Samboerkontrakt?

~Tusse~

Glad i forumet
Til dere som er samboere
Har dere skrevet samboerkontrakt? Må man det?

Vi har ikkje gjort det.  Vi kjøpte ting hver for oss når vi flytta inn, så av store ting vet vi akkurat hva han eiger og hva eg eiger!

Men nå skal det sies at vi holder på å bygge hus sammen, og gifter oss til sommeren! Så for oss har vi ikkje sett behovet, selv om alt kan skje![;)]

Men vi har forsikring da, om noe skulle skje en av oss...så vi ikkje sitter igjen med ingenting om noe skulle skje!

tror ikke det er noe man må...vi har ikke gjort det...bor vel og merke i danmark, men gjorde det heller ikke med min forrige samboer i norge.....[;)]

Vi har ikke. Jeg flytta inn på gutterommet hans og derfra har vi kjøpt alt vi eier sammen. Så vi har ikke sett behovet for det[:)]

vi gjorde det da vi var samboere + gjensidig testamente.

Vet om flere som ikke gjorde det, og de satt igjen med null og niks etter brudd, for hun hadde betalt mat og diverse sånt, mens han hadde betalt for alle møblene.

Vi har det. Man må ikke, men det er en fin "forsikring" dersom et evt. brudd blir stygt. Har selv opplevd hvordan folk plutselig kan forandre seg når man ikke lenger er sammen [&o]

har det ikke, men ska absolutt årne det(  bare utrolig treig).  trur aill sammen har behov for det i stor eller liten grad. samme med testamente og livsforsikring hvis man evnt har barn, eller eie eiendom sammen.
ganske naivt å tro nå annet.

ORIGINAL: Lois Lane

vi gjorde det da vi var samboere + gjensidig testamente.

Vet om flere som ikke gjorde det, og de satt igjen med null og niks etter brudd, for hun hadde betalt mat og diverse sånt, mens han hadde betalt for alle møblene.

vi har ikke gjort det....burde kanskje?hehe...

Må man ha det etter de nye reglene da???

reglene sier vel at om man har vært sammboere i mere enn 2 år blir man regnet som gift.

Vi har ikke kontrakt.

Back
Topp