Salmiakk

M_E

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Vasket med Salmiakk i dag, og tenkte ikke over at det burde jeg kanskje ikke gjort....men da var det for sent... Er det farlig? Hva kan skje? Fikk luftet litt etterpå..

Jeg vet ikke, men jeg tenker at du hadde merka det dersom det ikke er så bra?

Er ingen ekspert, men det er vel verst å gjøre det de 12 første ukene. Gjort er gjort og etter hva jeg har lest tidligere skriver jordmødrene at de ikke ville ha bekymret seg for det, men at man ikke bør fortsette å gjøre det senere ☺️

Jeg vasker med det flere ganger i uka, og har sjekket babyen i magen mange ganger pga tidligere svangerskap. Og alt har vært bra med henne. Så så lenge du ikke sniffer det inn har det vel ikke noe å si vil jeg tro og håpe.

Vasket med Salmiakk i dag, og tenkte ikke over at det burde jeg kanskje ikke gjort....men da var det for sent... Er det farlig? Hva kan skje? Fikk luftet litt etterpå..

Jeg visste ikke at jeg var gravid før uke 12. Da var vi midt i flytting, og jeg vasket møbler med salmiakk, uten lufting!

Det går nok helt fint!
En jordmor sa til meg at det er verre å gå tur i "frisk" luft... Tenk på alle avgasser og kjemikalier vi puster inn hver dag når vi er ute langs en vei for eksempel!

Det er forskjell på å sniffe det inn, og å vaske.
Var selv nervøs for min vasking tidlig i graviditeten, men ble utsatt for kjemikalier på jobb sist gang, og det gikk bra likevel.
Det har også med mengde å gjøre.
Nå er babyen din ferdig utviklet, så når jeg fikk vite at det burde gå bra med salmiakk før uke 12, når organer dannes, så er jeg sikker på at det går helt fint for deg også nå! :-)

Tusen takk for svar:) ikke godt å bli så bekymret.. Håper det gikk bra men kommer ikke til å gjøre det igjen..

Jeg har ikke tenkt over at salmiakk kan være farlig... Du går jo ikke konstant rundt i en salmiakk dunst. Da hadde det vært værre. Men litt vasking innimellom tror jeg ikke kan være skadelig:)

Jeg ville ha unngått det. Salmiakk er vel å anse som et løsemiddel. Tror heller ikke at det er farlig om det har skjedd en glipp en gang eller to, men babyen kan ta skade av det, så når du først spør ville jeg ihvertfall ikke ha gjort det igjen :)

Du kan jo ta en titt her f.eks:

Kommer seøvfølgelig ikke til å gjøre det igjen.. Men klarte ikke tenke på det før det var gjort..:(

Kommer seøvfølgelig ikke til å gjøre det igjen.. Men klarte ikke tenke på det før det var gjort..:(

Tror ikke du skal bekymre deg for det ☺️ Ville bare sende deg en link om det ettersom det ble en del snakk om at det sikkert ikke er skadelig om man vasker med det innimellom. Som med mye annet, går sikkert det også helt fint, men når det først er frarådet for å være på den sikre siden, ville jeg bare tipse deg om det ☺️

Back
Topp