Samhold mellom mor og far

miriamsmamma

Elsker forumet
Jeg er hjemme hele dagen med babyen, jeg prøver å hvile litt fra å ha vært våken mye på natta, også må jeg jo også rydde og vaske. jeg prøver å fortelle kjæresten at han må være så snill å rydde og vaske litt, men det er visst min jobb for jeg er hjemme hele dagn. Han vet ikke hvor mye ansvar det er med den lille.. hvordan kan jeg få han til å hjelpe meg? Hva skal jeg si? Håper å få svar.. Jeg er helt utslitt...[&o]
 
tusen takk for svar.. skal prøve den
 
 
Enig med dollface, gi han en lørdag og reis bort til noen venninner eller gjør noe du har lyst til. La han ta seg av husvask, klesvask, matlaging, handling og den lille. Du kan jo la være å amme de få timene du er borte og la han ta seg av den delen å, flaske klarer han å... Bedre hvis du ikke er i huset, for da kan han ikke ty til deg hvis han ikke orker mer.[8D]
 
Lykke til
 
ORIGINAL: Cemaia

Enig med dollface, gi han en lørdag og reis bort til noen venninner eller gjør noe du har lyst til. La han ta seg av husvask, klesvask, matlaging, handling og den lille. Du kan jo la være å amme de få timene du er borte og la han ta seg av den delen å, flaske klarer han å... Bedre hvis du ikke er i huset, for da kan han ikke ty til deg hvis han ikke orker mer.[8D] 
 
signerer

 
Lykke til
 
heisann du... Nå er guttungen snart 8 månder og faren hjelper forsatt ikke til.. jeg må vaske jeg må rydde jeg er oppe om natta.. jeg vet heller ikke hva jeg skal gjøre.. vi krangler hele tiden.. og jeg er kjempe sliten .. legger meg kl ti hver eneste dag, for og klare neste dag.. for 2 måender siden spydde jeg hver morgen i tre uker for jeg var så sliten.. det har gått over nå.. for nå lar jeg det være litt rotete.. har vi små barn så har vi små barn[;)] håper alt ordner seg
 
Uff.. ja samboeren min våkner veldig lett da, noen ganger på natta må jeg virkelig be veldig pent og late som om jeg er veldig trøtt spørre om han kan ta en bleie.. Da sie han endten ja mot at jeg gjør noe på dagen(lage midda for eksempel) eller så sier han at nei, for han skal jobbe dagen etter
 
ORIGINAL: LCG

heisann du... Nå er guttungen snart 8 månder og faren hjelper forsatt ikke til.. jeg må vaske jeg må rydde jeg er oppe om natta.. jeg vet heller ikke hva jeg skal gjøre.. vi krangler hele tiden.. og jeg er kjempe sliten .. legger meg kl ti hver eneste dag, for og klare neste dag.. for 2 måender siden spydde jeg hver morgen i tre uker for jeg var så sliten.. det har gått over nå.. for nå lar jeg det være litt rotete.. har vi små barn så har vi små barn[;)] håper alt ordner seg

Hm.. Var det ikke du som hadde lagt igjen en tråd hos oss på alenemødreforumet og synes vi er så sterke som klarer det alene?

Jeg tror det kan være mer frustrerende å ha en der som ikke hjelper til, enn å faktisk være innstilt på at dette må man klare alene! Så da skal du tenke som så, at du er sterk du også, som holder ut det! Kan ikke være lett!!
 
Herregud!!!
 
Hva for mannfolk har dere her inne? Kjenner jeg blir mektig irritert..[:@][:'(]
 
Har en venninne som har det akkurat sånn som dere, trodde faktisk det var nokså uvanlig..
 
Hvis min mann begynner sånn kommer jeg til å klikke, det har jeg sagt til han og jeg VET at han alltid kommer å stille opp for meg og den lille [:)]
 
Stå på jenter, bukker for dere [:)]
 
ORIGINAL: Sofia86

ORIGINAL: LCG

heisann du... Nå er guttungen snart 8 månder og faren hjelper forsatt ikke til.. jeg må vaske jeg må rydde jeg er oppe om natta.. jeg vet heller ikke hva jeg skal gjøre.. vi krangler hele tiden.. og jeg er kjempe sliten .. legger meg kl ti hver eneste dag, for og klare neste dag.. for 2 måender siden spydde jeg hver morgen i tre uker for jeg var så sliten.. det har gått over nå.. for nå lar jeg det være litt rotete.. har vi små barn så har vi små barn[;)] håper alt ordner seg

Hm.. Var det ikke du som hadde lagt igjen en tråd hos oss på alenemødreforumet og synes vi er så sterke som klarer det alene?

Jeg tror det kan være mer frustrerende å ha en der som ikke hjelper til, enn å faktisk være innstilt på at dette må man klare alene! Så da skal du tenke som så, at du er sterk du også, som holder ut det! Kan ikke være lett!!

 
Må bare signere denne jeg!! Er helt enig der!
 
ORIGINAL: Tackoma

å dokker gotar at faren til deres barn oppfører sæi sånn??????


Når han har vært med på leken får han tåle streken, ta tak i mannfolkan dokkers å få dæm å hjelpe dokker...

Når sambo er hjemme fra jobb så er det selvklart at han skal hjelpe til, han står og opp på natta...skulle bare mangle!!!!!!!!!!!!!!!!

