Samboer sin fortid i skuffa!!

Mesaana

Forumet er livet
Hadde en liten opprydding og endring i fordelinga på skuffene på badet. Der fant jeg forlovelses ringene til min samboers tidligere forhold. Kjente det stakk litt i meg, at han har sånne minner liggenes og slenge så lett tilgjenngelig.

Men jeg vet ikke helt hva jeg skal synes om det, burde han ha kastet de, eller bare gjemt de vekk litt bedre??
Burde jeg si at jeg syns det er ubehagelig at de ligger der. Liker ikke at han har bilder av dama en gang da.

Enda værre er det at han vil helst ikke gi meg ring, fordi det gikk galt sist gang, men jeg synest det er galt at jeg skal bli straffa fordi ho var ei bitch!!

Da hadde jeg blitt ganske irritert!!! Sånt hører jo fortia til og du skal ikke straffes for det da.
Han vil ha barn med deg så han må jo tro at dette forholdet skal gå bra?

Få han til å kaste dem! De burde hvertfall ikke ligge på badet, heller lagt dem et annet sted[:@]

ÅHHH jeg hadde blitt sinna!!!!

[:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Ikke for å forsvare ham men.... Det kan hende man ikke mener noe med det. Vi hadde en heftig krangel om noe lignende for en måneds tid siden. Jeg var på date med en fyr for tre år siden før jeg møtte min mann. Jeg møtte denne fyren to ganger, men han var litt for intim for raskt og jeg fant fort ut at det ikke var min type. Han klarte å spore opp email adressen min og postadressen min og sendte meg kjærlighetsbrev anmass. Jeg har alltid tatt vare på brev og kort i en eske, har brev fra jeg var to år og gikk i barnehagen. Da fikk jeg og bamsen invitasjon til bamsefest i barnehagen....

Uansett, esken min havna på stua av en eller annen grunn (det er en veldig pen treeske med utskjæringer) og gubben leita etter noe og da lå kortet fra denne fyren øverst i boksen... Mannen lurte da på hvorfor jeg har tatt vare på dem, hvorfor de ligger i stua bla bla...

Jeg har ikke lagt dem der bevisst eller tenkt over hvorvidt jeg skulle kaste de eller ei. De bare er der.

vet ikke hvordan jeg ville reagert selv da...

Jeg fant gifteringen og masse bilder av tidligere eks her i huset,men syns ikke det gjorde noe. Mannfolk tenker bare ikke på at de skal kvitte seg med ting og slenger det vekk i en skuff[;)] Spør han om det er greit at du kaster det og si at du håper han kan kvitte seg med eventuelle andre ting fra henne om han har det liggende.

Selv har jeg en eske med brev og bilder fra alle annledninger og han bryr seg lite om det,det er minner som betyr noe for meg.

Mannen min skulle ikke ha flere barn og ikke skulle han gifte seg, men se nå 4 år etter så venter vi ei tulle og giftet oss forrige onsdag[:D] Så ikke tenk så mye på det og ta tiden i bruk så skal du se at når han føler det er rett så får du ringen på fingeren[;)]

Syntes nok at han burde ha kvittet seg med ringene, trenger ikke nødvendigvis kaste dem, men hva med å støpe dem om til et smykke e.l.??? Trenger jo ikke å beholde det selv, men kanskje gi det i gave til noen, koster jo en del penger......
Jeg ville nok satt meg ned og tatt en prat med ham. Mannen min var også veldig skeptisk til å stole på at ikke jeg skulle være lik eksen hans, være utro, bitch osv. Måtte bare få han til å forstå at alle ikke er slik, eller enda viktigere at ihvertfall ikke jeg var slik og at han måtte stole på at jeg alltid ville være der for han og at ellers ville det ikke funke mellom oss. Han innså det til slutt og jammen fikk jeg ikke ring på fingeren også, giftet oss i sommer[:D] Så lykke til, det ordner seg til slutt[;)]

Når samboeren min og jeg drev og pakket ned leiligheten fordi vi skulle flytte til vårt nykjøpte hus sammen fant jeg gamle kjærlighetsbrev (pluss et bilde av en eks) i en skuff. Jeg la det til side, sammen med diverse andre ting jeg ikke visste om han ville spare på, og sa at jeg ikke visste helt hvor jeg skulle pakke det hen, og at om han ønsket å ta vare på det fikk han ordne det selv. Jeg sa også at jeg ikke ville vite hvor han eventuelt la det hen, for jeg hadde ikke så lyst å støte på det en gang til.... da tok han brevene og puttet i søpla - og bildet også...

