Salami

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Jeg kan spise salami, så lenge den har vært varmebehandlet sant? Som på ostesmørbrød/pizza osv.
Jeg føler meg som førstegangs igjen, husker ikke en noe fra forrige gang :p

Jeg kan spise salami, så lenge den har vært varmebehandlet sant? Som på ostesmørbrød/pizza osv.
Jeg føler meg som førstegangs igjen, husker ikke en noe fra forrige gang :p

Det stemmer! :)

I følge gilde så kan du eta salamien deiras Eg passar på at eg ikkje ete mat som har lege for lenge i åpna pakning.

❤️Gutt❤️Februar 2014❤️
❤️Nr 2 i mai? ❤️

I følge gilde så kan du eta salamien deiras Eg passar på at eg ikkje ete mat som har lege for lenge i åpna pakning.

❤️Gutt❤️Februar 2014❤️
❤️Nr 2 i mai? ❤️

Det hjelper ikke hva Gilde sier, jeg følger anbefalingene til Matportalen :) Gilde merker jo ingenting om jeg plutselig skulle få i meg noen fæle bakterier, selv om de sier det er trygt. Det er jo bare meg og babyen det går utover.

Det hjelper ikke hva Gilde sier, jeg følger anbefalingene til Matportalen :) Gilde merker jo ingenting om jeg plutselig skulle få i meg noen fæle bakterier, selv om de sier det er trygt. Det er jo bare meg og babyen det går utover.
Sign..!

♡august 2010 - min lille fantefu♡
♡juli 2013♡min lille engel♡
♡lille spire - april/mai 2015♡

Seriøst, kan man spise det??? Trodde anbefalingene var å ikke spise det uansett jeg...? Altså ikke kritisk her, spør -for jeg elsker salami - i alle fall når jeg ikke har lov!! Men "hvor" varmebehandlet må det være for at det er greit da? Feks på toppen av pizza blir det jo gjennomstekt, men på et raskt smelta ostesmørbrød tviler jeg vel litt... Er det det samme med spekeskinke?

Seriøst, kan man spise det??? Trodde anbefalingene var å ikke spise det uansett jeg...? Altså ikke kritisk her, spør -for jeg elsker salami - i alle fall når jeg ikke har lov!! Men "hvor" varmebehandlet må det være for at det er greit da? Feks på toppen av pizza blir det jo gjennomstekt, men på et raskt smelta ostesmørbrød tviler jeg vel litt... Er det det samme med spekeskinke?

Google Gilde salami og gravid - da kjem det opp ein link som forklarar kvifor du kan ete det. Og at dei anbefalar at du et det så ferskt som mogleg :)

❤️Gutt februar 2014❤️

Jeg har også utrolig lyst på salami/spekeskinke og slike ting! Alkohol, ingen problem å kutte ut (enda) snusen kjenner jeg at jeg savner litt, MEN spekeskinka er faktisk det værste!!:p

Sent from my iPhone using BV Forum

• Liker
Reactions: EJ
Jeg har også utrolig lyst på salami/spekeskinke og slike ting! Alkohol, ingen problem å kutte ut (enda) snusen kjenner jeg at jeg savner litt, MEN spekeskinka er faktisk det værste!!:p

Sent from my iPhone using BV Forum

Dette blir mi andre jul på rad eg går gravid, og saknet etter spekemat da er heilt jævlig! Besta "lagar" eige spekemat og det blir alltid tomt. Så må vente heilt til neste år og jul.. :(

❤️Gutt februar 2014❤️

Jeg steker ostesmørbrødene på 200 grader, varmluft i 12 minutter, så jeg er temmelig sikker på at hele smørbrødet får en temperatur på over 70 grader. Samme gjelder spekeskinke også. Bare ting er skikkelig varmebehandlet til over 70 grader så skal det være greit.

Jeg holder meg helt unna spekemat på toast i toastjern, men når det er varmebehandlet i stekeovn føler jeg det er tryggere.

Back
Topp