Samsov

• Trådstarter Trådstarter RoseBusk
  • Opprettet Opprettet
R

RoseBusk

Guest
Hvor lenge er det ok å samsove med barn? Er drt greit med en på 3? Åssen gjør dere det med større barn? Legger dere likt eller legger barnet seg først alene i senga deres?

Det er ok så lenge det passer. Barna legger seg først. Både 6 åringen og 3.5 åringen vil samsove enda. Nå på campingtur så bytter vi på hvem som sover med hvem

Så lenge man vil. Mine har fått være til de selv har valgt noe annet, og det har vi alle trivdes med. Jeg tar først opp fireåringen, og ligger ved siden av til hun sovner, da kommer mannen opp med lillebror på ett. Han ammes i søvn, og sp sniker jeg meg ned etterpå. Har på babycall, og sjekker så fort det er litt lyd.

Så lenge dere vil :) jeg syns det er naturlig at en treåring vil legge seg en stund før dere voksne :)

Hvor lenge er det ok å samsove med barn? Er drt greit med en på 3? Åssen gjør dere det med større barn? Legger dere likt eller legger barnet seg først alene i senga deres?

Så lenge dere vil. Synes etter pubertet blir litt spess kanskje :p men hva folk gjør før det er opp til dem.

Her kommer treåringen inn til oss hver kveld/natt og sover med oss resten av natta

Samsovet fast til barna er 1-1,5 år. Etter det litt innimellom. Samsovet fortsatt innimellom med 4,5 åringen. I vår seng er alltid plass til barna :)

Har ikke tenkt så mye over det (er gravid med første nå)

Min kjærestes søn har aldri samsovet med oss, men da han var 4-5 (da jeg lærte han og kjenne + vi flyttet sammen), da kom han inn i vores seng når han våkna på morgenen med sin dyne :)

Da lå han og så litt tv mens vi sov litt til :)

Men lille nye har sin egen seng, som står ca halv meter ish, fra vores seng - tenker ikke han skal sove i vores seng, ville være red for at rulle på han på natta :)

Har ikke tenkt så mye over det (er gravid med første nå)

Min kjærestes søn har aldri samsovet med oss, men da han var 4-5 (da jeg lærte han og kjenne + vi flyttet sammen), da kom han inn i vores seng når han våkna på morgenen med sin dyne :)

Da lå han og så litt tv mens vi sov litt til :)

Men lille nye har sin egen seng, som står ca halv meter ish, fra vores seng - tenker ikke han skal sove i vores seng, ville være red for at rulle på han på natta :)

Jeg tenkte det samme som deg før hun kom, men set endret seg fort etter hun kom på utsiden:-) nå ligger vi klistret inntill hverandre og sover kjempe godt begge to:-)

Det er greit frem til den dagen at barnet ikke vil samsove lengre;) minste ligger jeg med til han har sovna, når eldste ville samsove, hendte det jeg lå med hun til hun sovna, det fikk hun bestemme

Det er så individuelt hvor lenge det passer for hver familie. For oss er det ikke noe stort problem at treåringen en del netter kommer inn til oss. 6-åringen gjør det nesten aldri lenger, og det har han bare regulert selv. Så håper å ikke stresse med det. Men får baby til høsten, så da er det jo klart mindre praktisk med treåringen i tillegg til mini da... får ta problemet hvis det blir et :-)

Frøkna kommer ofte inn til oss og får sove hos oss resten av natten, men er det mye tull så følger vi henne tilbake til rommet sitt og sitter der til hun sovner igjen. Jeg elsker samsoving!

Back
Topp