Salt

Panamama

Glad i forumet
når kan de små begynne å få litt salt i maten? Alvin spiser stortsett bare det jeg spiser nå, men det er jo så kjedelig å ikke ha noe salt i i det heltatt[8|]
bruker dere salt (litt så klart) når dere koker poteter/grønnsaker eller lager lapskaus f.eks?
jeg ser det er salt i 12mnd glassene...[8|]

bare så jeg har sagt det så er jeg veldig imot å bruke mye salt generellt, og det brukers ikke mye salt her til vanlig heller, men litt hadde jo vært godt å ha i for å få litt smak...

Her bruka e ikke salt i det hele tatt i maten som e laga.
Folk som spis min mat veit det og salta maten etter ønske når de har forsynt seg.

E bruka ikke salt pga e har 2 nyrer som holdt på å stoppe av nyrebekkenbetennelse..

Men dytter for deg[:)]

Jeg bruker litt salt. Når jeg koker poteter, pasta og andre ting det skal være salt i. Snuppa hater mat som ikke smaker noe. hehe. Tror ikke det er noe fare jeg. Bare de ikke får store mengder[:)]

Snuppa her får salt gjennom 12-mndglassene og "ferdigmat" som vi har til middag.
Når vi koker poteter, pasta ol bruker vi ikke salt.
Ser ikke problemet i at de får salt i moderate mengder nå som de er rundt 1 år

ORIGINAL: *februargull*

Snuppa her får salt gjennom 12-mndglassene og "ferdigmat" som vi har til middag.

Samme her.................

ORIGINAL: soffy81

ORIGINAL: *februargull*

Samme her.................

Hvis vi lager mat som er til alle tar vi vekk en eller flere porsjoner til han og salter og krydrer etter det:)

Ja nå får ho vår mat. Har litt salt i når den lages og salter litt ekstra på min egen etterpå. Men føler det er greit med moderate mengder nå.

Takk for svar[:)] Brukte litt i vannet når jeg kokte brokkolien og litt i potetstappa i stad, følte meg litt slem, men nå har jeg god samvittighet igjen[8D][8D]

Han får den maten vi spiser. Men hvis det er mer enn litt salt i, så tar jeg vekk noe til han før jeg krydrer resten.
Ser ikke poenget med å tilføre med salt, krydder og sukker enda.

Trone: nei, jeg ser den.. men jeg gadd liksom ikke å koke brokkolien i to omganger, og den smaker jo ingenting uten litt salt.. samme går også når jeg lager lapskausm, det smaker hvertfall ingenting uten litt salt i... jeg bruker jo såpass lite att jeg ettersalter maten min når den er ferdig da..
men krydder fikk jeg høre på hs att de kunne få nesten alt av[8|]

Missmusa: Var ikke noe angrep eller negativt til hva du gjorde, he he!![:D]
Folk gjør som de vil de[:)] Jeg har bare litt anderledes meninger om ting og tang og av og til det meste, fnis![8D]

Pepper og andre krydder er jo helt i orden, i moderate mengder, og de tåler litt salt også nå. Erica spiser vår mat, men jeg tar gjerne av litt saus før jeg salter.

siden han fyller snart året synes jeg at det er ok med litt salt. Og det få han jo allerede med seg gjennom brødskiva. Nå jeg koker potet eller pasta så bruker jeg også salt, men det er jo ikke mye.
Ellers når jeg lage mat så tilsetter jeg krydder som vanlig og bare ta av en porsjon til han før jeg tilsetter salt

Back
Topp