Samleie....

MrsMeoh

Gift med forumet
Klarer du å kjæresten å holde piffen i senga?
Gjør dere noe for å bryte evt rutiner som gjør det mer fristende??

Jeg har slitt litt i det siste siden jeg hadde smerter.. Hadde driiit vondt under samleie - og greier ikke å glede meg til å ha sex.. Jeg har aldri hatt 100% smertefritt samleie - og det er så ødleggende.
Har så lyst til å hoppe på sambo når jeg er kåt.. Men det stopper seg. Det hele har blitt et "tiltak"!!!
Jeg elsker jo mannen - så det er så trist at det skal være slik[:(]

Tips???

Vært til utredning for smertene? Skal ikke være slik, og det må være innmari tungt å ha det slik hele tia[&o] Ettersom jeg har Edometriose kan jeg også få vondt under samleie i enkelte stillinger, men da unngår vi jo bare dem da[:)][;)]

Uffda! Får av og til vondt eg og, for meg blir det bedre faktisk hvis eg får intimmassasje med babyolje, det gjør at eg slapper masse av også er det kjempebehagelig! Nå vet jeg ikke om det om det er "lov" å bruke babyolje der nede men vi bruker det på begge selvom og syns det er myyyyye bedre enn f.eks glidemiddel for det "tørker" ikke ut og blir klissete.. Vi bruker babyolje gjerne med lavendel, for å bli mer avslappet, men som sagt, eg aner ikke om det er lurt å bruke babyolje der nede, men vi har ikke merket noe annet enn positive ting med det hvertfall :) 

Jeg sleit veldig med dette under p.pille bruk, var hos gyn med dette også... de kunne ikke finne noe galt. Men ble tipsa om og ha ett godt forspill slik at det ikke er så tørt der nede, også merket hun at jeg knipte igjen og det var noe jeg ikke burde gjøre. fikk også tips om glidemiddel men vet ikke hvor lurt der er om en skal bli gravid.

Håper det ordner seg for deg[:)]

Vel, både ja og nei. Har vært utredet for endo siden jeg sliter sånn med smerter når jeg er uten pilla.
De fant cyste på ul, men den var borte ved lap. Tydelig sykluscyste dette. Smertfullt som FY!
De fant ingenting under lap som kunne bekrefte endo, men jeg fikk vite at jeg fortsatt kunne ha det. De sa det kunne ligge i selve vevet og at de da evt måtte ta vevsprøve for å kunne bekrefte. Dette gjorde de naturligvis ikke under lap.

Vet ikke helt hva jeg skal tenke i forhold til akkurat dette med smertene mine og endo. Det er jo mange som har symptomene men alikevell ikke har sykdommen.... Jeg har maaaange symptomer - men ingen diagnose!!

Burde jeg be om enda mer utredelse da?? Har jo vært på gyn og innv ul og en lap da - hvor de også skjekket egglederne. De fant ikke noe galt....
*usikker*

Jeg får vondt i de aller fleste stillingene - hva kan man utelukke *ler* [:)]
Det som gjør vondt er rett og slett at han støter opp mot livmora mi - om du skjønner?? Det er helt grusomt og har ødelagt hele kosekvelder for meg mange ganger....

Har du problemer med dette å glede deg til sex??

Vi bruker glidemiddel oxo - Moist heter den, kjøpt på kondomeriet.
Men det hjelper jo ikke på støtsmerter akkurat [;)]

Lurer på om jeg kan ha en oversensitiv livmorhals og livmor jeg - om det er noe som heter det?? [:)]

Et lite hot tips som vi bruker for å spice opp litt (nå vil jeg ikke sjenere noen med språkbruket mitt så skal prøve å være forsiktig ) Bruk en stoppeklokke, enten på mobilen eller en annen stoppeklokke, still den på 3 min også bytt på å gi oralsex i 3 min om gangen. Om å gjøre å få den andre til å se fyrverkeri først [:D]. hvis man ikke vil sløse med mannen til juice så kan man jo stoppe før det blir nyttårsaften for han og gå over til vanlig samleie... Men det er veldig gøy! 3 min går veldig fort, så rekker liksom ikke bli "kjedelig". Eg har erfart at han blir veldig veldig glad og giret hvis eg tar initiativ til slike "leker" [;)]

