Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ingen med erfaringer?![]()
Ja prøvde google jeg også, men finner bare info om tette eggledere osv.. Nei jeg har ikke det. Skulle fått laparoskopi så man fikk et skikkelig svar, men det er visst ikke et alternativNei dessverre! Jeg forsøkte å Google det, men da kom det ikke opp så mye! Litt om endometriose...men det har du jo ikke? Håper noen andre har noen svar!

Ja prøvde google jeg også, men finner bare info om tette eggledere osv.. Nei jeg har ikke det. Skulle fått laparoskopi så man fikk et skikkelig svar, men det er visst ikke et alternativ![]()
Ja hun snakka om det ikke er så vanlig lenger, men det vet jeg jo at det er.. Ja, siden det uansett er neste steg så spiller ikke egglederne noen rolleHmmm. Sa de hvorfor det ikke er et alternativ? Er det fordi det ikke er vits mener hun? At du i hennes øyne må gjennom ivf uansett?

Den første gynekologen jeg besøkte ville ikke henvise meg til lap, men etter å ha klagd på smerter ved mens fikk jeg ny hevisning til en gynekolog. Da jeg kom inn til en annen gynekolog sa han at jeg må gjennom lap. Der ble det funnet bittelitt sammenvoksninger i den ene eggstokken, men ikke mer. Kanskje det hjelper å komme seg til en annen gynekolog?Noen med erfaringer? Etter timen hos gyn idag har vi mest trolig fått svar på hvorfor det ikke går.. Søknad til ivf blir sendt så snart siste rest av prøver blir tatt og jeg kjenner det er superskummelt!
Hos meg har visst den ene eggstokken vridd seg rundt og festa seg oppå den andre, så det ser ut som jeg har en kjempestor eggstokk. Derfor kan det være at egglederen, iallefall på venstre side, er ødelagt.. Kjenner det er kjempeskummelt, samtidig som det er godt å endelig ha en grunn til hvorfor det ikke skjer noe. Men det kjipe oppi det hele er jo at vi har en gutt fra før. Tok lang tid på han også, og en runde pergo, men likevel, det gikk.. Ja det blir spennende på flere kanter dette! Masse lykke til, får håpe det blir full klaff på første rundeVet ikke hva sammenvokste eggledere er. Jeg har bare en eggleder, og den er mest sannsynlig årsaken til at jeg ikke blir gravid. Og jeg sjekkes ikke før det, men starter på IVF uten mer utredning. Skal starte med sprøyter i midten januar. Jeg vet hvordan du har det. Den følelsen når man nærmer seg og får en bekreftelse på behandling. Nå kjenner jeg meg roligere og klar for behandling. Det blir et spennende nytt år før oss.
Gikk du offentlig? Det er min private gyn som ikke vil henvise, men vi har time til offentlig utredning i februar, så får håpe på et annet utfall derDen første gynekologen jeg besøkte ville ikke henvise meg til lap, men etter å ha klagd på smerter ved mens fikk jeg ny hevisning til en gynekolog. Da jeg kom inn til en annen gynekolog sa han at jeg må gjennom lap. Der ble det funnet bittelitt sammenvoksninger i den ene eggstokken, men ikke mer. Kanskje det hjelper å komme seg til en annen gynekolog?
Lykke til[emoji5]️
Jeg gikk offentlig ja... Får håpe du får hjelp snart du og!Gikk du offentlig? Det er min private gyn som ikke vil henvise, men vi har time til offentlig utredning i februar, så får håpe på et annet utfall derDet er ikke selve egglederen som har sammenvoksninger, men hele den venstre eggstokken har vridd seg og festa seg til den andre, og er mest trolig skadet pga det.. Får håpe ny gyn er det som skal til
![]()
Vi har også en fra før. Og vi rakk ikke prøve en gang før det klaffet den gangen.. Tror jeg hadde vært enda lengre nede hvis vi ikke hadde noen barn. På den andre side hadde vi forventet å ha minst to nå.. så det har vært en kjempestor prøvelse å innse at ting ikke blir som man håper her i livet, samtidig som alle rundt oss har fått det til. Men er ved forholdsvis godt mot, det verste nå er min allerede hardt prøvde tålmodighet. Det er ekkelt å ikke vite hvor lenge vi enda har igjen før vi får vår etterlengtede nr. 2.Hos meg har visst den ene eggstokken vridd seg rundt og festa seg oppå den andre, så det ser ut som jeg har en kjempestor eggstokk. Derfor kan det være at egglederen, iallefall på venstre side, er ødelagt.. Kjenner det er kjempeskummelt, samtidig som det er godt å endelig ha en grunn til hvorfor det ikke skjer noe. Men det kjipe oppi det hele er jo at vi har en gutt fra før. Tok lang tid på han også, og en runde pergo, men likevel, det gikk.. Ja det blir spennende på flere kanter dette! Masse lykke til, får håpe det blir full klaff på første runde![]()
Det håper jeg og! Blir iallefall sendt søknad til ivf så snart vi får tatt de siste prøvene, så får vi ta det derifraJeg gikk offentlig ja... Får håpe du får hjelp snart du og!
Såpass ja, det er så merkelig at det skal være sånn for noen.. Ja jeg hadde et håp om å bli gravid igjen raskt etter fødsel, men den gang ei.. Samme her, det florerer med annonseringer for tiden, og de fleste fikk nr 1 rundt samme tid som oss, og er nå i gang med nr 2.. Vi får håpe det går fort for oss beggeVi har også en fra før. Og vi rakk ikke prøve en gang før det klaffet den gangen.. Tror jeg hadde vært enda lengre nede hvis vi ikke hadde noen barn. På den andre side hadde vi forventet å ha minst to nå.. så det har vært en kjempestor prøvelse å innse at ting ikke blir som man håper her i livet, samtidig som alle rundt oss har fått det til. Men er ved forholdsvis godt mot, det verste nå er min allerede hardt prøvde tålmodighet. Det er ekkelt å ikke vite hvor lenge vi enda har igjen før vi får vår etterlengtede nr. 2.