Samboer , byn og drikking?

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Hvordan er deres samboere mtp på festing under graviditeten deres ? Drikker de i helgene , går de på byn? Altså i forhold til før graviditeten. Og føler dere det e greit med mye byn-gåing ?

Her gjør han ikke det.. men det kan nok ikke sammenlignes med de fleste, da samboeren min holder seg unna alkohol av ulike personlige grunner (sykdomsrelatert). Så vi drikker og fester veldig sjeldent fra før.. Han har heller ikke det store kompisenettverket her vi bor, siden han egentlig er fra Stockholm, så det er ikke så ofte han er ute og farter alene.. det hadde kanskje vært annerledes om vi hadde bodd en plass hvor han hadde hatt større nettverk.

Hadde dere følt det var greit om samboeren ville ut på byn de fleste lørdager?

Samboeren min er ute hver helg nå for tida. Han har vært flink tidligere og tatt det litt mer med ro enn før, men jeg tenker at det er også hans måte å forberede seg litt på. Det er nå han har mulighet til å gjøre det, om noen uker er det slutt. Eneste jeg har gitt uttrykk for er at han ikke behøver å være med på nachspiel. Jeg er tross alt oppe en del i løpet av natta og får god tid til å bekymre meg om han ikke er hjemme ved stengetid. Og også at han kan begrense inntaket litt, det lukter ikke noe godt :-P Har kastet han på sofaen én gang.. Hehe..
Men han har selv sagt at det skal bli roligere fra september av, og fra jeg går ut i perm har han fått beskjed om å være kjørbar, noe han respekterer :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Min mann er ikke ofte ute å drikker. Hadde ikke nektet han om han ville, men helst ikke :P Hater å være edru når han er dritings ;)

Heldigvis er sambo lite på fest. Han tar seg gjerne noen øl i helgene, men da hjemme foran tv'n
Tror ikke jeg ville likt om han ville ut hver helg...

Ei ❤og venter en

Her e mainn ALDRI på byen uten meg ;)
Hehe... Og vi har ikkje vært ute på byen etter at vi fikk første ungen før 6år sia...
(Vi e ikkje bortskjæmt med barnevakt så da finn vi på ting heime heller)
Og ikkje e han gla i alkohol heller!
Så hvis han no hadde begynt å sku ut i hælgen hadde eg reagert ja!!!!

Men om eg hadde syns det va greit at han festa hver hælg så e svaret nei!
Eg e litt der at eg e i mot så mykje festing og utfarting da eg meine alkholen e rota te mykje ondt og mange brudd....

Jeg hadde ikke vært begeistret for ett race med byturer! Min sambo trives heldigvis hjemme i helgene! Gjerne med god middag og kos! Og hvis han blir invitert ut er det som regel til vennepar, slik at vi går sammen! Hygger oss i noen timer, og drar hjem uten at han er overstadig beruset :) og med kamerater er det som regel en fotballkamp med mat og øl det går i :) kanskje jeg er heldig, med en mann som trives best i slike omstendigheter :)

Fraaa mobilen <3

Her er verken jeg eller samboer så glad i fest og drikking, så blir minimalt med det uansett:) eneste jeg passer på, er at han ikke har reist til familien sin for overnatting (2,5t unna) etter uke 36-37.. for fødet i uke 37 med nr 1, og har hatt raske fødsler begge gangene ;)

★Sender fra pipe-gjøken★

Min er ikke så glad i å drikke.. Tar seg heller noen øl hjemme! :)
Noe som er helt greit;) siden jeg er veldig glad i ta meg en tur ut :D
Gleder meg til å kunne dra ut igjen :)

Mannen min er aldri på byen. Han liker ikke byturer, noe ikke jeg heller gjør, så det passer oss veldig fint.

Han drikker sjeldent, men det kan hende han tar noen øl når han ska avgårde å se fotballkamp. Tror jeg kan telle på en hånd, alle -festene- han drar på iløpet av et år, og det er med bursdagsfester. Har vi fri en helg, altså ingen barn hjemme, sitter vi heller hjemme med god middag med øl/vin og bare koser oss.

Han spør alltid om han får lov til å dra ut, eller om det er greit for meg. Blir vi begge bedt, men ikke har barnefri, nekter han som regel å reise av gårde. Jeg må "tvinge" han til å reise ut, eller si at nå er det på tide du drar ut å lufter hodet ditt litt.

Han har et så rolig forhold til alkohol, at jeg trenger ikke være redd for at han skal drikke seg sanseløs og værre er. Har også sagt at han må utnytte tiden som er igjen, for når oktober kommer og terminen nærmer seg, blir det ganske så uaktuelt. Jeg kunne spart meg for å si det, for det hadde han da virkelig tenkt selv :p

Han min fester ikke, det har han ikke gjort siden vi ble sammen omtrent. Men han tar seg et glass vin, en øl, en whiskey eller lignende på lørdagskvelden. Og det er helt ok. Men jeg har sagt at fra september av, så vil jeg han skal være avholds fram til babis er ute, bare sånn tilfelle noe skulle skje og vi må kjapt av gårde.

Her går ikke mannen på byen, men han liker godt å drikke med kompiser( som han har gjort denne helgen). Da er de hjemme hos en av de:) Han er heller ikke hjemme supersent, men rundt 01.00.
Han tar seg ofte øl her hjemme da, men stortsett lettøl og munkholm;)

Min samboer er glad i fest og alkohol, det er jo forsåvidt jeg også. Han har vært litt ute i sommer, men ikke mye. Så han har vært flink å tatt hensyn:)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Har vært litt ute, men jeg har stort sett vært med :) Han tar seg gjerne en øl og to til mat/kos, har ingen problem med det.. :) Han drikker seg ikke full for å si det sånn, da hadde jo saken vært en helt annen :)

Min er veldig obs på drikking under graviditeten. Og skal han drikke så har han alltids skyss til oss to umiddelbart om noe skulle skje. Men det er heldigvis ikke ofte han drikker. :)

Mannen min har ikke drukket i det hele tatt mens jeg har vært gravid, men nå er hverken jeg eller han av de som fester noe særlig. Her har ingen av oss drukket på to år, men det er nok fordi vi begge er rimelig lei av det :p

Sambo er vel på byen 1-3 ganger i året og jeg 1 gang kanskje.. Men jeg drikker sjeldent. Blir deprimert av alkohol så kan bare ta et par vinglass. Og samboer liker ikke å drikke, så han tar seg ikke en liten en i helgene heller. Han hater øl. Men vil han på byen så må han få lov til det, bare han kommer seg dit og hjem selv.
Tror bare han har litt godt av å komme seg ut med andre folk ;)

Venter første skatt, 16.02♡♡

Back
Topp