 
 
 
Signerer denne.
Vi er alltid to om å sette et barn til verden. Og da bør begge to hjelpe til å stille opp videre også.
Hadde aldri funnet meg i å gjøre alt. Hadde disse mennene våre måtte være husmor på heltid en uke. Så hadde di vert glad etterpå for at di fikk være halve dagen på jobb, og bare hjelpe til på ettermiddag og nattestid.[;)]
 
dette ble litt snodig for meg ass[&:]
 
Jeg tror ikke du er glad i kona di jeg, for å være helt ærlig. Du aner ikke hvordan det er. Tror du ikke mange av oss kvinner kunne tenke oss å jobbe fra 7-5 i steden for fra januar til mars? Det er masse strev. Det er ikke for oss bare å sove når babyen sover, vi må jo vaske huset, så vi får jo ikke tid til å sove.. Tenk deg å ikke ha sovet på flere netter, og stresse rund og roe ned en liten baby hele dagen.. Da blir man helt utbrennt! Klarer ingenting til slutt, klarer kanskje ikke ta seg av ungen til slutt, og da er det jo du som må ta ansvaret for den lille!!! 
 
Tusen takk.. Kanskje jeg skal gkøre det.. få hjelp til å vake å rydde hjemme, kanskje han blir litt flau over seg selv[;)] Det var en gor idè, hvis noen har lyst da... Kan være et problem bare det.. men jeg får det nok til hehe
 
Super plan det med å gi ham en lørdag! He, he, he!!! Håper det virker!

Å, jeg er så glad for at jeg har en mann som hjelper til!
 
Håper ike min samboer blir sånn azz.... Jeg mener at selv om han skal jobbe. så kan han stå opp å skifte en bleie i løpet av natta..... Det tar ikke så lang tid vil jeg tru. Skifter bleier på barn på jobben og det går fort. SSå når jeg og samboern får en baby så er det selvfølge at han står opp en el 2 ganger om natta altså
 
Huff kjenner meg igjen i det du skriver.
Samboeren min er også av den oppfatning at han jobber så da kan jeg gjøre alt hjemme. Så når han har fri er det beina på bordet, og kaffi og avisa!![:@]

Men jeg viste han tydelig hvor sliten jeg var ved å bare gjøre det som var HØYST nødvendig, altså det som hadde med Julian og gjøre og han tok poenget.
Nå er han veldig flink å hjelpe til, og VELDIG flink til å stå opp tidlig med Julian de dagene han er hjemme slik at jeg får sove!![:D]
 
Prøv å ikke være altfor tøff, og ikke legg alt til rette for samboeren din, la han se at du ikke orker alt!
Håper det ordner seg!![:)]
 
Tror det er mange som er i denne situasjonen gitt!!!!
Jeg er hjemme med to barn, skifter bleier og mater. Bader og steller, legger i sengen, pusser tenner..Koser og synger, leser og leker... Jeg vasker, rydder og støvsuger huset, vasker klær,henger opp og bretter sammen, lager middag og brød. +++++
Er det ikke sant? mannfolk ser ikke rot. Jeg bruker å la tingene til sambo ligge å slenge for å se om han oppdager rotet sitt..Men neida...Det kan bli liggende opptil en uke, og til slutt tar jeg det selv....Helt utrolig!!!
Greit nok at han jobber mye og tjerer penger til oss, men det går jo an å hjelpe til litt på hjemmebane, iallfall å ta sitt eget rot, og holde litt orden....Blir så frustrert når jeg må gjøre abroluttt ALT!!!!!
 
Nei de skjønner liksom ikke det at å være hjemme med den lille er en fulltidsjobb. De kommer hjem fra jobb og forlanger å få slappe av eller sove litt, kan vi det neeeei, for vi har jo bare vært hjemme hele dagen. Det går liksom an og gjøre litt husarbeid uten at du må spørre om de kan gjøre det, skjønner ikke at de ikke ser hva som må gjøres hjemme. Det er f.eks alltid klær i vaskemaskinen eller på stativet som må henges opp eller legges sammen, hva er det som gjør at de ikke ser det?
 
uff kjenner jeg får skikkelig medfølelse for deg...[:'(]ikke enkelt nei..her prøver vi å gjøre like mye og det fungerer ganske greit vi har to ordninger som funker som du kansje kan foreslå? Vi lager middag annenhver dag, (jeg går skole og han jobber), og vasker huset på fredager da tar jeg 2. etasje utenom trappen og han 1. etasje.Han vasker altså mer enn meg siden jeg er gravid[:)]Man er nå to om det å få en unge..har hatt mye diskusjoner i løpet av det året vi har bodd sammen og kom til slutt fram til den løsningen som fungerer kjempebra[;)]
 
Håper det fortsetter likedann når babyen er født for jeg må gjøre ferdig utdannelsen min... 
 
lykke til vennen[:)]
 
ORIGINAL: Tackoma

å dokker gotar at faren til deres barn oppfører sæi sånn??????


Når han har vært med på leken får han tåle streken, ta tak i mannfolkan dokkers å få dæm å hjelpe dokker...

Når sambo er hjemme fra jobb så er det selvklart at han skal hjelpe til, han står og opp på natta...skulle bare mangle!!!!!!!!!!!!!!!!
Signerer her! Jeg hadde søren meg sparket han godt i ræven!![:@]
 
Back
Topp