Salami

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Februarhjertene 2025
Dropper dere å spise salami fra positiv test? :)

Vanlig salami skal man ikke spise. Det er rått kjøtt, og faller i samme kategori som spekemat. Gladmeldingen er at man kan spise Grilstad sin kokte salami, som også har mindre fett og salt (noe som også er bedre for gravide).

Røykelaks er helt greit å spise så lenge det ikke er lenge siden produksjonsdato. Det er gammel røykelaks man skal holde seg unna :)

Vanlig salami skal man ikke spise. Det er rått kjøtt, og faller i samme kategori som spekemat. Gladmeldingen er at man kan spise Grilstad sin kokte salami, som også har mindre fett og salt (noe som også er bedre for gravide).

Røykelaks er helt greit å spise så lenge det ikke er lenge siden produksjonsdato. Det er gammel røykelaks man skal holde seg unna :)

Ooo, kva for ein er det? Kvalme-magen har sååå lyst på salami..

Eg har unngått spekemat, fårepølse, salami, osv. Anna enn når det er varmebehandla, sjølvsagt.

Jeg holder meg unna fra eggløsning til mens (eventuelt til positiv test) hver måned med prøving også. Og de ble det mange av denne gangen før vi endte med prøverør. Lettere å holde seg unna salami enn å ikke drikke på fest fordi man _kanskje_ er gravid;)

Har følgt rådene til helse direktoratet under prøving og fortsetter med det

Holder meg unna

Da æ gikk gravid me nr to før 14 måna sia fikk æ streng beskjed fra min gynekolog IKKE spis salami, ja det kan vær sekkert, men koffer gamble sa han :) Spess sia æ hadde prøva i 3 år da før det klaffa. Han fraråda mæ og spis rått kjøtt og salami osv osv. Så spis ikke en dritt sånt, uansett ka folk sir. Æ hør heller på dem som kan dette <3

Back
Topp