Samletråd for bekymringer

HåpeSpire

Forumet er livet
Assistert-jentene
Oktoberlykke 2019
❤Januarlykke 2022❤
Jeg tror vi er mange som er engstelige nå i begynnelsen, så jeg tenkte at det kanskje er lurt med en felles tråd hvor vi kan få luftet hodene våre og støtte hverandre ❤ Om det så gjelder bekymringer rundt symptomer, blødninger, hcg målinger eller bare generell angst.

Selv er jeg livredd for at noe skal gå galt. Jeg er gravid ved hjelp av IVF, og veien hit har vært lang og tøff. Kanskje derfor jeg er ekstra redd nå? Uansett er angsten altoppslukende, og jeg klarer ikke å slappe av. Noen som har noen gode tips til å roe ned?

Jeg er også engstelig!

Har jo en gutt fra før, ca.samme alder som din :), og med han var jeg veldig bekymret for å miste. Hadde min første SA i sommer, samt en graviditet utenfor livmoren i februar. Er helt overbevist om at det ikke vil gå denne gangen heller. Har en del smerter nederst i magen, så sjekker litt for ofte om jeg har begynt å blø.

Jeg forsøker å ro meg ned med at de aller fleste som blir gravide IKKE spontanaborterer. Forsøker også å tenke at for hver time som går, så øker sannsynligheten for at det går bra.

Angsten er altoppslukende her også. Hadde dessverre ikke så mange beroligende tips, men du er ikke alene :Heartred

Jeg er også engstelig!

Har jo en gutt fra før, ca.samme alder som din :), og med han var jeg veldig bekymret for å miste. Hadde min første SA i sommer, samt en graviditet utenfor livmoren i februar. Er helt overbevist om at det ikke vil gå denne gangen heller. Har en del smerter nederst i magen, så sjekker litt for ofte om jeg har begynt å blø.

Jeg forsøker å ro meg ned med at de aller fleste som blir gravide IKKE spontanaborterer. Forsøker også å tenke at for hver time som går, så øker sannsynligheten for at det går bra.

Angsten er altoppslukende her også. Hadde dessverre ikke så mange beroligende tips, men du er ikke alene :Heartred

Det her var egentlig ganske godt å lese ❤ Det er alltid fint å vite at man ikke er alene. Jeg har jo greid å overbevise meg selv om at jeg er så redd fordi noe faktisk er galt :sorry: Prøver å ta en dag om gangen, men det er jammen ikke lett! Kjenner også veldig på det at det ikke er bare bare for oss å prøve på ny om noe skjer siden vi må ha hjelp av IVF. På et tidspunkt går vi jo tom for penger... Men nå skal jeg ikke ta sorgen på forskudd her! Dette kan jo like gjerne gå bra ❤

Jeg leste forresten at ei her inne en plass hadde fått vite av legen at sjansen for å miste for tredje gang er helt sinnsykt lav! Så det er stor sjanse for at dette ender med baby for dere ❤

Jeg har 2 barn fra før og disse tankene jeg har nå har jeg aldri tenkt tidligere . Forrige måned fikk jeg tidlig mange symptomer ( synes de kom for tidlig ) og positiv test , få dager etter begynte jeg å blø . Nå jeg har hatt bare litt rygg vondt før positiv test kjempe glad det gikk så fort . Men angsten sitter nå i meg fra forrige mnd jeg tror nok jeg kommer til å slappe mindre av dette svangerskapet enn med mine tidligere svangerskap da jeg nå er redd noe skal gå galt .

Jeg er bekymret og tror jeg mister nå dessverre.=( Er ca 4, 5 på vei. Har begynt å spotte brunt. Slik jeg pleier å gjøre dagen før mensen. Og graviditetssymptomene har sakte men sikkert avtatt. Så dette tror jeg må ha vært en kjemisk graviditet Veldig kjedelig. =(

Merker jeg er veldig bekymret selv, og mye av tankene går til å være redd for SA.
Håper det går fort til uke 12, da det er litt større sjanser for at ting går bra ❤️

Jeg har 2 barn fra før og disse tankene jeg har nå har jeg aldri tenkt tidligere . Forrige måned fikk jeg tidlig mange symptomer ( synes de kom for tidlig ) og positiv test , få dager etter begynte jeg å blø . Nå jeg har hatt bare litt rygg vondt før positiv test kjempe glad det gikk så fort . Men angsten sitter nå i meg fra forrige mnd jeg tror nok jeg kommer til å slappe mindre av dette svangerskapet enn med mine tidligere svangerskap da jeg nå er redd noe skal gå galt .

