.
Men det er lettere sagt enn gjort.
Er vel ca halve uka han sover i sengen min. OG jeg har bare seng som er 90 cm bred[8D]

Det er koselig innimellom.. men langt fra noe jeg kunne ha funnet på å gjøre hver kveld.. blir dumt å legge til en sånn vane..

Men hender jenta mi våkner før jeg har lagt meg.. eller midt på natten.. og da sover hun og jeg sammen.. veldig koselig det[:)]

Min eks hadde en lillebror som enda sov sammen med mamman, han er vel 9år nå, og aner ikke om han har fått egen seng... SÆRT! I den familien var det normalt å samsove til barna ble 12år [8|]

Samsoving er koselig det[;)]

Her har vi aldri samsovet, men folk får gjøre som de selv ønsker.

Jeg gjør det så lenge ungene vil det.

ORIGINAL: Vugge

Greit prevansjonsmiddel da.. [8|][8D]

Prevansjonsmiddel?
Sex kun i senga er jo kjedelig [8|]

ORIGINAL: *yummymummy*

Vel, her samsover jeg og eldste gutten inni mellom enda.
Prøver å venne han til å sove i sin egen seng, og har prøvd på det siden han var 4 år.
Men det er lettere sagt enn gjort.
Er vel ca halve uka han sover i sengen min. OG jeg har bare seng som er 90 cm bred[8D]

Litt smal seng ja.
Synes det er litt trangt med min som er 160 cm bred :p

Nå handler jo faktisk artikkelen mer om motstand for ferber og skrikekurer enn at det "bør" samsoves så lenge..

“These studies should be widely disseminated to parents,” said Sunderland. “I am sympathetic to parenting gurus — why should they know the science? Ninety per cent of it is so new they bloody well need to know it now. There is absolutely no study saying it is good to let your child cry.

She argues that the practice common in Britain of training children to sleep alone from a few weeks old is harmful because any separation from parents increases the flow of stress hormones such as cortisol.

samsoving er helt greit for meg :-) bare koselig det!! Det skjer ofte at 4-åringen min kommer over i senga mi i løpet av natten og da får han sove der [:)]

ORIGINAL: Pluggensen

Nå handler jo faktisk artikkelen mer om motstand for ferber og skrikekurer enn at det "bør" samsoves så lenge..

“These studies should be widely disseminated to parents,” said Sunderland. “I am sympathetic to parenting gurus — why should they know the science? Ninety per cent of it is so new they bloody well need to know it now. There is absolutely no study saying it is good to let your child cry.

She argues that the practice common in Britain of training children to sleep alone from a few weeks old is harmful because any separation from parents increases the flow of stress hormones such as cortisol.

Joa, men Ferber valgte jeg å ikke nevne siden det diskuteres her støtt og stadig.
Samsoving er mye kosligere :)

ORIGINAL: Labambie

Jeg er veldig for samsoving og folk får gjøre det så lenge det føles komfortabelt for alle parter. [:)]

Mennesket er jo det eneste pattedyret som lar sine små og hjelpeløse ligge alene....

snuppa kommer inn til oss hver natt.. ble 3 år i dag.. kan ikke tenke meg noe koseligere jeg..

Jeg kan da nevne at jeg sov hos mine foreldre til jeg var sikkert 11-12 hver gang det tordnet ute...[8D]

ORIGINAL: Vugge

Greit prevansjonsmiddel da.. [8|][8D]

Har du ikke sofa? Eller kjøkkenbord?

Back
Topp