Sammentrekninger og sykehusbesøk i uke 27..

Jeg synes også de er veldig avvisende når man ringer dem på Kalnes. Har vært på endel oppfølgning der nå, og alle legene jeg har møtt har vært veldig herlige, men jordmødrene og ikke minst de piss-sure sykepleierne der burde ta seg et kurs i hvordan man behandler folk asså. Jeg er kjempe skeptisk til å ringe å ringe de dersom noe dukker opp. Jeg har ringt legevakt i stedet ved to tilfeller!!

Har du dratt til legevakten i steden for Kalnes, eller har det ikke vært behov for å dra inn?
Du burde absolutt ikke føle at du ikke kan ringe Kalnes, de har bare å ta deg inn hvis du trenger det!:smiley-angry019
 
Hvor langt er du på vei nå? Det har stoppet opp? :)

Her kom frøkna i uke 27. Slitsomt med langt sykehusopphold, men alt endte fint til slutt :)

Nå er jeg 33+1, og har sammentrekninger 1-2 ganger i uka.
De siste ukene har det vært mindre vonde sammentrekninger, som har vart i ca 1,5 time, så vi har ikke tatt turen til sykehuset.
Men på søndag var det på vippen at vi ringte og dro inn..da var de skikkelige vonde igjen, men så roet de seg ned rett før det gått 2 timer, så vi ble hjemme.
Det er typisk at de kommer om kvelden når jeg er sliten og ikke orker tanken på å dra 1 time til sykehus, og få barnevakt og være på sykehus i 1-3 timer for å sjekkes.... men jeg er noen ganger litt urolig for at livmodertappen har blitt påvirket av sammentrekningene....
 
Hvor langt er du på vei nå? Det har stoppet opp? :)

Her kom frøkna i uke 27. Slitsomt med langt sykehusopphold, men alt endte fint til slutt :)

Så fint at det gått bra med dere!:) Hvor gammel er datteren din nå? Hvor lenge var dere på sykehuset? Følger hun sin egen kurve, eller tar hun igjen "normalkurven"?
 
Så greit å få låne et hus da, heldige da ja [emoji5]

Godt sammentrekningene ikke er voldsomme da, får håpe de holder seg sånn en stund til!

Satser på dere kommer i mål med badet snart også da, og babyrom er jo kos å pussle med på slutten [emoji1][emoji173]

Ja, vi er veldig heldige som kan låne hus! Vi bor nok der til på lørdag, og forhåpentligvis er badet ferdig neste uke:nailbiting::nailbiting:
Så skal soverommet til mellomste fikses sånn at jeg kan flytte ned, og så blir det vel babyrom til jul kanskje:p
Eller så rekker vi å kjøpe og flytte til nytt hus før babyrom er i orden:D

Det er rart hvordan man venner seg til alt... jeg har sammentrekninger 1-2 ganger i uka. Men blir ikke like sliten dagen etter som i begynnelsen.. Det er snart 5 uker siden det begynte for første gang, og nå er det normalen å ha det sånn...:wideyed:
Jeg synes de stort sett er mildere nå enn for 2-3 uker siden, så det er positivt:)

Jeg hadde mål om å komme meg til 1 august, og trodde ikke det ville skje, men nå er jeg her, og kan puste ut litt. :happy:
Nå håper jeg hun holder seg inne til 8-10 september, så vi rekker det meste av oppussing.:p
 
Jeg klaga til jordmoren som jeg gikk til privat. Hun jobber der inne og hun visste nøyaktig hvilket kvinnemenneske jeg hadde snakket med og hun skulle ta det opp. Hun sa at de har rutiner på at man alltid skal ta inn kvinner med premature rier på sjekk enten det er i uke 25 eller 36. Da vannet mitt gikk hadde jeg 5cm åpning og hadde jeg ikke vært på sykehuset da så hadde det ikke gått bra... hodet var ikke festet og babyen å langt oppe så de var redde for at navlesnoren skulle komme først.

Var dette Kalnes og?
Så bra at du var på sykehuset!!:nailbiting:
Var du inne på grunn av rier?
 
