Samme navn som sjefen..

lillemaria

Andre møte med forumet
Er det noen som ville hatt betenkeligheter med å kalle junior det samme som sin nærmeste sjef?
Er et av mannen sine forslag, som jeg egentlig liker veldig godt.
Det er jo ikke ment som en oppkalling, kun et fint, robust (og vanlig) navn vi begge liker.

Kan jo sies at flere av guttenavnene jeg egentlig har på min liste er "opptatt" av folk på jobb, og noen er av den grunn ganske uaktuelle. Sånn er det å jobbe på et sted med stort sett eldre menn, når man liker tradisjonelle, norske navn :rolleyes:

Det hadde jeg ikke brydd meg noe om! Tenker at man kanskje unngår et navn hvis noen man virkelig misliker har det, men ikke at man skal unngå et navn fordi man kjenner noen - han skjønner jo at det ikke er oppkallingssmisk vil jeg tro :P

Jeg diskuterte dette med en venninne og hun sa så fint at «da vet jo i hvertfall den personen at du ikke forbinder navnet hans med noe dritt i hvertfall!»

Og ingen blir fornærmet av at navnet deres blir brukt på et barn.

Jeg må jobbe litt med mannen ang et navn jeg liker...

Jeg føler det blir feil å bruke samme navn som familie og venner vi omgås endel med. Men hadde ikke brydd meg om å bruke navn som var samme som noen jeg jobbet sammen med.:-) lykke til med navnevalget.

Hvis det er greit for dere, så er det vel greit? :)

Jeg hadde aldri gjort det men du gjør som du vil :)

Tror folk fort kan tenke at du er veldig glad i sjefen din. Ikke at det nødvendigvis gjør noe

Er vel ikke slik at du omgås sjefen din utenom jobb, så ser ikke problemet. Syns det er verre med de som velger samme navn som ungene til vennene sine.
Han er sikkert oppegående nok til å skjønne at du ikke kaller opp etter han. Og hadde han vært en drittsjef så ville du ikke ha vurdert det en gang ;)

Jeg tenker at vist jeg synes det er litt spesielt, men tror ikke jeg hadde latt meg bli styre av det. Dersom dere vil gå for det navnet er det andre ting som hadde vert viktigere for meg. Som hvordan klinger navnet med etternavn, passer det til søskens navn eventuelle fremtidige søsken. Er navnet mye brukt og hva betyr navnet. De faktorene er viktigere for meg enn hvem andre som heter det. For du vil som regel alltid finne noen som heter det samme :)

Ser ikke problemet :)
Man kan jo ikke styre unna navn man liker, bare fordi «feil» person heter det.

Tusen takk for svar :) Nå har vi kalt mini i magen for dette navnet en stund, og det kjennes riktig :Heartblue Så tror nok det er dette vi ender opp med, selv om jeg ikke vil lande 100% før vi ser hvem som gjemmer seg i magen. Da kan det jo hende at det plutselig er et annet navn som er helt opplagt.

Det skal sies at sjefen er en omgangsvenn av svigers, men ingen jeg og mannen omgås med til vanlig. Og det er helt klart en type sjef og person jeg setter pris på å ha rundt meg, så om noen skulle tro det er en oppkalling så er det absolutt ikke den verste personen å ha fått navnet sitt etter :)

Sjefen min hadde blitt overlykkelig, hadde ikke gjort meg noe, for den dama er fantastisk. Desverre er ikke det navnet helt min stil.
Spørs jo litt hvordan sjefen er, er mange navn jeg ikke kunne tenkt meg å bruke fordi jeg ikke liker enkelte som heter det.

Back
Topp