Salami

frkfryd84

Blir kjent med forumet
Hei, vet dere hva som egentlig er riktig? Kan man spise salami eller kan man ikke spise? Finner motstridende informasjon over alt, og jeg har så lyst på salami :/
 
Nei. Det går under spekemat som er fyfy. Du kan spise det om du varmebehandler det da. Type ostesmørbrød osv:)
 
Ja, salami er bare tørket og saltet, ikke varmebehandlet. Som hybelharen sier, hvis du steker er det greit. Jeg har spist pepperoni på pizza, siden den er stekt i ovnen. Da dør ev. mikroorganismer (listeria tror jeg) som er skummelt for gravide.
 
Evt du kan fryse ned salami først og når det er opptini så må den spises så raskt som mulig. Aller helst innen 5 dager :)
 
Det er visst bare tull har jeg forstått, bakteriene eller hva det no er overlever fryser'n..
Ja det har jeg og forstått. Det er vel ikke bakterier,men parasitter det er snakk om viss jeg ikke husker feil.
 
Salami kan man helt fint spise her jeg bor.
 
Noen som tør å spise Sushi da? Ikke tunfisk selvsagt men det andre som laks osv ?
Elsker sushi men vet ikke om jeg tør selv om det er godkjent..
 
Salami kan man helt fint spise her jeg bor.
Denne diskusjonen kommer opp hver gang man snakker om hva man kan og ikke kan spise. Noen velger å følge råd og andre ikke. Det er helt opp til hver enkelt. Jeg hadde ikke risikert noe som kan skade mitt barn, selv om sjansen er liten/minimal for at noe skjer.
 
Hm, ikke tro at alt er så reint bare det kommer fra Norge. Kusina mi jobba på lab det mattilsynet sendte sine stikkprøver på ulike matvarer. Myyye drit... Jeg spiser ikke noe som er rått, speket, røkt, raka eller liknende. Jeg klarer meg i 9 måneder uten, det er en veldig kort tid i livet. I kveld skal vi ha sushi; da steiker jeg mine fiskebiter og har inni maki med masse digg *nom nom*.

Men hver sin smak, alle har et valg og kan gjøre akkurat hva de vil.

(og nei, frysing hjelper ikke).
 
Back
Topp