Salat-tips?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Jeg har så lyst på mat, men varm mat frister lite og er mer sugen på salater. Dessverre er jeg dårlig på det... Så er det noen som har oppskrift på en GOD salat? :)

Syns det er utrolig godt med kylling, fetaost og cashewnøtter i, om det kan være en liten pekepinn. ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tips på en jeg syntes er mega hvertfall!

Aspargies
Ruccola eller chrisp salat
Sopp og kylling stekt i sursøt saus
Agurk
Feta ( som noen mener man ikke skal spise når man er gravid)
Og sånn grissini sticks!
Elsker denne salaten! Metter endel også

Også pleier jeg å lage en sånn urte/hvitløks dressing til!

Dette er fra melk.no:

Det er mange gravide som lurer på om de kan spise fetaost, ettersom denne er mer fast i konsistensen og ligger i lake på glass. Mattilsynet oppgir at konservert fetaost og lignende salatoster på glass er trygge å spise dersom de nyåpnet og laget av pasteurisert melk. Upasteuriserte varianter av fetaost og salatoster bør derimot unngås.

Skal sjekke dette i butikken imorgen om fetaosten på glass i olje går å spise. ;)

Tips på en jeg syntes er mega hvertfall!

Aspargies
Ruccola eller chrisp salat
Sopp og kylling stekt i sursøt saus
Agurk
Feta ( som noen mener man ikke skal spise når man er gravid)
Og sånn grissini sticks!
Elsker denne salaten! Metter endel også

Er denne salaten lunken da?
Dette hørtes godt ut!

Ja den blir på en måte det. Kan kjøle det ned før du spiser det også, men jeg syntes den er best mens den er litt lunken. Mer smak da! Kan putte inn andre ting også da mais, løk, sukkererter ol.

God kyllingsalat:
Kyllingfilet i biter(helst ovnsstekt med litt hvitløk, salt og pepper), lollosalat(rød/grønn), hjertesalat og ruccola(kjøp sånn trippelsalat, der har de den blandingen, paprika, sukkererter, cherrytomat/plommetomat etc, kokt pasta penne, cashewnøtter, hakket soltørka tomat, rødløk, ananas, sprøstekte baconbiter og fetaost. Kjempegodt med feks curry mango sauce fra Heinz som dressing og litt kremet balsamico. Love it!

Har to salater jeg pleier å lage..

1: hjertesalat, ruccola, paprika, agurk, pinjekjerner, tomat, vårløk, sukkererter, fetaost og ellers hva du måtte ønske.. stekt kyllingfilet.. toppet med sweet chili saus :-)

2: kylling, pasta penne, agurk, paprika, soltørket tomat, vårløk, pesto blandet inn.. la den stå litt så blir den best :-)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Back
Topp