Sammenbrudd på helsestasjonen

Snart3barn

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Skulle hatt time hos jordmor kl 9 i dag, jeg møtte opp kl 10. Det er så mye avtaler og timer nå, med tett oppfølging fra Ullevål. Så jeg brast ut i gråt av fortvilelse og fordi jeg er så sliten og lei.

Jordmor så fortvilelsen min og får meg skviset inn etterpå heldigvis. Ikke så mye som skal vippe meg av pinnen nå! :sorry:
 
Godt hun fikk lagd plass til deg da :) Det er ikke så lett med alle disse timene. Jeg liker de jeg får påminnelse om på sms :)
 
Det er timer og avtaler overalt nå for tiden, må ha de påminnelse og sms + laget en kalender hvor jeg noterer alt som skjer nå. Oppfølging hos A-hus, fastlege og jordmor + organisering av flytting...:hungover: Tar knekken på meg med alt det som følger en gravid + ekstra problemer med svangerskap og planlegging av føden.... Griner nesten bare jeg ser en baby for tiden. Er veldig klar nå assa...
 
Skulle hatt time hos jordmor kl 9 i dag, jeg møtte opp kl 10. Det er så mye avtaler og timer nå, med tett oppfølging fra Ullevål. Så jeg brast ut i gråt av fortvilelse og fordi jeg er så sliten og lei.

Jordmor så fortvilelsen min og får meg skviset inn etterpå heldigvis. Ikke så mye som skal vippe meg av pinnen nå! :sorry:
Sender deg en god klem :Heartred

Bra du fikk kommet deg inn til JM likevel :)
 
Sender deg en god klem :Heartred

Bra du fikk kommet deg inn til JM likevel :)

Venter fortsatt, men blir vel min tur snart. Trenger virkelig å snakke med Jm. Tømt meg til moren og mannen min de siste ukene, greit å få snakket med en fagperson. På sykehuset synes jeg det er lite rom for å snakke om bekymringer.
 
Venter fortsatt, men blir vel min tur snart. Trenger virkelig å snakke med Jm. Tømt meg til moren og mannen min de siste ukene, greit å få snakket med en fagperson. På sykehuset synes jeg det er lite rom for å snakke om bekymringer.
Ja, der er det nok inn og full fart ut igjen :sorry:
Håper du får luftet det du trenger.
Er tungt må på slutten, og mye tyngre for noen enn andre :Heartred
 
Det er timer og avtaler overalt nå for tiden, må ha de påminnelse og sms + laget en kalender hvor jeg noterer alt som skjer nå. Oppfølging hos A-hus, fastlege og jordmor + organisering av flytting...:hungover: Tar knekken på meg med alt det som følger en gravid + ekstra problemer med svangerskap og planlegging av føden.... Griner nesten bare jeg ser en baby for tiden. Er veldig klar nå assa...

Høres slitsomt ut med så masse å holde styr på, og så er jo gjerne følelsene litt i høygir også. Det er kanskje enklere sagt enn gjort, men husk at det er lov å koble av litt innimellom også og forsøke å få seg litt "meg-tid" og avslapping! Håper iallfall du får en fin siste tid av svangerskapet og at fødselen går som en drøm :)
 
Venter fortsatt, men blir vel min tur snart. Trenger virkelig å snakke med Jm. Tømt meg til moren og mannen min de siste ukene, greit å få snakket med en fagperson. På sykehuset synes jeg det er lite rom for å snakke om bekymringer.

Det er godt å ha god støtte i partner og foreldre, men jeg skjønner absolutt behovet for å snakke med en fagperson også. Det var fint å lese at jordmor tar seg tid til en prat med deg! Håper du får komme til snart, og at du får deg en god og lang samtale - og at du føler deg bedre etterpå! Lykke til :)
 
Skulle hatt time hos jordmor kl 9 i dag, jeg møtte opp kl 10. Det er så mye avtaler og timer nå, med tett oppfølging fra Ullevål. Så jeg brast ut i gråt av fortvilelse og fordi jeg er så sliten og lei.

Jordmor så fortvilelsen min og får meg skviset inn etterpå heldigvis. Ikke så mye som skal vippe meg av pinnen nå! :sorry:
Det er så fort gjort med alle avtaler. Bra hun så at du trengte å få komme til..
 
