Sammenhengende søvn..

Moreller

Betatt av forumet
Dere som har barn som sover 10-12 timer i strekk-sover barna deres på dagen?? og får de mm?
Min gutt sover aldri mer enn 3 timer sammenhengende på natten og han legger seg sammen med oss! Prøver hver kveld å legge han før oss og i egen seng, men har ikke lykkes... Han har en lang lur på 3 timer i løpet av dagen-burde jeg vekke han??

Jeg har også en som sover type 3-4 timer i strekk om natten. Men han sover og to lange (en før og en etter klokken 12, opptil 3 timer lange) og en kort lur (rundt 1 time etter middag engang) ila dagen før han legger seg etter klokken 19 en gang (varierer endel)

Ingenting som tyder på en hel natts søvn ennå [8|]

ikkje her heller! Men d går egentlig veldig bra:) Har gått fra å ikke sove til 3 timer sammenhengende... men hadde vært litt godt med litt kveld alene med sin kjære før man legger seg[;)] men regner med at ting går seg til....

Her sover han sammenhengende på natta. ca 9 - 10 timer. Han sover også i kortere (varierer mellom 1 - 3 timer) intervaller på dagen. Han får mme.

hun sover som regel 6 timer sammenhengende på natten. hun sover godt på dagen også, har seg mange kviler på ca. 1-2 timer [:)] hun får mme.

Hu sover ca fra 2000 - 0730 tiden.

Hu sover en lang lur i ca 11-12 tiden, hvertfall når vi går tur, og sover gjerne i 3 timer da.
Også må hu ha en lur til litt nærmere 17 tiden, i gjerne 1,5 times tur. Hvis ikke blir hu overtrøtt og alt er helt fælr for hu stakkars. [X(]

Begynte med MME for fullt i går, men hu har sovet bedre da for hu er mye mer fornøyd.

Jeg hadde ikke vekka babyen hvertfall

i dag sov han fra 02 til halv 10, våken 15 minutter for amming, så sov han til 13. Her er det  umulig å innføre rutiner, men han sover leenge når han slukner. 

Mini her sover masse på dagen.
Han er våken 1-2timer max mellom måltid, så sover han gjerne i 4-5timer mellom hvert måltid.
På natten sover han ca.6timer sammenhengende.
Er det uvanlig at de små sover så mye på dagen?
Vi har ingen rutiner ennå da, og det blir veldig forskjellig når han legger seg for kvelden.

Snuppa sover max 2timer fordelt på hele dagen. Og sovner i 21tiden og våkner ikke før 8-9 på morgenen. Ingen amming på natta, kun pumping for min del.

Får kun mm

ikke la det gå mer enn 3 timer mellom mat om dagen hvis du har problemer med sovingen om natta. men å våkne hver 3.time for mat er normalt for 0-3 mnd hele døgnet. Om dagen er min våken kanskje 1-2 timer før han er trøtt igjen. Noen ganger bare våken littegrann før han vil sove igjen når han får pupp, noe som tyder på at han egentlig ikke var ferdig med duppen sin. Å ha en lur på 3 timer på dagtid er nok greit, men ikke lenger vil jeg tro. Da kan de fort tro at dag er natt. Og er nok greit å ikke ha den lange soveøkten på kvelden, men at den heller er på dagtid. Men dette er ikke så lett å regulere enda, da de har sin egen rytme fra mors liv.

Min sovner kl 21 på kvelden, våkner 01.30 for mat og noen ganger til i løpet av natten. Så står vi opp ca kl. 08. er våken 1,5-2 timer så er han trøtt igjen og sover en lang soveøkt hvis jeg er heldig. fortsetter så hele dagen med litt våkentid og sovetid, pupp innimellom. ikke noe helt fast rytme altså, men pupp fra 1 time til 3 timer.

min får bare mme da... han sover stort sett fra mellom 22.30 og 23.00 en gang til mellom 08.30 og 10 en gang... han sover vanligvis ganske lite på dagen 1-3 timer til sammen i løpet av hele dagen, men hadde nettopp en periode hvor han sov 3-4 lurer på 2-3 timer hver...
men nå han har han gått tilbake til den gamle rytmen igjen, kan gjerne sove 1-2 timer på formiddagen resten av dagen og kvelden går det bare i sånne powernaps på 15 min og sånn...

han sov like mye på natta når han sov mere på dagen da så det hadde ingen innvirkning på nattesøvnen

Her sover hun fra ca kl 20-21 til 6-7 på morgenen. Hun får bare mme. Hun sover ganske mye på dagen. Etter "frokosten" ved 6-7 tida kan hun sove til 10-11. Utenom det har hun ikke soverutiner på dagen. Men hun sover endel ellers utover dagen også.