Det er veldig forståelig ❤ Men nå skal den sitte og holde hele veien til mål ❤

Jeg er bekymret og tror jeg mister nå dessverre.=( Er ca 4, 5 på vei. Har begynt å spotte brunt. Slik jeg pleier å gjøre dagen før mensen. Og graviditetssymptomene har sakte men sikkert avtatt. Så dette tror jeg må ha vært en kjemisk graviditet Veldig kjedelig. =(

Håper virkelig det ikke er kjemisk ❤ Vil også bare si at det er vanlig med småblødninger i løpet av graviditeten, og symptomer kan variere fra dag til dag. Ikke mist håpet, klem til deg ❤

Merker jeg er veldig bekymret selv, og mye av tankene går til å være redd for SA.
Håper det går fort til uke 12, da det er litt større sjanser for at ting går bra ❤️

Veldig leit at vi bruker så mye tid på å være bekymret i starten :( Det blir heldigvis lettere etter hvert ❤

Blæh, har offisiell testdato i morgen siden dette er en IVF baby. Skal ta cb digital før jeg ringer klinikken og forteller om vellykket forsøk. Men nå er jeg dritstressa og har greid å overbevise meg selv om at testen ikke viser noe stigning :banghead:

Blæh, har offisiell testdato i morgen siden dette er en IVF baby. Skal ta cb digital før jeg ringer klinikken og forteller om vellykket forsøk. Men nå er jeg dritstressa og har greid å overbevise meg selv om at testen ikke viser noe stigning :banghead:

Heier på deg ❤️ Sikker på at det har steget!

Lyserosa utflod i går kveld, kun på papiret - ikke i undertøyet. Men nervene skyter himmelhøyt likevel! Ååååå, klor deg fast!!
Ikke noe i dag, men mistenker at det kanskje kan være pga lutinus’en som blir innført 3 ganger daglig. Blir ganske sår der nede av den :P
Skulle egentlig begynne å trene som normalt denne uka, men pga dette blir det kun gange denne uka også. Her tar vi ingen sjanser :P

Lyserosa utflod i går kveld, kun på papiret - ikke i undertøyet. Men nervene skyter himmelhøyt likevel! Ååååå, klor deg fast!!
Ikke noe i dag, men mistenker at det kanskje kan være pga lutinus’en som blir innført 3 ganger daglig. Blir ganske sår der nede av den :p
Skulle egentlig begynne å trene som normalt denne uka, men pga dette blir det kun gange denne uka også. Her tar vi ingen sjanser :p

Det er dritskummelt med blod, men jeg har sett såååååååå mange som har gått på Lutinus og fått sånne små rosa blødninger pga såre slimhinner. Så jeg ville ikke ha stresset med det ❤

Det er dritskummelt med blod, men jeg har sett såååååååå mange som har gått på Lutinus og fått sånne små rosa blødninger pga såre slimhinner. Så jeg ville ikke ha stresset med det ❤
Godt å høre <3 - jeg innbiller meg at jeg blødde i nesten 6 uker forrige svangerskap, håper ikke det blir samme tilfelle denne gangen :P nervevrak!

Godt å høre <3 - jeg innbiller meg at jeg blødde i nesten 6 uker forrige svangerskap, håper ikke det blir samme tilfelle denne gangen :p nervevrak!

Ja, det er skikkelig stressende! Får håper det gir seg når du skal slutte med Lutinus ❤ Hvor lenge skal du gå på de?

Jeg mener dem sa til offisiell testdato, altså på fredag - men bør man ikke bruke det lengst mulig? :p

Klinikken min sa at det egentlig ikke er nødvendig i det hele tatt, men at jeg tar det kun for å gi kroppen en boost. De som går på det lenger har gjerne behov for det av diverse grunner. Jeg skal også bare ta det til fredag. Spurte klinikken i dag om det gikk fint å slutte sånn brått og de sa at det kom til å gå fint :)

Back
Topp