Er det galt, egoistisk av meg å sove sammen med baby om natten? 4 uker gammel og vil ikke sove alene. Når hun sover med meg, sover hun hele natten, med noen øyeblikk i løpet av natten hvor jeg gir henne bryst i liggestillingen vi er i. Hun bæsjer kun en gang om dagen og hittil ikke om natten så har ikke sett behovet for å bytte bleie om natten enda. Vi kan ligge slik i sengen i 8-10 timer om natten.
I følge babyverden og spedbarnsboken er det ikke anbefalt å sove med baby før to måneders alder pga krybbedød, fordi jeg kan legge meg på henne? Eller gjøre henne for varm? Eller hva er årsaken? På barselen sa barnepleier at jeg gjerne kunne sove med henne for å gi henne nærhet og at man med sine morinstinkter ikke legger seg oppå barnet. Selv sover jeg veldig stille og lett, og er ikke bekymret for at det skal skje.
Risikerer jeg å få en baby som kun vil sove med meg om natten til hun er fire år?
Hvordan vender jeg baby til å sove for seg selv?
Er det galt å bruke brystet som sovemiddel?
I følge babyverden og spedbarnsboken er det ikke anbefalt å sove med baby før to måneders alder pga krybbedød, fordi jeg kan legge meg på henne? Eller gjøre henne for varm? Eller hva er årsaken? På barselen sa barnepleier at jeg gjerne kunne sove med henne for å gi henne nærhet og at man med sine morinstinkter ikke legger seg oppå barnet. Selv sover jeg veldig stille og lett, og er ikke bekymret for at det skal skje.
Risikerer jeg å få en baby som kun vil sove med meg om natten til hun er fire år?
Hvordan vender jeg baby til å sove for seg selv?
Er det galt å bruke brystet som sovemiddel?