Venter fortsatt, men blir vel min tur snart. Trenger virkelig å snakke med Jm. Tømt meg til moren og mannen min de siste ukene, greit å få snakket med en fagperson. På sykehuset synes jeg det er lite rom for å snakke om bekymringer.
Hvordan gikk det?
Hjalp det å få snakket sammen med henne?
 
Hvordan gikk det?
Hjalp det å få snakket sammen med henne?

Sammenbruddet mitt var liksom over når det var min tur. Men vi snakket om at jeg er sliten, men føler ikke hun helt forsto.

MEN... jeg har litt protein i urinen. Blodtrykket var heldigvis bra, men hun sa det måtte føles tett opp nå. OMG... kan det bli noe mer nå! :yuck:
 
Sammenbruddet mitt var liksom over når det var min tur. Men vi snakket om at jeg er sliten, men føler ikke hun helt forsto.

MEN... jeg har litt protein i urinen. Blodtrykket var heldigvis bra, men hun sa det måtte føles tett opp nå. OMG... kan det bli noe mer nå! :yuck:
Det var ikke noe kjekt å høre... :(
Når har du neste kontroll da?

Dumt at du ikke følte du ble forstått om hvordan du har det. Går du til fastlege også? Kanskje h*n viser litt mer forståelse?
 
Det var ikke noe kjekt å høre... :(
Når har du neste kontroll da?

Dumt at du ikke følte du ble forstått om hvordan du har det. Går du til fastlege også? Kanskje h*n viser litt mer forståelse?

Har time på sykehuset på mandag for vekstestimering. Leverer jo urinprøve der også, så får jeg jo bare ta kontakt med føden i helgen om jeg føler meg dårlig. Fastlegen min er veldig flink, men ser ikke poenget i å dra dit i morgen. Evt bare levere urinprøve...
 
Har time på sykehuset på mandag for vekstestimering. Leverer jo urinprøve der også, så får jeg jo bare ta kontakt med føden i helgen om jeg føler meg dårlig. Fastlegen min er veldig flink, men ser ikke poenget i å dra dit i morgen. Evt bare levere urinprøve...
Håper helgen ikke byr på noe overraskelser og at alt går fint på mandag.
Du får holde oss oppdatert :Heartred
 
Godt du fikk komme til! Krysser fingrene for at neste prøve ikke viser proteiner i urinen!
 
Håper helgen ikke byr på noe overraskelser og at alt går fint på mandag.
Du får holde oss oppdatert :Heartred

Får bare satse på det ;)

Godt du fikk komme til! Krysser fingrene for at neste prøve ikke viser proteiner i urinen!

Heldigvis er det ikke noe annet som skulle tilsi svangerskapsforgiftning, så jeg satser på at det var en tilfeldighet at det var proteiner i urinen nå:cool:
 
Skulle hatt time hos jordmor kl 9 i dag, jeg møtte opp kl 10. Det er så mye avtaler og timer nå, med tett oppfølging fra Ullevål. Så jeg brast ut i gråt av fortvilelse og fordi jeg er så sliten og lei.

Jordmor så fortvilelsen min og får meg skviset inn etterpå heldigvis. Ikke så mye som skal vippe meg av pinnen nå! :sorry:
God klem til deg! <3

Forrige svangerskap fikk jeg også utslag på protein i urinen uten noen adnre tegn, men fikk høre at det kunne like gjerne komme av utflod.. Det kan jo være god produksjon av det undersvangerskap, hehe x)

Lykke til videre, du har snart greid å komme helt i mål! <3
 
God klem til deg! <3

Forrige svangerskap fikk jeg også utslag på protein i urinen uten noen adnre tegn, men fikk høre at det kunne like gjerne komme av utflod.. Det kan jo være god produksjon av det undersvangerskap, hehe x)

Lykke til videre, du har snart greid å komme helt i mål! <3

Takk.. fikk sjekket urinen i dag og da var det ingen utslag. Så nå skal jeg prøve og slappe av i helgen. Vi vet jo ikke hvor mange helger vi har igjen før vi sitter der med en nyfødt klump sittende fast i puppen :D
 
Takk.. fikk sjekket urinen i dag og da var det ingen utslag. Så nå skal jeg prøve og slappe av i helgen. Vi vet jo ikke hvor mange helger vi har igjen før vi sitter der med en nyfødt klump sittende fast i puppen :D
Så bra :D God helg til dere! :) Hihi, nei, nå er det snart ammekvelder som står for tur :D Når hadde du termin igjen? :)
 
Back
Topp