ORIGINAL: Heidileidy
ikke la det gå mer enn 3 timer mellom mat om dagen hvis du har problemer med sovingen om natta. men å våkne hver 3.time for mat er normalt for 0-3 mnd hele døgnet. Om dagen er min våken kanskje 1-2 timer før han er trøtt igjen. Noen ganger bare våken littegrann før han vil sove igjen når han får pupp, noe som tyder på at han egentlig ikke var ferdig med duppen sin. Å ha en lur på 3 timer på dagtid er nok greit, men ikke lenger vil jeg tro. Da kan de fort tro at dag er natt. Og er nok greit å ikke ha den lange soveøkten på kvelden, men at den heller er på dagtid. Men dette er ikke så lett å regulere enda, da de har sin egen rytme fra mors liv.
Min sovner kl 21 på kvelden, våkner 01.30 for mat og noen ganger til i løpet av natten. Så står vi opp ca kl. 08. er våken 1,5-2 timer så er han trøtt igjen og sover en lang soveøkt hvis jeg er heldig. fortsetter så hele dagen med litt våkentid og sovetid, pupp innimellom. ikke noe helt fast rytme altså, men pupp fra 1 time til 3 timer.
Min gutt sover mye på dagen....
Gjerne 4-5timer mellom hvert måltid.
Han får 210ml mme fordelt på 4flasker i døgnet! (Dette begynte vi med igår kveld, tidligere har han fått 170ml)
Mener du jeg bør vekke han hver 3time for mat da?
Om dagen starter i f.eks 9tiden, skal han jo da ha mat 9,12,3 og 6 - og det er vel litt tidlig å legge han i 6-7tiden vel?
Da ser jeg for meg at han kommer til å våkne ganske mange ganger iløpet av kvelden/natta, og da er det jo ikke mye mat han kan få før han er over 1liter grensa [&:]
Han sover veldig "hakkete" på natta... Inatt sov han fra 11-4, ga han smokken og etter mye om og men sovna han igjen til 6.
Tok han opp i senga til meg og han sov videre til klokka halv9-9 da vi stod opp.
Får ikke mat på natta!
Er det noe jeg gjør feil her?
Jeg blir veldig glad for råd og tips, for føler meg veldig usikker på dette her...