Rosa08_Blå10
Elsker forumet
Hva vil det si å ha det?
Og bør man ha det selvom kun den ene personen betaler på lånet?
(har 2 barn sammen).
Og bør man ha det selvom kun den ene personen betaler på lånet?
(har 2 barn sammen).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: StinkiStini
Har ikke peiling.
Men har tenkt litt på slikt selv i det siste.
Kanskje like bra og bare gifte seg?
ORIGINAL: Marinah
Har ikke peiling.
hehe ja du sier noe [:D] .. men ingen bryllup-planer her foreløpig hvertfall[8D].
Har ikke peiling.
hehe ja du sier noe [:D] .. men ingen bryllup-planer her foreløpig hvertfall[8D].
Hehe, ikke her heller du!
Men vi har snakka om det nå da vertfall, så vi får se hva det neste året bringer.. opp til han!
Føler vertfall en trygghet i det iforhold til rettigheter om det værste skulle skje noen av oss....
Mange fordeler med å være gift vertall.
Har ikke peiling.
Men vi har snakka om det nå da vertfall, så vi får se hva det neste året bringer.. opp til han!
Føler vertfall en trygghet i det iforhold til rettigheter om det værste skulle skje noen av oss....
Både fordeler og ulemper med å være gift sikkert[8D].
ORIGINAL: mom09
Vi har samboerkontrakt. Det går an å gå til advokat å sette opp kontrakt, men vi valgte å bare sette oss ned hjemme og skrev ned de punktene vi ville ha med.
Her er det også bare en av oss som betaler på lånet, men den andre betaler en del andre utgifter. Jeg vil anbefale alle å ha en samboerkontrakt[:D]
ORIGINAL: snute
Det som er viktig å tenke på er jo hvordan tingene man har skal fordeles dersom man går fra hverandre. Du skriver at han betaler hele lånet, men eier dere boligen sammen? Dette er jo viktig, dersom det skulle bli slutt.
En annen ting er jo dersom en skulle dø, da er det vel ikke sånn at samboere arver hverandre (tror det har vært en endring her når man har felles barn, så mulig det ikke stemmer helt...).
Har ikke peiling.
Både fordeler og ulemper med å være gift sikkert[8D].
ORIGINAL: mom09
Det er gubben som betaler lånet her også, men jeg tar jo som sagt endel andre utgifter. Så for at jeg ikke skal sitte uten en dritt hvis det skulle blitt slutt så er det ene punktet at han betaler meg 40 000 for alt av møbler vi har, jeg får også halvparten av summen som på det tidspunktet er betalt ned på lånet (eks. hvis vi det er betalt ned 800 000 kr på lånet får jeg 400 000 kr).
Så har vi et punkt om at det vi tok med oss inn tar vi med oss ut, jeg har endel gamle antikviteter som er verdt endel og han har en del elektroniske ting..
Siden vi har et barn sammen har vi et punkt hvor det står at jeg skal bo i huset som barnets forsørger om samboeren min skulle falle fra. Dette fordi huset da automatisk blir arv til barnet vårt.
Tror det er stort sett det vi har med[:)]