Samme navn som kusine?

LykkeINovember

Blir kjent med forumet
Jeg har to nydelige bonusbarn og de fikk nettopp ei kusine på mors side. Fikk vite at hun skal hete det samme som vår hvis vi får jente. Meg og mannen er like begeistret for dette navnet og det betyr mye for oss begge. Vi har igrunnen ikke tenkt på andre jentenavn så det ble litt 'vanskelig' dette. ;)

Hva tenker dere? Hadde dere gått for navnet eller funnet på noe annet? :)

Hadde brukt navnet uansett:)

Denne lille babyen å den andre blir jo ikke i slekt?
Litt trøtt så ikke helt klar i hodet :p
Vis det er tilfelle å dette ikke er noen dere omgås med så mye så hadde jeg ikke byttet navnet :)

Jeg har samme navn på jenta mi som ett av mine søskenbarn :) han har ikke jeg sett på minst 10 år :) å vi har en så stor slekt at det er umulig å finne navn :p
disse to jentene er i tillegg født med bare en mnd mellom. Begge to hadde planlagt navnet :) byttet ikke selv om mi ble født sist :)

Sånn eg forstår det, blir jo ikkje barna søskenbarn. Er det riktig, synast eg lett du kan bruke det ;-)

De blir ikke i slekt nei. Bonusbarna mine får eventuelt en halvsøster og ei kusine på hver sin side med det samme navnet. Litt tungvint for de kanskje. Men det skjer jo stadig at man kjenner flere som heter det samme. ;)

Takk for svar dere. Kjennes litt roligere nå om man kan si det! ;)

Jeg ville brukt navnet! :) Bare si som sant er, at dere hadde bestemt dere for det allerede før dere fikk høre at deres barn skulle hete det :)
Og for hvert år som går blir det bare vanskeligere og vanskeligere å finne navn som ingen man kjenner har! :p Det er nesten håpløst! Hehe :)

Enig med de over - ville brukt det :) det er vanskelig nok å finne navn man begge er like begeistret over :P

Back
Topp