Samme mellomnavn?

blirdsnartentil

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Vi har hatt jente navn klart i ca 7-8år, så nå når vi venter jente skal vi bruke det. Men min lillebror fikk en datter i desember og har "tatt" mellomnavnet som vi tenkte, og han og familien min nekter og akseptere navnet vi har valgt :( siden det er samme mellomnavn og at fornavnet også begynner på samme bokstav. Kjente jeg knakk sammen i sinne og gråt da jeg fikk tlf i går :,( føler vi har funne det perfekte navne til datteren vår.

Syns det er dårlig gjort av din bror jeg.. man må kunne velge det navnet man liker best, er alltid noen som heter det samme eller nesten det samme.

Jeg tror at om de to kusinene har samme mellomnavn, så vil de syns det er kjekt, ikke dumt.

Hadde vi fått jente, så hadde hun fått nesten samme mellomnavn som min niese, fordi det er ett navn jeg har likt lenge.

Du får gi familien din litt tid. Det roer seg nok. Også gjør dere det dere vil, dere må jo få lov å ha det navnet dere ønsker på deres barn!

Mellomnavn går ofte igjen som et sleksnavn. Min far og bror har samme mellomnavn og min andre bror og onkel har samme mellomnavn. Disse navnene har også avdøde familiemedlemmer. Om det er samme forbokstav?! OMG! sier jeg bare! Skal ungen til broren din eie en hel bokstav til alle navn? Nei, nå synes jeg de var uhyggelige med deg. Stå for det navnet(ene) dere to som foreldre velger og ikke hør på meninger til de andre.
Vi gikk ut med navnet til våres jente etter oul, var flere som reagerte på navnvalget og at vi hadde valgt dobbelt navn. Jeg snakka med ei kollega om det og hu har opplevd det samme. Hu sa at jeg ikke skal bry meg om det og at vi skal stå for hva vi selv velger.
Ønsker deg/dere lykke til. Jeg hadde stått for det navnet jeg/vi hadde valgt til våres unge.

Samme mellomnavn gjør ingenting :) våres jente har sitt navn samme som mitt søskenbarn har mellomnavn... og vi har mange i familien som begynne med samme forbokstav, d går ikke å unngå d på nokka vis. Man må få velge navnet som man sjøl ønske på ungen sin :) Vi har navnet klart til våres lille som kommer, men avvente til den lille e født før vi avsløre navnet :)

Familien min har en stygg tendens til å ikke gi seg før di får det som di vil :(

Så lurer på hvordan det kommer til å gå når lillemor kommer til verden, for vi kommer til å bruke navnet uansett!

Takk for at dere forstår min frustrasjon og som dere sier at det er mange innen en familie som kan ha samme mellomnavn :) det gjør meg mer rolig :)

Det samme skjedde her når vi fikk våres gutt. Mellomnavnet som vi valgte, hadde tydeligvis samboeren sin søster tenkt å bruke når ho fikk en gutt. Ingen som viste noe om det. Ho var ikke, er ikke, eller vet ikke om ho kan bli gravid. Ha lagde et rent h******! Og alle i samboerns familie var enige om at han ikke skulle hete det. Vel, han heter det, men ho er fremdeles sur. Vi bruker jo kun fornavnet til daglig, så det er egentlig ikke noe problem og om ho skulle få en gutt en gang, så er det helt greit for oss at ho gir han det navnet. ;) Jeg hadde bare brukt det navnet jeg. Ser heller ikke problemet;)

Næh, det spiller da vel ingen rolle om mellomnavnet er likt? Det blir vel bare morsomt til kusinene?

Kan godt hende de slutter å klage når barnet er født og døpt. Vi fikk masse hysteri og desperate slektninger da vi fortalte hva eldste skulle hete. Det var visstnok et hunde- eller kattenavn, og ingen mennesker het noe slikt.:meh: Fikk massive mengder masing og forslag om andre navn, og noen besteforeldre var helt fortvilet. Etter en liten stund var det plutselig helt greit likevel. Når de sluttet å prøve å overtale oss, så oppdaget de plutselig navnet i bursdagsannonsene i avisen, og mange andre steder, så nå synes de det er fint. Mitt beste tips er å unngå å diskutere navn med teite slektninger, og ikke argumenter så mye, så må de bare forholde seg til at det er foreldrene som bestemmer.

Skjønner godt frustrasjonen! Mange skal ofte mene noe om navn, veldig fasinerende... Her er det bestevenninna som mener at jeg "stjeler" hennes navn om jeg kaller den lille i magen for det navnet jeg syntes er veldig fint, og har hatt lyst på i mange år... Jaja.
Håper familien din tar til fornuft!!

Dette er hvorfor jeg både kvier meg for å snakke om kommende navn, men samtidig mener det er viktig å ha en åpen dialog rundt dette.

Guttenavnet her (vi er ikke gravide) er allerede bestemt med mindre han virkelig ikke er en Benjamin :) Jentenavn har vi ikke bestemt, men jeg har alltid drømt om Amanda. Dessverre heter hunden til mamma det, bestevenninnen min det og jeg skulle i grunn ha det navnet jeg også. Så føler det blir litt feil, men kanskje som mellomnavn ;)

Ikke lett dette, og du har min dypeste medfølelse på emnet!!

Back
Topp