Selv har jeg lagt alle gamle fotoalbum på loftet for eksempel - vil ikke kvitte meg helt med fortiden, men det finnes vel noen bilder av ekser i de albumene... det har elsklingen min aldri sagt noe på - det er jo ingen som får se dem

Jeg hadde klikka jeg hadde jeg funnet kjærestens forlovelsesring...
Eller egentlig for å være ærlig så hadde jeg ikke sagt noe, hadde tatt dem, solgt dem og kjøpt noe fint til meg selv.. Muhahahaha [:D]

Det er vel helt normalt at vi reagerer når vi kommer over sånne ting, men vi må jo huske på at de har hatt et liv før oss også. Det at ringene ligger der er sikkert ikke noe bevist fra hans side, og kan enkelt og greit bety at han ikke bryr seg om de heller. Be han pent om å legge de et sted der du ikke behøver å se dem.

heisann. Du har havnet i et stort dilemma tydligvis. men hvordan jeg ville reagert i den situasjonen hadde vært:

Ikke brydd meg så stort. Spurt om dere skulle få laget et smykke e.l av ringene. Og evt gitt det bort til en dere er glad i. Så hadde du fått det problemet ut av verden. Det er mange menn/gutter som hater når jenter er sjalu og hisser seg opp for en bagatell. Tenk at han har brukt mye penger på ringene, så man kaster dem ikke. Så tror det er derfor han la det i en skuff.

Men syntes ikke du skal bli straffet for at han har hatt et dårlig forhold tidligere. Og nå som dere skal ha en liten en også.

Mannen min hadde en eks som hadde vært utro med ham. Han var veldig sjalu på meg. Siden jeg har utrolig mange guttevenner. Men han fant fort ut at jeg aldri ville gjordt ham noe så vondt. For jeg vet hvor mye det sårer. Snakk med ham, og fortell hvordan du føler det. Men ringene er bare en bagatell.

Lykke til [:)]

Det er drit kjipt å finne slikt. Min samboer har et langvarig forhold bak seg og med en riktig IRRITERENDE hyggelig og godt likt dame.... buhu. Men uansett jeg ba ham om å pakke bort alle bilder ol som han hadde av henne ( da de til stadighet dukket opp over alt) for det hørte til fortiden. Det endte opp med at han faktisk kastet alt fordi han sa det betydde ikke noe for ham lenger. Det var godt det = )
Men verre ble det en helg vi overnattet hos hans foreldre på gutterommet hans. Da hadde svigermor tilfeldigvis satt fram en eske full av bilder, brev og kort fra x- dama og pratet om henne i tide og utide. Det var verre enn å finne bilder hjemme hos oss selv. For menn er tankeløse. Damer (uansett alder) er utspekulerte. Så ikke døm kjæresten din for de ringene. Helt sikkert bare sløvhet som gjør at de ligger der!!
Klem fra meg.

Jeg hadde nok reagert med sinne og tårer!![:@][:'(][:(][:@]
Om jeg hadde vist reaksjonen min for ham eller ei,vet jeg ikke. Men nå er jeg dessverre veldig sjalu av meg også,pga utroskap tidligere i forrige forhold.

Samboer hadde tidligere bilder og kort scannet på pc´n av ei gammel klassevenninne han likte i noen år før vi traff hverandre. (Heldigvis bor ho laaangt vekk!!)
Vi satt å kikket gjennom bildene,og jeg hadde også et par fest-bilder av noen kompiser liggende i mappa. Da de dukket opp,spurte han selvfølgelig hvem det var og spurte om han kunne slette de. Det synes jeg var helt greit,men kun hvis han slettet alt som inneholdt ho venninna hans også. Noe han med glede gjorde,for han hadde ikke noe brukt for det,sa han. Var en liten lettelse å få slettet akkurat de minnene,må jeg innrømme og si...[;)]

Men som jentene her sier,ringene er sikkert bare en bagatell!

