Sambo glemte å sende

Pallar

Elsker forumet
meldekort denne uka... hva nå? Mister vi en hel uke med penger? [:@][:@][:@]

Skulle inn å sende meldekort i dag, og var selvfølgelig en dag for sein.

Ring nav da vel. [:)]

ORIGINAL: toneany

Ring nav da vel. [:)]

De er stengt nå. Han fortalte det til meg nå etter jeg kom fra jobb. Men kanskje de får fiksa det hvis han snakker med de i morgen? *håper*

ORIGINAL: Lissyjane

Skulle dere ha sendt nå i helgen,så går fristen ut den 14. Hvis det skulle vært sendt for to uker siden,så må ha inn på nav og fylle ut et erstaningskort.

..inn på nav fysisk, eller kan man gjøre det på nav.no?
Han sendte for 14-dager siden.

Når jeg var på nav rett før jul angående foreldrepenger var det en mann før meg i køen som hadde glemt å sende meldekort. Han fikk ikke penger til jul fordi de ikke kunne gjøre om....

Så han skulle egentlig ha sendt forrige lørdag? Altså for 10 dager siden omtrent?
Hvis det er sånn, så må han søke gjenopptak og styr. Jævla omstendige de er på dette..[8D]

Hvis han skulle ha sendt nå lørdag som var (3 dager), så skal det være mulig enda.

ORIGINAL: Catslide

Når jeg var på nav rett før jul angående foreldrepenger var det en mann før meg i køen som hadde glemt å sende meldekort. Han fikk ikke penger til jul fordi de ikke kunne gjøre om....

[:(][:(][:(][:(]  DUSTESAMBO!!!!! [:@][:@][:@][:@]  Som om vi ikke har lite penger fra før siden han bare får 60 % av lønna si. Heldigvis begynner han å jobbe neste uke!

Ta kontakt med Nav, om han ikke får sendt erstatningskort fra Nav.no

Men når skulle det egentlig vært sendt inn? Nå lørdag som var (5. feb) eller forrige lørdag (29. jan)?

jeg får faen ikke sendt mld kort, så er noe rot der i tillegg, så kan være at han faktisk ikke hadde klart d. stod d skulle åpne på søndag, men jeg har fremdeles ingen meldekort tilgjengelig. måååå ringe dem i morgen jeg. blir helt sprø av hele opplegget ....

Altså skulle han sende det på nå lørdag eller forrige lørdag? Skulle han sendt det nå får han pengene men bare forsinket. Er det lengre enn en uke siden det skulle vært sendt er nok de pengene borte. Gjorde samme feilen en gang og tapte 4000 kr på det. De nektet å betale de siden jeg sendte for sent.

ORIGINAL: *Nothernstar*

Altså skulle han sende det på nå lørdag eller forrige lørdag? Skulle han sendt det nå får han pengene men bare forsinket. Er det lengre enn en uke siden det skulle vært sendt er nok de pengene borte. Gjorde samme feilen en gang og tapte 4000 kr på det. De nektet å betale de siden jeg sendte for sent.

Det har de ikke lov til. Da skal de man sende et erstaningskort! Herregud for noen neper du har snakket med[:@]

Seriøst? For jeg sendte klagebrev til og med, forklarte at jeg virkelig trengte de pengene og jeg hadde misforstått noe av det de fortalte meg(dette var i begynnelsen nå jeg skulle begynne med meldekort).
Men neida, det var helt umulig og min egen feil at det var glemt av, de pengene var borte fikk jeg som svar[8|]

Jeg skrev feil på et meldekort! Ringte med en gang(samt 3 ganger ekstra før det virkelug var i orden!!!)! Tok de 7 uker å fikse det!![:o]

Det har de ikke lov til. Da skal de man sende et erstaningskort! Herregud for noen neper du har snakket med[:@]

Seriøst? For jeg sendte klagebrev til og med, forklarte at jeg virkelig trengte de pengene og jeg hadde misforstått noe av det de fortalte meg(dette var i begynnelsen nå jeg skulle begynne med meldekort).
Men neida, det var helt umulig og min egen feil at det var glemt av, de pengene var borte fikk jeg som svar[8|]

Det står ete el ann om "sender man for sent kan man risikere å tape blablabla..."

Ja dette står nå på Nav sine sider ihvertfall:

Blir kortet sendt inn for sent, reduseres utbetalingen med et beløp som tilsvarer det antall dager kortet er for sent innkommet. 

Back
Topp