Hun sover 10-12 timer hver natt, fra 20-21 til 8, og sover lur på 1-2 timer mellom hvert måltid på dagen - blir en lur mellom ca 10 og 12, en lur mellom 14 og 16 og en lur mellom 18 og 19. Hun får nå bare mme [:)]

ORIGINAL: Heidileidy

ikke la det gå mer enn 3 timer mellom mat om dagen hvis du har problemer med sovingen om natta. men å våkne hver 3.time for mat er normalt for 0-3 mnd hele døgnet. Om dagen er min våken kanskje 1-2 timer før han er trøtt igjen. Noen ganger bare våken littegrann før han vil sove igjen når han får pupp, noe som tyder på at han egentlig ikke var ferdig med duppen sin. Å ha en lur på 3 timer på dagtid er nok greit, men ikke lenger vil jeg tro. Da kan de fort tro at dag er natt. Og er nok greit å ikke ha den lange soveøkten på kvelden, men at den heller er på dagtid. Men dette er ikke så lett å regulere enda, da de har sin egen rytme fra mors liv.

Min sovner kl 21 på kvelden, våkner 01.30 for mat og noen ganger til i løpet av natten. Så står vi opp ca kl. 08. er våken 1,5-2 timer så er han trøtt igjen og sover en lang soveøkt hvis jeg er heldig. fortsetter så hele dagen med litt våkentid og sovetid, pupp innimellom. ikke noe helt fast rytme altså, men pupp fra 1 time til 3 timer.

Min gutt sover mye på dagen....
Gjerne 4-5timer mellom hvert måltid.
Han får 210ml mme fordelt på 4flasker i døgnet! (Dette begynte vi med igår kveld, tidligere har han fått 170ml)
Mener du jeg bør vekke han hver 3time for mat da?
Om dagen starter i f.eks 9tiden, skal han jo da ha mat 9,12,3 og 6 - og det er vel litt tidlig å legge han i 6-7tiden vel?
Da ser jeg for meg at han kommer til å våkne ganske mange ganger iløpet av kvelden/natta, og da er det jo ikke mye mat han kan få før han er over 1liter grensa [&:]
Han sover veldig "hakkete" på natta... Inatt sov han fra 11-4, ga han smokken og etter mye om og men sovna han igjen til 6.
Tok han opp i senga til meg og han sov videre til klokka halv9-9 da vi stod opp.
Får ikke mat på natta!
Er det noe jeg gjør feil her?
Jeg blir veldig glad for råd og tips, for føler meg veldig usikker på dette her...

ORIGINAL: Bizarre

Han får 210ml mme fordelt på 4flasker i døgnet! (Dette begynte vi med igår kveld, tidligere har han fått 170ml)
Om dagen starter i f.eks 9tiden, skal han jo da ha mat 9,12,3 og 6 - og det er vel litt tidlig å legge han i 6-7tiden vel?
Da ser jeg for meg at han kommer til å våkne ganske mange ganger iløpet av kvelden/natta, og da er det jo ikke mye mat han kan få før han er over 1liter grensa [&:]
Han sover veldig "hakkete" på natta... Inatt sov han fra 11-4, ga han smokken og etter mye om og men sovna han igjen til 6.
Tok han opp i senga til meg og han sov videre til klokka halv9-9 da vi stod opp.
Får ikke mat på natta!
Jeg blir veldig glad for råd og tips, for føler meg veldig usikker på dette her...

Jeg synes IKKE du skal vekke for å mate Bizarre! Han sover godt om natten ser det ut for - det at han er litt våken innimellom og at du må bort med smokken noen ganger er helt normalt tror jeg - når jeg sier at Mille sover fra 8 til 8, så regner jeg ikke med de 4 gangene mellom halv 6 og 8 jeg er borte og putter smokken i [8D] Han har jo lange soveøkter både om natten og dagen, og jeg synes nettene deres virker helt fine [:)] Hvis du bestemmer deg for at du vil vekke hver 3. time for spising så må du nok nesten legge inn et måltid til, og kutte ned på mengden per måltid. Mille spiser 200-250 ml hver 4 time - 8,12,16 og 20 [:)]

Du gjør ingenting feil! Flink mamma [:D]

Her har snuppa begynt å sovne tidlig av seg selv nå siste par dagene.

Før sovnet hun når vi la oss (kl 23-0), dvs. hun hadde en lang våkenperiode fra ca 21-23. Når hun sovnet så sov hun til kl 5-6 fikk mat og sovnet igjen og sov da ca 4timer til.. utover dagen ammer hun med 2-3timers mellomrom.

Siste dagene har hun sovnet 19, mat kl 22 (sovnet igjen ganske kjapt) og sovet til kl 730-8.. Så begynner å bli lenger og lenger mellom måltidene. (Håååååper dette er noe varigt.. hehe)

Snuppa mi sover forresten mer enn hun er våken enda.. til nå i dag (selv om hun sov så mye i natt) har hun bare vært våken fra 0730-0830...Nå sover hun.[8D]

Hun får bare mm [:)] Jeg har nok sovemedisin i puppemelken min...[:-]

Så flinke dere er! Min krever mat hver 3 time på natta.... På dagtid er det 2-3 timer mellom! han har bare en lang lur i løpet av dagen og to små... Føler ikkje at han sover for mye på dagen heller[:)]

ORIGINAL: Bizarre

Får ikke mat på natta!

Nei, du ser da ikke ut til å ha noe problemer med soving om natta. Så du skrev at han sov 6 timer sammenhengende på natta? det er jo kjempebra. men om du tror at han har snudd døgnet er det jeg har skrevet over noe å vurdere for å snu døgnet igjen.

Back
Topp