Salsa

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Slik man gjerne bruker på tacoen; hvilken er din favoritt, og hvorfor?
Har funnet ut at "hjemmelaga" nacho er veldig godt å dyppe i salsa, men vi finner ikke den salsaen vi har likt med dette noen plass (den kom fra Godt Levert sin matkasse :hilarious:)

Vi bruker Old El Paso Thick N' Chunky Salsa. Må ikke blandes med den som heter et eller annet med sauce. Tomatinnholdet er mye bedre i salsaen.

Elsker broken taco serien til Meny:-) spennende, smakfulle salsa, litt ekstra spennende tilbehør av div slag:-) anbefales!

Slik man gjerne bruker på tacoen; hvilken er din favoritt, og hvorfor?
Har funnet ut at "hjemmelaga" nacho er veldig godt å dyppe i salsa, men vi finner ikke den salsaen vi har likt med dette noen plass (den kom fra Godt Levert sin matkasse :hilarious:)

du kan jo ta kontakt med godt levert for å høre om leverandør/ hvor det merket kan kjøpes.

Som vanlig tomatsalsa pleier jeg å stavmikse en boks moste tomater med en god neve koriander, litt presset lime, en grønn chilli uten frø, litt rød chilli, litt spisskummen, salt, pepper og ca en halv gul løk.

Da får du en frisk salsa med mye smak, men ikke så søt som de klassiske fra glass. Om du kun bruker en liten grønn chilli og fjerner frøbæreren så pleier den å være akseptabel for (mine) barn og.

Ellers enig i at broken taco-serien til Meny er grei. De har blant annet en grei salsa verde (fryktelig vrient å få tak i tomatillos for å lage selv).

Ellers er jeg glad i helt plain pico de gaio med tomat, rødløk, koriander, salt og lime. Har du tilgang på chipotle i adobosaus er dette superdigg å blande i creme fraiche og majones med litt sitron og chilliflak for å lage en litt spicy sitroncrema, som er den beste nachodipen her i huset.

Last edited:
Pico de gaio og hjemmelaget mangosalsa med chili, rødløk, fersk koriander, saft fra lime og salt/pepper :-)

Du kan jo lage en selv og prøve deg litt frem på smak ! :D
Jeg bruker bare salsa inni tacoen, og er ikke så nøye på smaken der.. selve smaken faller litt bort i alle de andre smakene da. Men old el paso sin liker jeg ikke (av taco sauce), da jeg synes den blir for tyntflytende.

Back
Topp