Salt i deig

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Altså, hvorfor? Etter lillebror har begynt å spise det samme som oss har jeg droppet salt i pizzadeig for eksempel. Det er jo ingen forskjell! Så hvorfor står det i oppskrifter?

Har tenkt samme tanke selv! Jeg har droppet det.. Jeg tror kanskje det har noe å gjøre med at salt binder vann?! Sånn at deigen blir fastere eller noe?! Er ikke sikker altså!

Altså, hvorfor? Etter lillebror har begynt å spise det samme som oss har jeg droppet salt i pizzadeig for eksempel. Det er jo ingen forskjell! Så hvorfor står det i oppskrifter?
Jeg har droppet saltet i brød også. Glemte det en gang, men det smakte akkurat det samme:)

Jeg har droppet saltet i brød også. Glemte det en gang, men det smakte akkurat det samme:)

Jepp, jeg dropper salt i alt. :P Det betyr jo ingenting og siden vi alle spiser det samme så sparer jeg ungene for det unødvendige saltet.

Jepp, jeg dropper salt i alt. :P Det betyr jo ingenting og siden vi alle spiser det samme så sparer jeg ungene for det unødvendige saltet.
Ikke sant:)
Har ei lita ei som straks begynner med mat, så da er det greit å kutte ut det man kan:)

Skal jo ha oppi ganske mye salt for at det smakes i en pizzadeig/brøddeig. Jeg droppet også saltet etter at vi fikk barn.

Salt skal visstnok ha noe å si for konsistensen på gjærdeig.
Men samtidig vil for mye salt ødelegge gjæret på en måte.

Fikk det forklart sånn av en baker en gang, da hun fikk sjokk over at jeg ikke har salt i hus.
Sist jeg kjøpte salt var det for å kverke brunsnegler liksom :p

Back
Topp