Samsoving halve natten...

@nnette

Glad i forumet
Jenta vår på 2år og 5mnd sovner greit på kvedeln i egen seng, men hver natt mellom23 og 05 våkner hun og enten roper på oss så vi må hente henne inn i vår seng eller kommer tassende inn selv. Er ikke snakk om å sove i egen seng lenger...
Er som oftest veldig kos, men savner noen ganger å ha senga for oss selv... og blir broren lik så sliter vi med plassen etterhvert...

Hva gjør dere andre som har/har hatt det slik?

Lar det være så lenge vi syns det er kos. [:)] Nå får vi jo ny baby snart som også skal samsove, så vi må vel finne en måte å venne henne av med det på. Ser ikke frem til det, men kan ikke ha en 2-åring som er spølvill i søvne sammen med en nyfødt i senga. [8D]

Ser litt frem til det jeg da[;)] Den dagen snuppa våkner midt på natten og kommer inn til oss for å sove videre resten av natten[:D]

Men når det skjer.. så kommer jeg sikkert til å savne å ha senga for meg sjøl også..hehe

Men har ikke det "problemet" enda.. for snuppa sover fortsatt i sprinkel..

Men har venner som opplever dette med barna sine.. og de lar de få sove hos de..

[:)]

Uff ja, har våknet mer en en gang av at han lille gråter fordi storesøs ligger med en fot over ham[8|] Men nå sover han på eget rom så da ammer jeg ikke i sengen lengre...
Det jeg kvier meg for, er å ta "kampen" med å få henne til å sove i egen seng natten gjennom.... vi er verken flinke til å takle gråt eller å være våkne om natten....derfor har det bare blitt til at vi har lempet henne over i vår seng slik at hun sover videre fortest mulig.

Skal jeg ta sjansen på at jeg ikke får en tiåring som må sove med mamma og pappa

Vi har det sånn, jeg har sovet på sofaen i 7-8 mnd nå. De skal inn rundt 2-3, vår egen feil, og kan sette ned foten men ikke gjort det ennå. Det plager oss ikke nevneverdig foreløpig.

ORIGINAL: Fridasinmamma

Ser litt frem til det jeg da[;)] Den dagen snuppa våkner midt på natten og kommer inn til oss for å sove videre resten av natten[:D]

Men når det skjer.. så kommer jeg sikkert til å savne å ha senga for meg sjøl også..hehe

Men har venner som opplever dette med barna sine.. og de lar de få sove hos de..

Det er herlig å høre henne komme småløpende gjennom gangen og inn til oss[:)]Og det gjør ingenting så lenge hun sover, men er ett helvete de nettene hun drømmer masse og ligger og vrir og vrenger på seg, eller finner ut at det er en times prate/sang time på natta[:-]
Pr i dag er det ikke såååå stort problem, men hva når hun blir eldre? eller som sagt... når lillebror også vil sove i vår seng?

ORIGINAL: Mamsemumsen

Snuppa vår (22mnd) hadde en lang periode i høst hvor hun våknet på natta og fikk sove videre i vår seng. Det var det eneste som funket om vi skulle få noe søvn her, så selv om vi skjønte at det kunne være ris til egen bak lot vi henne få sove hos oss. Akkurat nå er hun inne i en veldig god søvnperiode, noe som passer utmerket siden lillebror ligger på vårt rom nå. Foreløpig har problemet løst seg selv her.

Så godt, det håper jeg at skjer her også.

ORIGINAL: @nnette

ORIGINAL: Fridasinmamma

Det er herlig å høre henne komme småløpende gjennom gangen og inn til oss[:)]Og det gjør ingenting så lenge hun sover, men er ett helvete de nettene hun drømmer masse og ligger og vrir og vrenger på seg, eller finner ut at det er en times prate/sang time på natta[:-]
Pr i dag er det ikke såååå stort problem, men hva når hun blir eldre? eller som sagt... når lillebror også vil sove i vår seng?

hehe.. tja.. si det[;)] Da blir dere 4 i senga da[:)]

Har hendt at snuppa har våknet midt på natten.. og jeg har hentet henne inn til oss.. og er ikke hun klar for å sove videre da.. så får hun tulle litt hos oss.. så har jeg lempet henne over til sin egen seng igjen.. Trodde alltid at det kom til å bli protester.. men det ble det ikke[:)] For tror hun sover aller best i sin egen seng.. virker sånn... i og med at hun ikke protesterer da.. og sover igjen med èn gang..

Men dere kan kanskje prøve å følge henne tilbake i seng? Hva skjer da? Sikkert ikke gjort på en natt eller to.. men om dere er konsekvente.. og følger henne tilbake for hver gang.. kanskje hun skjønner etterhvert?[;)]

ORIGINAL: @nnette

Uff ja, har våknet mer en en gang av at han lille gråter fordi storesøs ligger med en fot over ham[8|] Men nå sover han på eget rom så da ammer jeg ikke i sengen lengre...
Det jeg kvier meg for, er å ta "kampen" med å få henne til å sove i egen seng natten gjennom.... vi er verken flinke til å takle gråt eller å være våkne om natten....derfor har det bare blitt til at vi har lempet henne over i vår seng slik at hun sover videre fortest mulig.

Skal jeg ta sjansen på at jeg ikke får en tiåring som må sove med mamma og pappa

Ja, som regel går det i perioder, og de fleste barn slutter jo med sånt av seg selv med tiden. Trenger ikke å bli så mye hyl og skrik. En 2-åring forstår jo veldig mye og kan forklares ting. Dere kan jo begynne en forberedelsesprosess på dagtid og begynne å snakke om å sove alene og sånn en stund før dere begynner så hun vet litt hva som skal skje. [:)]

Hu kommer inn te meg på akkurat samme måte og jeg syntes det er helt greit, men så er jeg aleine om dobbeltsenga mi så greit å fylle den opp med en unge[8D][:D]

Da hun var mindre kunne vi bære henne tilbake i egen seng etter en liten stund, men nå begynner hun å sutre og protesterer bare vi prøver å løfte henne opp. Skal sove i pappa sin seng (jepp, senga er hans men heldigvis er huset og bilen mamma sitt[8D]). Jeg har også prøvd å få sitte ved sengekanten hennes om natta når hun våkner, kose og klemme for å få henne til å sovne der men hun gråter mer og mer og vil ikke roe seg i sin seng. I vår seng sovner hun etter to min.

Jeg har aldri latt min gutt sove i min seng, han får heller ikke lov..
fordi jeg har en lillebror som var så "heldig" å fikk sove i sengen til foreldrene mine når han kom inn..
dette gjør han enda, å er snart 9 år gammel!![:-]

Back
Topp