ORIGINAL: Sillien

Et lite hot tips som vi bruker for å spice opp litt (nå vil jeg ikke sjenere noen med språkbruket mitt så skal prøve å være forsiktig ) Bruk en stoppeklokke, enten på mobilen eller en annen stoppeklokke, still den på 3 min også bytt på å gi oralsex i 3 min om gangen. Om å gjøre å få den andre til å se fyrverkeri først [:D]. hvis man ikke vil sløse med mannen til juice så kan man jo stoppe før det blir nyttårsaften for han og gå over til vanlig samleie... Men det er veldig gøy! 3 min går veldig fort, så rekker liksom ikke bli "kjedelig". Eg har erfart at han blir veldig veldig glad og giret hvis eg tar initiativ til slike "leker" [;)]

Ooooh, Nice [:D]

Ja jeg har hatt mye problemer med det og ha lyst på sex sliter litt med det en dag i dag. Men prøver bare og kose oss først og se hva som skjer, samtidig har jeg veldig lyst på en liten spire.
Men kanskje du bør prøve og bli undersøkt igjen?? Er jo ikke noe godt å gå med dette da[&o]

ORIGINAL: MrsMeoh

Vel, både ja og nei. Har vært utredet for endo siden jeg sliter sånn med smerter når jeg er uten pilla.
De fant cyste på ul, men den var borte ved lap. Tydelig sykluscyste dette. Smertfullt som FY!
De fant ingenting under lap som kunne bekrefte endo, men jeg fikk vite at jeg fortsatt kunne ha det. De sa det kunne ligge i selve vevet og at de da evt måtte ta vevsprøve for å kunne bekrefte. Dette gjorde de naturligvis ikke under lap.

Vet ikke helt hva jeg skal tenke i forhold til akkurat dette med smertene mine og endo. Det er jo mange som har symptomene men alikevell ikke har sykdommen.... Jeg har maaaange symptomer - men ingen diagnose!!

Burde jeg be om enda mer utredelse da?? Har jo vært på gyn og innv ul og en lap da - hvor de også skjekket egglederne. De fant ikke noe galt....
*usikker*

Jeg får vondt i de aller fleste stillingene - hva kan man utelukke *ler* [:)]
Det som gjør vondt er rett og slett at han støter opp mot livmora mi - om du skjønner?? Det er helt grusomt og har ødelagt hele kosekvelder for meg mange ganger....

Har du problemer med dette å glede deg til sex??

Ja, jeg syns du skal be om å bli utredet på ny. Edovev kan være skjult i vevet som du sier, og jeg stusser litt på at de ikke tok vevsprøve da du allerede var på bordet[:-] men edometriose er en lumsk diagnose. Ikke mange leger i dag aner helt hva den dreier seg om, og få leger vil innrømme dette[>:] Jeg har en gyn. som er såpass at han innrømte dette, at; "jo, jeg kan fortelle du har Endo. Men jeg kan ikke fortelle deg mer en hva som står i dette infoheftet!"
Alt jeg vet selv er takket være google og lærebøker(helseutdannet).
At man får diagnosen hjelper ikke på smertene, men hjelper oss til å forstå smertene.

nei, altså... Hvilke kan man unngå? Hehe Doggy? Uaktuell her iallefall. Anbefale; Du ligger på mage med bekkenet på ei pute og med bena samlet. han sitter oppå og støter bakfra... See the picture? dette hindrer han i å trenge for langt inn.

Ikke nå, men jeg hadde.

Anbefaler denne siden: http://www.endometriose.no/

Jeg også stussa da de ikke tok en vevsprøve da jeg allerede lå der [8|]
De visste jo om muligheten - so why the H not??

Legen min sa til meg sist jeg var der for å planlegge barn at jeg er jo allerede utredet. Derfor ville han ikke sette igang en ny runde med utredning når jeg skal slutte på pilla. Burde jeg gå tilbake mon tro??
Men endo i vevet - har dét noe direkte sammenheng med barnløshet da - etter er det bare når det ligger rundt selve forplantningsorganene??
Og kan endo i vevet være en direkte grunn til støtsmerter??

Doggy??? Hahahaha, mission imposible! Sambo liker den, men ikke jeg [&o]
Den du nevner - tjoo, men jeg kjeder meg så fort i slike stillinger [:)]
klarer ikke se "kosen" i det når han bare ligger der og jukker på [:)]

Hva gjorde du for å klare å glede deg over dette med samleie da? Det der er ei kneik jeg sliter litt med - og det er kanskje ikke den beste kneika bare noen få mnd fra pilleslutt [8D]

Jeg bare prøver og kose meg og tenke positivt rundt samleie selv om det gjør vondt. Ber også samboer ta hensyn til det og da er det litt lettere synes jeg[:)

*Lillemy - er dette noe de skulle fått med seg under de undersøkelsene jeg har vært på??
Vet de kan de plasseringen på livmoren - har ikke fått noen tilbakemeldinger om noe som helst avvik der....

