Samboer gir meg et helt sykt ultimatum

Vårild

Andre møte med forumet
Har en 5 mnd gammel baby, blitt gravid igjen. Samboeren ber meg flytte ut med begge ungene om jeg velger og beholde babyen i magen.. Han sier han ikke har plass i sin 80 kvadrat store leilighet til oss alle sammen. Han har stått og brølte til meg om at hvis jeg ikke fjerna ungen fikk jeg ta pikkpakket mitt og den jævla ungen og flytte til helvete ut av leiligheten vi pr i dag bor sammen i.
 
Har en 5 mnd gammel baby, blitt gravid igjen. Samboeren ber meg flytte ut med begge ungene om jeg velger og beholde babyen i magen.. Han sier han ikke har plass i sin 80 kvadrat store leilighet til oss alle sammen. Han har stått og brølte til meg om at hvis jeg ikke fjerna ungen fikk jeg ta pikkpakket mitt og den jævla ungen og flytte til helvete ut av leiligheten vi pr i dag bor sammen i.

Høres helt forferdelig ut! Sender en klem ❤️
Ring familievernkontoret på mandag og be om en time, dere trenger hjelp fra noen som kan belyse saken og konflikten deres fra begge sider. Søk opp fvk og din kommune for å finne ut hvordan du kommer i kontakt med dem hos deg. Her kan man feks ringe og bestille via helsestasjonen og ha time der, eller ringe kommunens psykisk helse team selv.
 
Det er strengt tatt ikke et ultimatum; for skal du og "den jævla ungen" liksom bo der etter han har krevd abort?
Altså, helt ærlig; jeg hadde pakket sakene, møtt ham på familievernkontoret (siden man må det ved brudd og felles barn), og flyttet nært mamma eller noe. For noen som står og brøler til meg, eller forteller at VÅRT barn er 'en jævla unge', OG krevd abort (.. regner med han har delvis skyld i sen graviditeten han også..) hadde jeg faktisk ikke orket å forholde meg til mer enn nødvendig..

Men selvsagt. Alltid flere sider av en sak; om han ikke vanligvis er en skikkelig dritt, så kan det jo være han har en barseldepresjon, og er livredd for hva en ny unge skal kunne gjøre.
Men du kommer nok uansett ingen steder med noen som brøler til deg, så.. familievernkontoret uansett. Få megling med en uavhengig tredjepart, få alle kortene på bordet; og ta valget deretter.
 
Nei men herregud, for en oppførsel..
Er dette en ny side av han du ser, eller har han vært hissig og stygg i ordbruken mot deg før?

I dette tilfellet ville jeg personlig flyttet ut uansett om jeg gikk videre med graviditeten eller ikke, for jeg hadde ikke tålt å bli boende med et menneske som behandlet meg sånn, eller kalte barnet vårt "den jævla ungen". En evt depresjon er ikke en unnskyldning for det, men det hadde kanske gått an å jobbe igjennom hvis man gikk hvert til sitt for en periode ihvertfall. Hvis det er det man virkelig vil.
 
Det er jo ikke egentlig et ultimatum. Som @Lillafrosk sier: skulle du og ungen liksom fortsette å bo med ham etter å ha blitt påtvunget en abort?

Bare å pakke sakene og komme seg vekk asap. Så kan du ta stilling til om du vil ha flere barn eller ikke.
Og så kan du jo vurdere om dette er normal atferd fra fyren, eller om det er lurt å kanskje flytte så langt unna at samvær ikke er et spørsmål..
 
Har en 5 mnd gammel baby, blitt gravid igjen. Samboeren ber meg flytte ut med begge ungene om jeg velger og beholde babyen i magen.. Han sier han ikke har plass i sin 80 kvadrat store leilighet til oss alle sammen. Han har stått og brølte til meg om at hvis jeg ikke fjerna ungen fikk jeg ta pikkpakket mitt og den jævla ungen og flytte til helvete ut av leiligheten vi pr i dag bor sammen i.
Huff, for en situasjon. Tenker at han kan hende er "ute av balanse" etter forrige svangerskap, fødsel og barselperiode, altså a la depresjon. Hvordan var han i forrige svangerskap og før dette?

Jeg tenker at det er du som må se hva du vil her. Jeg synes det ikke høres bra ut at han reagerer slik, også dette med HANS leilighet og at HAN ikke har plass. Er dere ikke sammen om det som er familien deres? Er det ikke begge sitt ansvar å sørge for at det er plass til alle og alt, og at det kan fungere og ikke bare hans? Hvis han tenker han alene må ordne opp i alt, skjønner jeg han blir stresset, men han må jo også slippe deg til og tro at dette er et felles prosjekt!
 
Dette er den samme fyren som dro for å kjøpe sex rett etter at dere var kommet hjem fra sykehuset, selv om du hadde tatt keisersnitt og egentlig trengte hjelp med babyen?

Oi den posten husker jeg. Om det er samme fyren, tenker jeg bare reis vekk så fort du kan! Det her er ikke noen å være under samme tak som.
 
Dette er den samme fyren som dro for å kjøpe sex rett etter at dere var kommet hjem fra sykehuset, selv om du hadde tatt keisersnitt og egentlig trengte hjelp med babyen?
Oi, det er det ja..
Da er det bare å ta beina fatt og løpe. o_O
 
Dette er den samme fyren som dro for å kjøpe sex rett etter at dere var kommet hjem fra sykehuset, selv om du hadde tatt keisersnitt og egentlig trengte hjelp med babyen?

Ja, det innlegget husker jeg også nå. Blir nesten for mye av "det gode" her. Enten er dette en helt syk person hun burde komme seg vekk fra, ellers kan man nesten tvile på om disse innleggene er sanne. Nesten så jeg håper på det siste, for stakkars dame hvis ikke..
 
Ja, det innlegget husker jeg også nå. Blir nesten for mye av "det gode" her. Enten er dette en helt syk person hun burde komme seg vekk fra, ellers kan man nesten tvile på om disse innleggene er sanne. Nesten så jeg håper på det siste, for stakkars dame hvis ikke..
Jeg tenkte egentlig fet samme, at det er nr 2…
 
Back
Topp