Mannen min er aldri på byen. Han liker ikke byturer, noe ikke jeg heller gjør, så det passer oss veldig fint.
Han drikker sjeldent, men det kan hende han tar noen øl når han ska avgårde å se fotballkamp. Tror jeg kan telle på en hånd, alle -festene- han drar på iløpet av et år, og det er med bursdagsfester. Har vi fri en helg, altså ingen barn hjemme, sitter vi heller hjemme med god middag med øl/vin og bare koser oss.
Han spør alltid om han får lov til å dra ut, eller om det er greit for meg. Blir vi begge bedt, men ikke har barnefri, nekter han som regel å reise av gårde. Jeg må "tvinge" han til å reise ut, eller si at nå er det på tide du drar ut å lufter hodet ditt litt.
Han har et så rolig forhold til alkohol, at jeg trenger ikke være redd for at han skal drikke seg sanseløs og værre er. Har også sagt at han må utnytte tiden som er igjen, for når oktober kommer og terminen nærmer seg, blir det ganske så uaktuelt. Jeg kunne spart meg for å si det, for det hadde han da virkelig tenkt selv