Samler dere på kreftene?

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Fødselen er jo rett rundt hjørnet for mange av oss og ingen vet når fødselen starter.
Er dere slitne og sover mer enn til vanlig?
F.eks på dagtid med tanke på at det kanskje ikke blir noe søvn i løpet av natten om det skulle starte da?

Jeg sover ekstremt dårlig om natten da jeg er plaget med kveldskvalme, sure oppstøt, urolige ben, murringer i ryggen, og dobesøk så jeg pleier å sove fra 12-14 de dagene jeg ikke har noe på sjemaet - som i dag. Sist fødsel hadde jeg sovet dårlig de siste 3 dagene og når riene begynte på kvelden da ble det ikke noe søvn i de 3 nettene frem til vesla ble født heller, derfor er jeg kanskje litt mer føre var denne gangen.
Var jo ekstremt sliten sist og man trenger så absolutt de kreftene man har...

Ja sover når jeg kan og hvor jeg kan. Hadde akkurat samme problemet ved sist fødsel som deg. Får man da en lang og drøy fødsel så har man gjort det. Jeg trenger alle kreftene jeg har vet jeg. Har prata med mange ang det og de fleste (andregangs eller mer-fødene) sier at de som har vært veldig uthvilte, har hatt kortere og bedre fødsel en ved første gang som de ikke var det.

Jeg er definitivt sliten nå, og sover stort sett hver formiddag og det har jeg gjort lenge egentlig. Sover dårligere på natten nå også, og det *må* jeg ta igjen på dagen. Noen dager kan jeg bli helt utmattet bare av å ta en dusj, så det går opp og ned :) Nå vet jeg jo at jeg ikke skal ha en lang og slitsom fødsel, men jeg prøver å sove meg opp å samle energi til tiden etter keisersnitt og ny baby i hus.

Nja, jeg er nok ikke så flink til å hvile. Nattesøvnen er litt så som så, men det er ikke hver dag jeg tar meg tid til å sove noe på dagtid. Men jeg har så mye energi, og det er så mye jeg vil ha gjort! Etter å ha hatt litt redusert energinivå i flere år egentlig, så nyter jeg å endelig ha litt guts. Da er det ikke bare bare å slappe av. Også tenker jeg at når babyen ikke er kommet til nå, så venter den sikkert til termin eller etter :)

Sover ekstremt dårlig på natta, det er varmt, finner ikke ei behagelig stilling, våkner av den minste lyd og må tisse 3-4 ganger om natta. Så er som en zombie på dagtid, og ja jeg må sove minst 2-3 timer på dagtid, hvis ikke sitter jeg bare å dupper av :(
Kjenner meg ekstremt sliten, og samler energi hvor og når jeg kan!
Sist sov jeg 2 timer fra mandag kveld når jeg dro inn med rier og til hun var ute onsdag morgen kl halv sju. Har ikke lyst til å være like sliten denne gangen!

Sliten om dagen og prøver og slappe av så mye som mulig. Sover heldigvis ganske godt 7-8 timer om natten :) Vanvittig mye kynnere nå, så kroppen jobber hvertfall.

Storesøster Mars 2009
Lillesøster er ventet 11.07.13

Jeg prøver å sove litt på dagen. Sover ofte dårlig om natten, så da må jeg ta det igjen. Og jeg er avhengig av mye søvn..

------------------------
Termin 21.07.2013
Therese 05.04.2009

Sliten om dagen og prøver og slappe av så mye som mulig. Sover heldigvis ganske godt 7-8 timer om natten :) Vanvittig mye kynnere nå, så kroppen jobber hvertfall.

Storesøster Mars 2009
Skjer det noe snart, kanskje? Eller har du også hatt mye kynnere hele veien?
Synes magen er hard non stop jeg. :p
Deilig å slappe av på dagen! :-)

Jeg har sovet veeeldig mye på dagen i det siste.
Sovner i sofaen, på stolen, i sengen.....
Og jeg som vanligvis ikke klarer å bare ligge og slappe av.

Men igår og idag har jeg holdt på med husarbeid.
Hatt litt å ta igjen, men nå er endelig sengen oppe, vognen og trekket er vasket,og alt babytøyet er vasket!
Har også fått hentet noen babypakker, og vasket gulver.
Merker jeg er sulten nå, men etter mat skal jeg og storesøster pakke fødebagen. Så er den klar også.

De siste dagene har jeg fått mer ubehag i korsryggen, og av og til halsbrann når jeg bøyer meg framover.
Så bør nok ta det med ro ja.

