Samme yrke som foreldrene?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Har du samme yrke som minst en av dine foreldre? Det lurer jeg på. [;)]
Steforeldre som man har hatt siden man var små teller også, sier vi. Dersom man selv annser dem som foreldre iallefall. [:)]
Om man er sykemeldt eller i permisjon har ingenting å si.
For å spesifisere litt mer: Om det er en jobb forelderen din hadde i kun en kort periode, teller den ikke. [8D]

1. Ja, jeg har stort sett samme jobb som en av mine foreldre.
2. Jeg arbeider innenfor samme felt som en av mine foreldre
3. Jeg er utdannet/har arbeidet innenfor samme jobb, men har en annen jobb nå.
4. Jeg har samme jobb som en av mine foreldre har hatt tidligere (om de er pensjonert gjelder nr 1, ikke denne)
5. Nei, ingen av de over.

Jeg selv skal utdanne meg til å bli lærer, ingen av mine foreldre er det.
Men jeg har litt inntrykk av at mange går i fotsporene til en av foreldrene. Vet om mange tilfeller iallefall. [;)]

Nei, mamma har ikke utdannelse og pappa han har heller ikke det, men han har jobba seg opp så nå er han murer i eget firma.
Jeg har lyst til å bli lærer innen formgivning på barneskolen[:)]

Veldig veldig langt fra det mamma og pappa jobber med.

Begge de jobber innen større bedrifter STX Europa / Rolls Royce.
Jeg skal bli sosionom, ferdig til sommern.

[:D]

Ja! [:D]

Jobber på samme sted som mamma! Begge hjelpepleier og jobber på aldershjem! [:D]

Nei, er sykepleier og ingen av mine foreldre er innen helsesektoren! [;)]

Jeg har ikke lik noen av dem. Ferdig førskolelærer til våren, mens begge foreldrene mine er regnskapsførere. Går dårlig når jeg har 2 i matte[8D] Pappa rister på hodet over meg og min matte[:-]

Ja, mamma er hjelpepleier og jeg er sykepleier.

Det spørs.. Jeg og min mor jobber begge som sekretærer, men innefor helt forskjellige bransjer og vi har helt forskjellige ansvarsområder..?

ORIGINAL: Maelle

Det spørs.. Jeg og min mor jobber begge som sekretærer, men innefor helt forskjellige bransjer og vi har helt forskjellige ansvarsområder..?

Hm.. Den var litt værre, men jeg ville kanskje sagt at det var samme jobb likevel, det er jo samme tittel? [8D] 

ORIGINAL: toneany

ORIGINAL: Maelle

Hm.. Den var litt værre, men jeg ville kanskje sagt at det var samme jobb likevel, det er jo samme tittel? [8D] 

Nei ikke egentlig.. Jeg er administrasjonssekretær og hun er regnskapssekretær/regnskapsmedarbeider [:D] Men jeg svarte ja, samme jobb.. Nært nok liksom.. [:)]

Nei, det har jeg ikke[:)]

Jeg svarte 5 - Nei, ingen av de over..
Jeg utdanner meg til noe helt annet enn mamma og pappa, og har aldri hatt en jobb som ligner på den/de har hatt..
Hadde jeg tenkt meg om hadde jeg kanskje gjort det - så hadde jeg sluppet turnusjobbing [8D]

ja, jeg er førskolelærer...akkurat som min mor![:)]

Back
Topp