Sambo *oppdatert*

snik09

Andre møte med forumet
Jeg vet ikke hvor jeg skal starte!!

Det er ikke å legge under en stol at jeg å sambo har slitt litt i forholdet men nå renner glasset over for meg[:(]

Sambo har stådd opp med den lille 2 ganger på 9 mnd å da måtte jeg spørre om han kunne være så snill og gjøre det.. Og idag/natt så har den lille holdt det gående i hele natt. Jeg har max fått en time på øye.. Er dødssliten[:(]

Jeg skal på sykehuset idag og har over 3 timer kjøretur til sykehuset + 3 timer fra. Sambo skulle egentlig ta seg fri men fant ut at han skulle jobbe halve dagen siden jeg hadde time såpass sent på dagen.
Jeg spurte ganske pent når vekkeklokka ringte om han hadde noe mulighet til og være hjemme hele dagen sånn han hadde planlagt først siden jeg ikke hadde fått sove noe inatt og siden jeg skal klare og kjøre over 6 timer. Da fikk jeg surt svar tilbake: "jeg må da satan på jobb!!" (jeg skjønner at han må jobbe, men jeg spurte pent i tilfelle han hadde ombestemt seg)
Og når han gikk ut av soverommet sa han "elske deg" men jeg svarte ikke siden jeg prøvde alt jeg kunne for å få den lille til og sovne igjenn. Så fikk jeg melding nå nettopp "du trenger ikke å bli fornermet siden jeg ikke kan ta fri! Jeg skal tross alt ha E i hele ettermiddag og skal legge han alene! Du har ingen grunn til og bli sur!" Det er da faen hans barn og!!

Jeg vet dere hater sånne klage tråder, men jeg måtte bare få det ut en plass[:(]

Beklager ble langt..Takk til de som gidder og lese..
_______________________________________________________________________________________-

Jeg var hjemme rundt halv 12 i går/natt.. Han sto ute å røyka og gidda ikke en gang å hjelpe meg med å tømme bilen..
Når vi kom inn lot han som ingenting sånn at alt skulle være ok så gikk han å la seg.. Jeg ble sittende oppe å gråte i fortvilelse(skal ingenting til for at jeg begynner å gråte når jeg er sliten).

Så var det jobb imorrest han sto opp klokken 6 men klarte faen ikke å være stille så lille gutt våkna, å her sitter jeg å har fått lite søvn inatt og.. I tillegg skal E ha tilvenning hos dagmamma idag å ingenting var pakka(ba han om å gjøre alt klart igår)

Faens mannfolk!!!! Vet ikke om jeg gidder mer!!!

Uffda, pappaer har jo lov til å bli hjemme hvis mor trenger hjelp da. Første uka når vi kom hjem fra sykehuset hadde jeg fortsatt ikke kommet meg etter fødselen og var veldig sliten og gråt masse. Da tok sambo seg en dag fri sånn at han kunne avlaste meg og sjefen han sa at det var helt greit.

Vil ikke påstå at den meldinga han sendte etterpå var helt nødvendig altså.. men håper han skjønner etterhvert at du trenger litt mer hjelp.

Håper barnet ditt roer seg etterhvert og at du får sovet litt i hvertfall.

lykke til.

sender en klem

Åh![:@][:@]

Stor klem!

Hehe..
Litt likt her bra det er en hund og ikke noe unge enda..
Var min kjære søte snille mann som så gjerne ville ha hund, jeg sa det var greit men han måtte ta sin del av jobben for jeg har vokst opp med hun å viste det var mye jobb!!!
Men vis hunden ikke vil roe sæ en kveld eller må ut mitt på natta eller har gjort fra seg i huset osv så er det MEG som må ta det selv om det liksom var hans hund..
Veldig frustrerende..
så skjønner godt du blir lei når det er snakk om en unge !! som dere har sammen og du faktisk spurte PENT om hjelp i dag !!
Ville nok prøvd å snakke ut med han om dette når du får mulighet å prøve å forklare rolig om mulig hva som ble feil nå !!

Uff, her må pappan fint bidra med sitt til stell og kos med mini. Heldigvis har han jo stort sett lyst til å bidra selv også.

Første uka når vi kom hjem fra sykehuset hadde jeg fortsatt ikke kommet meg etter fødselen og var veldig sliten og gråt masse. Da tok sambo seg en dag fri sånn at han kunne avlaste meg og sjefen han sa at det var helt greit.

Alle papper i jobb har vel krav på å få fri i inntil to uker ved fødsel. Det er ikke alle arbeidsgivere som gir fri med lønn, men to ukers betalt eller ubetalt omsorgspermisjon er en rettighet som arbeidsgiver ikke kan nekte far [:)]

ORIGINAL: Rosaka

Uff, her må pappan fint bidra med sitt til stell og kos med mini. Heldigvis har han jo stort sett lyst til å bidra selv også.

