Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
sniker fra desember 2016 Salami og spekemat er absolutt ikke ok Her har jeg allerede sagt fra til mannen at i det babyen er ute skal jeg ha ei skive med mør og ei med salami
Var på svangerskapskontroll hos lege forrige uke og spurte anngående kokt skinke også, er bare 10 mnd siden jeg var gravid sist, men alt man "glemmer" bare man vil ha det Kokt skinke og slike pålegg KAN spises, men de må vær lang holdbarhet og åpnet samme dag Dette gjelder også røkelaks Reker kan også nytes (heldigvis) men må være ferske
Det var hvertfall det jegfikk beskjed om av fastlegen. jeg er forsåvidt livredd for noe bakterier uansett, så jeg spiser kun den dagen den er åpnet. De skulle hatt de pakkene med to skinkeskiver i butikkene som de har feks i barselavdelinga på sykehuset her jeg bor Det hadde vært perfektAnte ikke at kokt skinke måtte være åpnet samme dag Stemmer det? Oj, jeg har spist kokt skinke nesten hver dag siden jeg fant ut at jeg var gravid, men har selvsagt kun spist den når den er godt innenfor siste forbruksdag Salami og speke holder jeg meg langt unna.
Det var hvertfall det jegfikk beskjed om av fastlegen. jeg er forsåvidt livredd for noe bakterier uansett, så jeg spiser kun den dagen den er åpnet. De skulle hatt de pakkene med to skinkeskiver i butikkene som de har feks i barselavdelinga på sykehuset her jeg bor Det hadde vært perfekt
Dette er fra Matportalen, som er de offisielle rådene for kosthold i svangerskapet. Følger
man disse skal man være godt innenfor det som er trygt.
Listeria (L. monocytogenes) er en bakterie som finnes naturlig i vann, jord og råvarer og kan finnes i en rekke ulike matvarer. Listeria smitter først og fremst gjennom matvarer som spises uten oppvarming og matvarer som oppbevares lenge i kjøleskapet som skivet kjøtt- og fiskepålegg på slutten av holdbarhetstiden. Andre smittekilder kan for eksempel være røkelaks, upasteurisert melk, myke og halvfaste oster av upasteurisert melk/rå melk, muggoster eller spekemat.
http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor
Når jeg kjøper forepølse så legger jeg den i fryseren i noen dager. Da blir bakteriene som vi gravide ikke skal ha borte.