Salami

Anelim

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
YAY or NAY? :) det står så mye forskjellig over alt :eek:
 
Jeg spiser det ikke. Jeg følger Mattilsynets råd, og de fraråder salami.
 
Jeg holdt meg unna forrige svangerskap og gjør nok det denne gangen også :) stekt på pizza osv ok men ikke rett fra kjøleskapet :) vil ikke gjøre noe som KAN være farlig :)
 
Men gjett hva jeg MÅTTE ha så fort vi kom hjem! :D
 
Så lenge den ikke er varmebehandlet holder jeg meg unna. Klarer meg helt fin uten salami de månedene.. Også er det himmelsk godt etter fødselen når du får den første skiva med salami :D
 
For å være helt på den sikre siden, nei.
Men det er mange som spiser det fordiom da det er så liten sjanse for at det skal være noen farlige bakterier (listeria?) i den uansett. Søstra mi spise for eksempel bare salami når hu er gravid hehe.
 
For å være helt på den sikre siden, nei.
Men det er mange som spiser det fordiom da det er så liten sjanse for at det skal være noen farlige bakterier (listeria?) i den uansett. Søstra mi spise for eksempel bare salami når hu er gravid hehe.

Jeg har ekstra lyst på salami nå :eek:
 
Salami fra gilde skal visst være trygg :) jeg har akkurat spist salami nå :) gjorde også det forrige svangerskap
 
Salami fra gilde skal visst være trygg :) jeg har akkurat spist salami nå :) gjorde også det forrige svangerskap
Vel, det er ikke så veldig lenge siden de fant både listeria og e-coli i salami fra Gilde.

Salami er ikke trygt uansett hvem som har produsert det. Ja, sjansen for listeteria er liten, men får man det tar man faktisk livet av sitt eget barn. Jeg klarer meg fint uten salami i ni mnd for at barnet mitt skal overleve!
 
Back
Topp