Første uka når vi kom hjem fra sykehuset hadde jeg fortsatt ikke kommet meg etter fødselen og var veldig sliten og gråt masse. Da tok sambo seg en dag fri sånn at han kunne avlaste meg og sjefen han sa at det var helt greit.

Alle papper i jobb har vel krav på å få fri i inntil to uker ved fødsel. Det er ikke alle arbeidsgivere som gir fri med lønn, men to ukers betalt eller ubetalt omsorgspermisjon er en rettighet som arbeidsgiver ikke kan nekte far [:)]

Han var hjemme med meg å E i to dager etter vi kom hjem, da måtte han på jobb. Ikke for at arbeidsgiver sa men for at kolegaene ikke klarte seg uten ham(mente han). Blir gal av dette[:(] Har mest lyst å hive han ut[8|] (skal ikke gjøre det[8D])

ORIGINAL: Bymusa

Du bør kanskje spør ham hvor prioriteringene hans er, hvem er viktigst. Jobben eller familien.  Høres ikke ut som en kjekk type det der.

Vi har som sakt slitt litt.. Men prøver å få det til å fungere mtp den lille..

For en umoden drittunge...........

Var en periode slik med meg og sambo også.. Følte nesten det bare var mitt barn, og han en stepappa som gjorde meg en stooor tjeneste hver gang han gjorde noe med lillegutt.
Men klikka i vinkel en dag lillegutt var syk, jeg hadde vært oppe hele natten med han og bært og byssa hele dagen. Var så sliten at øynene gikk i kryss. Først kommer sambo seint hjem fra jobb. Kommer bort til meg( som enda står og bysser).
han: er han syk enda?
Jeg: ja
Han:oj, du ser sliten ut! Merker jeg er det selv, går å legger meg et par timer jeg. vekk meg når du har lagt lillemann. *kyss på kinnet*

Jeg eksploderte! Han hadde vært dårlig til å ta ansvar lenge, men da toppa det seg.. skjelte han ut så ørene flagra.
Og det virker som han forsto! nå er han kjempe flink med lillegutt[:D] trenger ikke spør om ting lengre, er så utrolig deilig[:)]

og om mora som er hjeme blir syk, kan mora sykmelde seg, så får faren fri fra jobb MED lønn for å ta vare på ungene!!
Glad samboeren min ikke er sånn..
Ta å snakk med han å fortell hvordan du føler og har det.. han må jo forstå litt mer da?!

ORIGINAL: Zera

og om mora som er hjeme blir syk, kan mora sykmelde seg, så får faren fri fra jobb MED lønn for å ta vare på ungene!!
Glad samboeren min ikke er sånn..
Ta å snakk med han å fortell hvordan du føler og har det.. han må jo forstå litt mer da?!

Har prøvd mange gang, får prøve engang til.. Når jeg har tadd det opp med han tidligere så klarer han å vri det over sånn at det er min feil også blir jeg lei å driter i hele greia..

Kjenner meg godt igjen! Sånn var sambo også når snuppa var liten.. Gjorde han en pitte liten ting, så trodde han at han hadde gjort sin jobb for 1 uke!

Han sto aldri opp med henne midt i natten.. han bysset henne sjeldent i søvn.. han gjorde rett og slett ingenting..

Men det har endet seg nå[:D] Nå er han så flink atte! Men ikke alltid han får "lov" av snuppa å gjøre ting da.. som feks legge henne.. ta på pysj osv.. for det er mamma sin tur nå[:D] Mamma sin tur alltid![8D]

Noe slikt hadde jeg bare ikke godtatt...

Høres ut som du er veldig sliten og faktisk må ha litt hvile og energi for å kunne takle hverdagene.

Jeg hadde stilt krav i en slik situasjon.
Har selv en mann jeg må be om gjøre hver eneste minste lille detalj, men han vet også at viss jeg ikke får hjelp og må gjøre alt alene så blir jeg så utslitt og havner så langt nede at han får det ihvertfall ikke koselig her hjemme. noe godt selskap blir jeg IKKE for å si det slik...[8|]

Håper dere får snakket litt sammen om dette...

håper du oppnår litt klarhet i hvordan ting er på kjøreturen din. tenk gjennom hvordan ting er, og hva som må endres for at forholdet skal fungere. snakk med han om det, se hva han mener. ingen vits i å være i et forhold som kun suger energi ut av deg. *trøsteklemmer*

Klart vi ikke hater sånne tråder..[:o]
jeg gjør vertfall ikke det[:o]
Dette er da en plass man kan komme med problemene sine,så vel som hverdagslige ting og morsomheter..
Så ikke unnskyld deg for tråden.

Så til saken..
Jeg syns han kunne reagert annerledes siden du spørte pent..
Han trengte ikke ha snappet til deg sånn...
Men kanskje han ikke helt hva han skal gjøre,og ble frustrert..
nei jeg vet ikke..Uansett så kanskje det hjelper å snakke sammen med han..?

syns han oppførte seg ganske umodent jeg... Han legger det jo frem som at det er sååå snillt av han å ha ungen på kvelden og til og med legge barnet[&:] Det syns jeg blir for dumt spør du meg....