Så fint at det gått bra med dere!:) Hvor gammel er datteren din nå? Hvor lenge var dere på sykehuset? Følger hun sin egen kurve, eller tar hun igjen "normalkurven"?

Hun er snart 3 mnd (neste tirsdag). Gått veldig bra. Var der i 50 dager. Blitt ca 50 cm og 3,54 kilo idag så følger greit "terminen" sin i utviklingen :)
 
Nå er jeg 33+1, og har sammentrekninger 1-2 ganger i uka.
De siste ukene har det vært mindre vonde sammentrekninger, som har vart i ca 1,5 time, så vi har ikke tatt turen til sykehuset.
Men på søndag var det på vippen at vi ringte og dro inn..da var de skikkelige vonde igjen, men så roet de seg ned rett før det gått 2 timer, så vi ble hjemme.
Det er typisk at de kommer om kvelden når jeg er sliten og ikke orker tanken på å dra 1 time til sykehus, og få barnevakt og være på sykehus i 1-3 timer for å sjekkes.... men jeg er noen ganger litt urolig for at livmodertappen har blitt påvirket av sammentrekningene....
Hvis de som regel kommer på kvelden tenker jeg det er tegn på at du må ta det mer med ro. At kroppen sier ifra at den er sliten ..
 
Har du dratt til legevakten i steden for Kalnes, eller har det ikke vært behov for å dra inn?
Du burde absolutt ikke føle at du ikke kan ringe Kalnes, de har bare å ta deg inn hvis du trenger det!:smiley-angry019
Ja, men det var også delvis fordi jeg ikke fikk tak i føden per telefon. Men jeg prøvde ikke å ringe mer enn en gang. Legen jeg var hos i dag, synes jeg var litt spesiell, men hun overlegen jeg var hos sist tror jeg at var det herligste mennesket jeg har møtt der. ☺️ Jordmor som tok ctg på meg i dag var kjempesøt, men altså, det er et par stykk der som er mindre hyggelige!
 
Hvis de som regel kommer på kvelden tenker jeg det er tegn på at du må ta det mer med ro. At kroppen sier ifra at den er sliten ..

Ja, eventuelt er det pga det. Men så har jeg tatt det mer med ro de siste dagene når barna har vært hos moren min, og jeg har hatt sammentrekninger både mandag og i går.
Mandag varte det bare i 30 minutter og gikk veldig greit egentlig.
Igår begynte det 22, og varte 1,5 time, og magen fortsatte å være hard hele natta med murringer. Jeg ringte sykehuset kl 6 imorges og snakket med en veldig hyggelig jordmor, og vi ble enige om at det nok ikke er så mye å få gjort nå som jeg er 34+2.
I natt var jeg ganske så sikker på at livmorhalsen begynte å bli i tynneste laget og at det kunne være snakk om at fødselen var i gang, men det har roet seg og var nok "bare" falske rier..:rolleyes:

Jeg håper virkelig at det ikke vil bli sånn her fremover, slitsomt med smerte over tid.
 
Ja, men det var også delvis fordi jeg ikke fikk tak i føden per telefon. Men jeg prøvde ikke å ringe mer enn en gang. Legen jeg var hos i dag, synes jeg var litt spesiell, men hun overlegen jeg var hos sist tror jeg at var det herligste mennesket jeg har møtt der. ☺️ Jordmor som tok ctg på meg i dag var kjempesøt, men altså, det er et par stykk der som er mindre hyggelige!

Kanskje det var samme rare legen som jeg var til:p
Jordmoren jeg snakket med i telefon i dag morges var veldig hyggelig og spurte om tidligere fødsler. Hvis jeg ønsket kunne jeg få komme inn for kontroll for å sjekke om fødselen var i gang, men jeg valgte å vente hjemme.
Etter dårlig søvn hele natta følte jeg at det var bedre å sove, enn å dra inn for kontroll som med kjøretid tar opp mot 4 timero_O

Vi får håpe at alle de snille er på vakt når vi faktisk skal inn å føde:)
 
Back
Topp