Sammenheng? Tidlig positiv test og hva man ser på tidlig UL?

kattungen

Glad i forumet
Oi, lang trådtittel....

Med forrigemann testet jeg ikke positivt før 4+2 (16 dpo), og på tidlig ultralyd 6+1 så de ingenting. 6+4 så de et embryo på 2mm, med hjerteaktivitet, men jeg ble satt tilbake til 5+5.

Denne gangen testet jeg positivt allerede 3+3, 10 dpo.
Kan det bety at fosteret implanterte sent sistgang og tidlig denne gangen, og at jeg kan se embryo allerede på tidlig ul 6+0? Det har jo vært 6 dager lenger i livmoren og hatt 6 dager mer på å vokse, sånn egentlig?

Men hvordan vet du akkurat når eggløsning var? :) Kan jo hende du har hatt EL litt annerledes enn du tror kanskje, det er jo ganske vanlig.

Det er ikke sikkert det er implantasjon du har målt at er forskjellig. Det kan være altså både at EL var på en annen dag, at implantasjon skjedde en annen dag og at hcg stiger raskere eller tregere. Hcg stigning trenger absolutt ikke være like fra svangerskap til svangerskap. :p

Så det er litt vanskelig å si noe som fasit i ditt tilfelle her.

Skal du på tidlig UL 6+0? :)

Men hvordan vet du akkurat når eggløsning var? :) Kan jo hende du har hatt EL litt annerledes enn du tror kanskje, det er jo ganske vanlig.

Det er ikke sikkert det er implantasjon du har målt at er forskjellig. Det kan være altså både at EL var på en annen dag, at implantasjon skjedde en annen dag og at hcg stiger raskere eller tregere. Hcg stigning trenger absolutt ikke være like fra svangerskap til svangerskap. :p

Så det er litt vanskelig å si noe som fasit i ditt tilfelle her.

Skal du på tidlig UL 6+0? :)

Altså, denne syklusen her hadde vi sex to ganger, cd 14 og 15. That's it. Og jeg hadde åpen livmortapp og slim begge dager, men lukket tapp cd 16. Første svake strek på billigtest var cd 25, og cbd sa gravid 1-2 cd 27. Forventet mens cd 29, men den kom heldigvis ikke ;) forrige gang hadde jeg ikke stålkontroll på når vi hadde samleie og når eggløsning var, der var egget i følge gyn "litt seint ute" med å grave seg ned. Det brukte litt tid på å komme fra eggstokk ned til livmoren :)

Har ul 6+0 og 7+0, den ene i regi av sykehuset. :)

Altså, denne syklusen her hadde vi sex to ganger, cd 14 og 15. That's it. Og jeg hadde åpen livmortapp og slim begge dager, men lukket tapp cd 16. Første svake strek på billigtest var cd 25, og cbd sa gravid 1-2 cd 27. Forventet mens cd 29, men den kom heldigvis ikke ;) forrige gang hadde jeg ikke stålkontroll på når vi hadde samleie og når eggløsning var, der var egget i følge gyn "litt seint ute" med å grave seg ned. Det brukte litt tid på å komme fra eggstokk ned til livmoren :)

Har ul 6+0 og 7+0, den ene i regi av sykehuset. :)

Men sædceller kan overleve i 6 dager i påvente av EL. ;) Så tapp og utflod er ingen sikre garantier for akkurat når EL var. :)

Du får nok bare vente og se på UL. ♡

Back
Topp