Forrige fødsel var jo før termin, så da var jeg ikke forberedt og utsovet. Men fødsel på tre timer gikk veldig greit likevel, og man fikk jo styrke til å gjennomføre. Men jeg sovnet jo under ammingen på barsel da. Hi hi! :p

Skjer det noe snart, kanskje? Eller har du også hatt mye kynnere hele veien?
Synes magen er hard non stop jeg. :p
Deilig å slappe av på dagen! :-)

Mye mer de siste dagene, så noe skjer i kroppen hvertfall! Men slik kan man jo holde på leeenge ;-) Håper på helgen eller tidlig neste uke, da er hvertfall C tilbake :)

Storesøster Mars 2009

Mye mer de siste dagene, så noe skjer i kroppen hvertfall! Men slik kan man jo holde på leeenge ;-) Håper på helgen eller tidlig neste uke, da er hvertfall C tilbake :)

Storesøster Mars 2009
Du må si fra da, så vi ikke føder på samme dag! Hi hi! :p
Men lillesøster her koser seg ennå i magen virker det som. :)
Og du har jo termin til uken!?! Spennende! :-)

Sover mye mindre nå enn til vanlig pga verkingen her og der.. Men bruker mindre energi på dagtid, og stresser ikke med at jeg sover lite... Gjorde det sist, trodde liksom jeg måtte sove meg "opp", og ble grusomt stresset av at jeg ikke fikk sove.. Men nå vet jeg at det går fint uansett:) var forferdelig trøtt det første halve året med storebror, og gruer meg til å ikke sove igjen.. Men er nok mer forberedt denne gangen :)

Jeg vet ikke hva det heter å ta det med ro eller slappe av. Den natten jeg bare sov 2timer sov eg ikke en dritt på dagen. Endte faktisk opp med å døgne. Var på middag og kino med et vennepar på kvelden.
Ellers går dagene med på å rydde i Hagen og hjemme. Så er ikke flink å slappe av kan man si eller samle krefter.

Du må si fra da, så vi ikke føder på samme dag! Hi hi! :p
Men lillesøster her koser seg ennå i magen virker det som. :)
Og du har jo termin til uken!?! Spennende! :-)

Vi kan jo spleise på henne og satse på rom ved siden av hverandre ;)
Termin om ni dager! Veldig spennende :)

Storesøster Mars 2009

Sover godt om natten, men kunne nok sovet hele dagen også hadde jeg ikke hatt en 3åring å ta meg av:) Vanvittig sliten, men pappaen har ikke mulighet til å ta noe ferie før babyen melder sin ankomst.. Er bare å holde ut den siste tiden:/

Jeg gjør ikke altfor mye om dagen, og sover litt når kroppen sier ifra. Blir som regel en lur midt på dagen :)

----------------------------
Termin 17. juli ❤

Føler meg bra trøtt for tiden, og det er nok på grunn av at jeg sover så dårlig om natten. Så den siste tiden har det blitt en blund på sofaen midt på dagen for å lade meg opp.

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app

Vi kan jo spleise på henne og satse på rom ved siden av hverandre ;)
Termin om ni dager! Veldig spennende :)

Storesøster Mars 2009

Hi hi! Ja, det kan vi gjøre! :p
Spørs om ikke du føder først, du har jo termin før meg! :-)
Jeg kan vente noen dager til. Er ikke klar for å føde ennå! :-)

Tja... samler og ikke samler :p
Når jeg henger hjemme så gjør jeg alt i slow motion. Spiser frokost, drikker kaffe og ser litt tv i et par timer etter at jeg har stått opp.
Deretter blir jeg trøtt og tar en nap en times tid maks...
Så gjør jeg et par huslige ting for så å fortsette å henge (tv, strikk, lesing,etc).
Plutselig er tiden ca 16-17 og typen kommer hjem fra jobb. Da spiser vi og henger... i 19-tiden tar jeg en nap igjen... ca en halvtime-time.
Får tiden til å gå og så legger vi oss ca 23.
Sover som oftest godt om natta, med et par toalett besøk. Ikke så ofte jeg sliter med å sovne igjen, men det skjer...

De dagene jeg ikke slapper av, så er det fullt kjør hele dagen...
Starter som vanlig med min laaaange frokost, men så begynner "ærender". Disse varer gjerne hele dagen (samler de opp), så er helt ødelagt etterpå.
Sånn har det vært idag -fullt kjør...
Men nå sitter jeg nå her - ikke hatt noe sovepause og føler meg ikke noe særlig trøtt,( selv om jeg har hatt mine perioder tidligere på dagen).

Eneste jeg vet er at etter slike dager så må kroppen ta seg igjen - gjerne over flere dager. Så imorgen blir det på stedet hvil :p

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Back
Topp