Hadde de hatt barn sammen kunne jeg ha forstott det for da kunne barna ha fått den når de ble stor men ellers hadde jeg blitt sur. Jeg fant bilde av eksen til min en gang og ga det til han ba han få det langt bort fra meg. Skulle han ta vare på det skulle ikke jeg vite hvor det var. Han rev det i flere biter og kasta det. Det er litt over ti år siden de gjorde det slutt og varte vare i 10 månder så han har ikke så mye flere ting fra henne og glad er jeg for det. [;)]

Jeg hadde blitt sur.. Jeg må inrømme at jeg er sjalu. Men det er på grunn av utroskap i forrige forhold.
Mannfolk tenker som regel ikke over hvor de har ting. Om det ligger på bade eller innerst i et kott.
Drit i det som vi sier. Det er jo deg han er sammen med og er glad i!![:)]
Så gled deg over d! Det blir din tur til å få ring skal du se![:)]
Masse klemmer![:)]

Mannen min hadde bilde av eksen sin i lommeboka nesten fram til me gifta oss..eg syns berre det var morsomt. Eg oppdaga det, og spurte om det to-tre gonger, så var det plutselig vekk... hehe (han hadde glemt at det var der!!)

Eg tipper kjæresten din ikkje husker at han har de ringene der..det at dei ligg slengt, er vel eit godt tegn. Det viser at han berre har slengt dei frå seg og antagelig ikkje sett på dei igjen..? Som nevnt av andre, menn er tankeløse... [&:]

Jeg hadde blitt sur.. Jeg må inrømme at jeg er sjalu. Men det er på grunn av utroskap i forrige forhold.

Jeg har akkurat samme problemet,Tirill![>:] Noe dritt![:'(]

ORIGINAL: Trine85

Jeg har akkurat samme problemet,Tirill![>:] Noe dritt![:'(]

Har også hatt flere forhold med utroskap og svik,men ny mann og nye muligheter[;)] Tok tid for meg å komme dit, men nå så er det ikke en tanke i hodet mitt om at gubben vil være utro,heldigvis, for det ville ødelagt så mye.

de fleste menn tenker ikke over ting slik vi kvinner gjør...snodig nok....han mener sikkert ikke noe med det...men om han ikke hadde blitt kvitt tingene etter du hadde sagt ifra. DA hadde jeg reagert.man skal jo ha respekt for den man elsker[8|]

Jeg har ringen fra forllovelsen med eksen liggende jeg,men det er kun fordi jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre med den. Syns ikke at jeg kan kaste dn,men syns heller ikke at det er naturlig å smelte den om til ett smykke f.eks. Det blir for meg nesten det samme som å bruke ringen..

Da jeg flyttet inn her .. fant jeg forlovelsesringen til exen tilfeldigvis oppå skapet på badet da jeg vasket .. aner ikke hvor lenge den har ligget der (det ble slutt mellom dem iallefall 6 mnd før vi ble sammen). Jeg spurte om han ville beholde den. Han sa han ikke visste den lå der, at han trodde han hadde kastet den og at HUN hadde lagt den igjen (visstnok typisk henne!)
Han sa han skulle kaste den nå. Da jeg leste dette innlegget ble jeg litt usikker på om han har kastet den eller beholdt den. Nysgjerrigheten sier jeg skal spørre han, men det er vel kanskje ikke så lurt? Hater slike ting, og må innrømme at jeg ble skikkelig sjalu da jeg fant den .. arg .. tenker mye på henne (dem sammen), vet det er teit og prøver ikke sammenligne meg med henne .. skulle bare ønske de aldri hadde vært sammen (og iallefall ikke vært forlovet)![:'(]

Back
Topp