Syns godt han kunne blitt hjemme jeg da.. i og med at det var det dere var blitt enige om først.[:)]

ORIGINAL: snik09

Jeg vet ikke hvor jeg skal starte!!

Det er ikke å legge under en stol at jeg å sambo har slitt litt i forholdet men nå renner glasset over for meg[:(]

Sambo har stådd opp med den lille 2 ganger på 9 mnd å da måtte jeg spørre om han kunne være så snill og gjøre det.. Og idag/natt så har den lille holdt det gående i hele natt. Jeg har max fått en time på øye.. Er dødssliten[:(]

Jeg skal på sykehuset idag og har over 3 timer kjøretur til sykehuset + 3 timer fra. Sambo skulle egentlig ta seg fri men fant ut at han skulle jobbe halve dagen siden jeg hadde time såpass sent på dagen.
Jeg spurte ganske pent når vekkeklokka ringte om han hadde noe mulighet til og være hjemme hele dagen sånn han hadde planlagt først siden jeg ikke hadde fått sove noe inatt og siden jeg skal klare og kjøre over 6 timer. Da fikk jeg surt svar tilbake: "jeg må da satan på jobb!!" (jeg skjønner at han må jobbe, men jeg spurte pent i tilfelle han hadde ombestemt seg)
Og når han gikk ut av soverommet sa han "elske deg" men jeg svarte ikke siden jeg prøvde alt jeg kunne for å få den lille til og sovne igjenn. Så fikk jeg melding nå nettopp "du trenger ikke å bli fornermet siden jeg ikke kan ta fri! Jeg skal tross alt ha E i hele ettermiddag og skal legge han alene! Du har ingen grunn til og bli sur!" Det er da faen hans barn og!!

Jeg vet dere hater sånne klage tråder, men jeg måtte bare få det ut en plass[:(]

Beklager ble langt..Takk til de som gidder og lese..

_____________________________________________________________________________________________

Jeg var hjemme rundt halv 12 i går/natt.. Han sto ute å røyka og gidda ikke en gang å hjelpe meg med å tømme bilen..
Når vi kom inn lot han som ingenting sånn at alt skulle være ok så gikk han å la seg.. Jeg ble sittende oppe å gråte i fortvilelse(skal ingenting til for at jeg begynner å gråte når jeg er sliten).

Så var det jobb imorrest han sto opp klokken 6 men klarte faen ikke å være stille så lille gutt våkna, å her sitter jeg å har fått lite søvn inatt og.. I tillegg skal E ha tilvenning hos dagmamma idag å ingenting var pakka(ba han om å gjøre alt klart igår)[:(]

Faens mannfolk!!!! Vet ikke om jeg gidder mer!!!

sånn hadde jeg aldri villet hatt det i mitt hjem.. syns fryktelig synn på deg..

Vet at dette er lett å si asså!!
Men vi har hatt perioder her som jeg har vært gørr lei pga alt mannen gjør er å jobbe mens jeg går på skole, holder huset og steller dyra!
Å da har jeg slutta å ha forventninger til han, bare planlagt alt jeg ska gjøre uten han og ikke spurt han om hjelp eller noenting..
Å vis har til slutt da har tibudt seg å hjelpe så har jeg latt han gjøre det og vist at jeg syns det var veldig bra slikt..
Det har faktisk hjulpe veldig og han har følt seg uttafor å ville hjelpe tilslutt..
å nå er ting ganske harmonisk her!!
Vet jo ikke om dette er noe som kan funke for alle.. men bedre å ikke forvente noe av han så blir man ikke skuffa heller[;)]
Å blir det ikke noe bedre så trenger man ikke å lure så veldig på hva man skal gjøre vil jeg tru ?

ORIGINAL: **Tusen Nick 87**

Vet at dette er lett å si asså!!
Men vi har hatt perioder her som jeg har vært gørr lei pga alt mannen gjør er å jobbe mens jeg går på skole, holder huset og steller dyra!
Å da har jeg slutta å ha forventninger til han, bare planlagt alt jeg ska gjøre uten han og ikke spurt han om hjelp eller noenting..
Å vis har til slutt da har tibudt seg å hjelpe så har jeg latt han gjøre det og vist at jeg syns det var veldig bra slikt..
Det har faktisk hjulpe veldig og han har følt seg uttafor å ville hjelpe tilslutt..
å nå er ting ganske harmonisk her!!
Vet jo ikke om dette er noe som kan funke for alle.. men bedre å ikke forvente noe av han så blir man ikke skuffa heller[;)]
Å blir det ikke noe bedre så trenger man ikke å lure så veldig på hva man skal gjøre vil jeg tru ?

Jeg skal prate me han idag.. Men tror egentlig hode har innstilt seg på at jeg blir alene, har bare en sånn følelse.

Back
Topp