Salt?

Sony3

Andre møte med forumet
Hei.
Var nettopp hos legen og han ville som vanlig ta masse blodprøver... ble nettopp oppringt av legen med beskjed om at jeg må nå begynne å ta Jern og B12, ikke noe stor overraskelse, men så sier han til meg at mitt Salt nivå er på vei ned også... Fikk ikke noe "godt svar" på hva jeg skal gjøre med dette, men har aldri hørt om noen som har nevnt salt "problem" tidligere? Dette er nr 3, og jeg har ikke opplevd dette tidligere. Noen andre som har fått slik beskjed? Hva gjorde dere?

Fant dette på nettet: Bør gravide kutte ned på salt?
Natrium brukes til å være begrenset i svangerskapet fordi man mente dette ville bidra til å redusere væskeretensjon. Imidlertid er det nå oppdaget at en viss mengde væskeretensjon er en del av å ha en normal graviditet og en sunn baby. Natrium er nødvendig for å "balansere" ekstra væske i den gravide kvinnens kropp. Derfor er natrium begrensning ikke anbefalt under graviditet. Hvis du tror du bruker mye salt, ville det være en god idé å diskutere dette med legen din.

Ser ut til at det har noe med veskebalansen i kroppen å gjøre.. men hva du bør gjøre med det vet jeg ikke?!
Håper noen kan svare deg på det :)

Takk for svar :) Greit å vite at en ikke skal begrense, men jeg har som det står her prøvd å unngå salt ;) noe i underbevisstheten som sier styr ifra. Da vet jeg det ikke stemmer. Greit å vite om noen flere har fått slik beskjed :)

Back
Topp