Samsoving eller egen seng

N, mamma til 2 og til en engel

Flørter med forumet
Har ei frøken som bare vil sovne inntil meg om natta. Noen ganger får jeg flytta ho over i babynestet, andre ganger våkner ho helt ig vi må starte på nytt igjen. Prøvd å legge ho i senga hennes, men så langt fungere det ikke. Har håp om bedring da ho er flinkere enn søstra til p sove.

Hvordan gjør dere det med soving på natt? Sover dere sammen eller ligger du i egen seng?

Her varierer det litt . Noen ganger har hun sovet litt i sengen sin og kommet over i vår senere på natten og noen ganger hele i vår seng. Prøver å få hun til å sove litt i sin egen seng også ,da det er godt å sove litt alene sammen med mannen. Men det er jo viktig ned kroppskontakt nå og tror absolutt ikke de blir bortskjemte av å sove på armen til mamma. Vi gjorde det samme med nr en og han er super flink til å sove i sin egen seng nå (snart 18 mnd )

Her sover hun mellom oss i senga :) gjorde det med første også, veldig koselig og greit når en ammer også :happy:

Da jenta mi var såpass ung skulle hun også bare sove inntil meg, eller ligge i armene mine. La henne ofte over til babynestet når hun var sovnet veldig godt. Etterhvert la jeg henne bare ned og hun sovnet selv, mye lettere enn å ligge i armene mine. Du må selv bestemme om du føler for samsoving eller ikke. Her ville jeg det da de små har så sterke behov for nærkontakt :)

Hvis baby viser så sterkt behov for nærhet til deg, så syns jeg ikke du trenger å lure på hva som er riktig for dere. Etterhvert kan du nok lykkes med å få henne i egen seng, men jeg ville ikke stresset med det nå.

Her sover lillemann i egen seng, men han sovner som regel mens han ammer eller rett etterpå på brystkassen min og så sover vi sammen en stund før jeg legger ham over i egen seng.

De to første ukene lå lille som regel å sov på brystet mitt.. Nå er henne snart 5 uker, så nå lar jeg henne sovne på meg men legger henne i senga si og det funker greit :) det var vanskelig de to første ukene for da ville henne ikke sove i senga si men bare på brystet :)

Takk for svar. Flott p høre at andre tenker likt. Bala mye med første i forhold til soving, men mener at noe av det skyldes alt styret rundt me sjøl og sykdom. Gjort at ho har vært utrygg. I tillegg er ho en drømmer og har mye mareritt. når ho da var i senga vår, var det lettere p roe ned. Sovnet i løpet av et minutt mot timer i egen seng. Ho har samsøv med oss til nylig i ulike grader. Flr hele natta, senere sovnet i egen seng og så kommet til oss alt mellom 12-4. Nå prøver ho så godt ho kan p sove i egen seng hele natta. Kommer inn en gang mellom 5 og 6. Bare redd for at frøken nr to også skal styre med soving. Trenger søvn e også. Foreløpig lover det godt de søvinga til minstefrøkna. Da ho ha søv fra 11-!3-4 på natta uten å vpkne. Varierer bare om ho søv i nestet eller ved siden av egen.

Han sover i egen seng inntil senga vår :) Men hender han kommer opp i senga med meg/oss på morgenen.

Her sover lille i egen seng ved siden av vår! :) Han sovner stortsett oppå en av oss da og blir lagt i senga si mens han sover. 5 dager gammel nå så trenger litt nærhet enda..:)

Lille jenta vår sover i egen seng ved siden av våres :) har hun gjort siden dag 1.. Sovner gjerne på brystet etter amming da før vi putter henne ned :)

Vi har hatt 3 netter hjemme nå, og hun sovner fint i sin egen seng som står ved siden av meg. Ligger litt oppå pappan sin før hun sovner da. Så sover hun litt i dobbeltsenga med mamman sin fra 6-7 tida om morgenen ;) glad hun klarer å sove alene, men kos å ha henne nær på kveld og morgen og :Heartred

Sover med alle 3 barna mine jeg :P

Vi har hatt 3 netter hjemme nå, og hun sovner fint i sin egen seng som står ved siden av meg. Ligger litt oppå pappan sin før hun sovner da. Så sover hun litt i dobbeltsenga med mamman sin fra 6-7 tida om morgenen ;) glad hun klarer å sove alene, men kos å ha henne nær på kveld og morgen og :Heartred
Flott at dere får det til her får jeg ikke flytta ho uten at ho våkner og da klaret hun enn så lenge ikke Å sovne igjen. Blir liggende å skrike,så da blir det ny runde med mat osv.

Har et håp om at ho etter hvert sover o egen seng, så fortsetter å prøve

Flott at dere får det til her får jeg ikke flytta ho uten at ho våkner og da klaret hun enn så lenge ikke Å sovne igjen. Blir liggende å skrike,så da blir det ny runde med mat osv.

Har et håp om at ho etter hvert sover o egen seng, så fortsetter å prøve

Første natta hjemme var hun urolig og holdt hun det gående til 2, og da var jeg rimelig sliten fra før, nesten så hun begynte med smokk ;) men hvertfall gått greit de første nettene. Hun sov forsåvidt alene på sykehuset og.
Spent på om fortsettelsen blir like enkel og grei da :p

Jeg prøvde samsoving på sykehuset,men stresset altfor mye med det... var livredd for å klemme henne flat eller hindre pusting. Så her legges baby i egen seng om kvelden og det funker igrunn greit. Så lenge hun er veldig trøtt kan jeg legge henne før hun har sovnet skikkelig også. Men synes jo det er veldig kos å ha henne tett,så hun får komme i sengen når hun våkner i 6 tiden for mat, og sover hos meg frem til morgen :)

Helsesøster var påhjemmebesøk her i går. Hun ble veldig glad da hun så at hun lå alene i vugge i stua, og for at hun sover alene i senga.
Ei venninne som fikk i februar derimot fikk beskjed om at samsoving var bra.

Jeg lar frøkna her sove i senga vår etter første mating på morgenen også. Da koser hvertfall jeg meg!! Så nå er det å sove litt til her ;)

Vi har bedside crib! Legger henne stort sett i den når vi legger oss. Før vi legger oss varierer det om hun sover alene midt i den store senga vår etter å ha sovnet i amminga, eller om vi har henne i stua i babynest. Men på selve natta i egen seng- men etter amminga i 4 tida flytter jeg ikke henne alltid. Men holder avstand ( fordi jeg ikke skal rulle over henne eller noe) og hun har egen dyne.

Fot massevis av kroppskontakt gjennom dagen;) bærer og koser, og ofte sovnet hun på brystkassen min eller pappaens på dag/kveld.

Stort sett sovnet hun på egenhånd i sengen. Setter på en uro med musikk:) men ammer i søvn en del også...:)

Jeg har bestemt at hun ikke skal ligge mellom oss. Både av sikkerhet liksom, men også fordi jeg vil ha fri tilgang til mannen og kunne legge meg tett inntil han :-)

Vi ønsker ikke å legge opp til samsoving. Men på morgenkvisten er det koslig om de er 1 mnd eller 5 år;-)

Back
Topp