Samsoving i 120 seng: for trangt?

AnnaBananna

Flørter med forumet
Jeg har lest en del om trygg samsoving, og synes det høres fint ut at jeg og baby sover sammen så hun kan ammes liggende om natta. Pappaen vil da sove på eget rom. Er 120 seng stor nok til meg + baby? Noen med erfaringer?

Det går sikkert helt fint :happy: Vi har en 160 seng, og datteren min har alltid ligget på min halvdel av sengen (vi har separate overmadrasser). Det er litt trangt nå, men det går fortsatt :hilarious:
Da hun var liten baby husker jeg at jeg sov helt rolig med kroppen "krøllet rundt" henne, jeg bevegde meg ikke før min mann tok henne på morgenen :laughing002

Jeg og jenta mi på 16 måneder deler 1,20 seng og har gjort det fra starten. Samsov også på sykehuset i sykehusseng. Jeg ligger ekstremt stille når jeg sover da, og snur meg ikke i søvne.

Det går nok fint. Et superbra tips er å feste en sprinkelseng med ene veggen tatt av inntil senga. Google «Sidecar crib» så ser du :)Funker supert og man trenger ikke være redd for at baby skal falle ut (helt til baby kan krype osv da!)

Spørs hva du mener med stor nok, har 210x210 seng og samsover fremdeles med snart 2 åringen. Jeg får en tynn liten plass mellom henne og vegg :hilarious:

De vil jo helst ligge tett inntil er min erfaring

Spørs hva du mener med stor nok, har 210x210 seng og samsover fremdeles med snart 2 åringen. Jeg får en tynn liten plass mellom henne og vegg :hilarious:

De vil jo helst ligge tett inntil er min erfaring
Jepp, i natt måtte jeg stadig flytte ungen lenger inn, for det ble ikke plass til meg ute på kanten, holdt på å falle ut :hilarious: Skjer når vi sover hos svigers i større seng også. Men mannen får sove med masse plass :wtf:

Back
Topp