Vi har vel litt over the top herlig sexliv[8D][;)]

Jeg har ALDRI i mitt 25 år lange liv hatt ett sånn sexliv. Med den tryggheten og sikkerheten vi har i hverandre, til det at min elskede har litt størrelse på utstyret og til det at han klarer å gjøre meg kåt bare ved å se på meg[;)] Vi har ikke lange samleier, har heller 1-3 kjappe i løpet av ett døgn vi. Men han er nøye på at jeg skal ha det deilig, før han i det hele tatt kommer selv. Ingen andre har noen gang slikket meg til orgasme, før han kom inn i livet mitt. Jeg er så kåt til tider at jeg nesten tror jeg maser[8D]

Men er litt skummelt dette med smertene dine. Hadde forstått det om du hadde født tidligere. Jeg slet nemlig veldig med smerter i kjønnsleppene og innvendig etter min første fødsel. Fikk 4 pyntesting, som ikke hadde grodd skikkelig, i tillegg ble jeg ikke våt og tent nok av min eks. Så det gikk mye i glidemiddel bare for at han skulle ha glede av det. Men ubehagelig for min del. Klarte heller aldri slappe helt av under samleie. Har sterke menssmerter når jeg ikke går på prevansjon. Utenat jeg med sikkerhet vet om jeg har endo, til tross for alle mulige tegn på det.

Må bare signere de andre jentene her, du bør få en bedre utredning, for slik kan du ikke ha det, du må jo kunne nyte samleiet og[;)]

ORIGINAL: MrsMeoh

Klarer du å kjæresten å holde piffen i senga?
Gjør dere noe for å bryte evt rutiner som gjør det mer fristende??

Jeg har slitt litt i det siste siden jeg hadde smerter.. Hadde driiit vondt under samleie - og greier ikke å glede meg til å ha sex.. Jeg har aldri hatt 100% smertefritt samleie - og det er så ødleggende.
Har så lyst til å hoppe på sambo når jeg er kåt.. Men det stopper seg. Det hele har blitt et "tiltak"!!!
Jeg elsker jo mannen - så det er så trist at det skal være slik[:(]

Tips???

sliter med akkurat det samme!

Jeg har innimellom samme problem som deg når det gjelder smerter. Men det skjer alltid når han blir litt ivrig og kommer for langt inn. Jeg får så vondt at jeg skriker og blir kvalm. Men smerten går over med en gang. Så vi avbryter skjeldent samleien på grunn av det. Ofte kan jeg være litt øm nederst i magen etter på. Så han dulter nok borti livmora. Både mamma og mormor har bakoverbøyd livmor så kan jo henne jeg også har det.
Når det gjelder sexslillinger er det absolutt doggy som er vondest. Men samtidig den vi liker best[8D]

Da tror jeg jaggu at jeg bestiller en time hos legen og hører hva han sier.
Kommer til å lese om vaginisme først også - er jo ikke en dum tanke etter hva jeg kan forstå!!
Men jeg kjenner jeg kjenner jeg blir litt spent av dette - blir jo litt skeptisk mot å få et stempel i panna av legen og sambo om jeg pusher på mer utredning[:)]

Sa litt av det dere har skrevet her til sambo i går - og han som jeg, trodde at det var normalt for kvinner å ha smerter under samleie[:)] Men etter å ha lest innleggene her så sjønner jeg jo at det ikke skal være slik....

Tusen takk for at dere kommer med innspill og erfaringer - dere er helt knall [:D]
Setter stor pris på det [:D][:D]

Har lest om vaginisme nå - og kjenner meg ikke helt igjen i det.
Klart - noen av tingene stemmer, men basisen i diagnosen er ikke der... Så det kan jeg nok utelukke!!
Skal sende mld til legen og bestille time nå.... Bra jeg har frikort for å si det sånn [:)]

Nok en gang; takk jenter - u r great [:D]

Takk *LilleMy [:D]

Tviler på at det vil skje så mye egentlig.. Pessimisten har slått inn...
Kjenner bare jeg blir varm i hele kroppen av å tenke at det snart er pilleslutt og at jeg kanskje skal bli mamma[:)] er litt der jeg ønsker å ha fokus nå egentlig, på det positive[;)].. Men jeg skal jo undersøke [;)]

Back
Topp